2020-10-03, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Japp det har du.
tack, hade nog gjort det ändå om tillfälle getts.
Citera
2020-10-03, 17:33
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Av samma anledning som du inte får ställa dig i det offentliga och pissa på din nallebjörn eller på din tröja; Det stör den allmänna ordningen och gör folk arga.

Det har egentligen ingenting med yttrandefriheten att göra.

Njae, det är en jävla skillnad på att blotta sig och sparka på valfri pryl på marken.

Dessutom har ju som sagt bevisen kommit fram, ingen koranskändning har gått till åtal eftersom det inte är ett brott att förstöra böcker.
Citera
2020-10-03, 19:03
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Njae, det är en jävla skillnad på att blotta sig och sparka på valfri pryl på marken.

Dessutom har ju som sagt bevisen kommit fram, ingen koranskändning har gått till åtal eftersom det inte är ett brott att förstöra böcker.

Så är det och det ger full legiminitet att sparka och bränna en koran om man vill.
Citera
2020-10-04, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 101.
Osäker på vad du insinuerar, anarkism står milsvidd ifrån det jag beskrev.

Specificera gärna vad du avser med "demokrati i klassisk mening", du målar med bred pensel där.

Klassisk demokrati: Sättet de flesta västerländska demokratier fungerade ca. 1960, då alla kunder rösta oavsett inkomst, förmögenhet, ras, religion, och kön samtidigt som det fanns lagar mot hädelse.

Irland har lagar mot blasfemi sedan 2009, är Irland mindre demokratisk än Sverige?
Citera
2020-10-04, 12:09
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
För att förolämpning av religion inte är någon rättighet. Eller tror du verkligen det?

Iaf, om du är kristen förstår du väl att Bibeln blir nästa mål om publikt koran-förnedring blir acceptabelt .

Hörrudu lingonfett som i inlägg efter inlägg pratar om demokrati osv.

Har du något annat förslag på hur vi ska markera att vi inte uppskattar att vår demokrati i landet är satt ur spel,
på grund av att politiker har tagit hit militant islamism (ja, faktisk ganska många bland muslimerna), kvinnoförtryck av rang, muslimer som pissar på svensk demokrati genom att köra sina egna lagar och regler med hedersbrott, könsstympa barn, låta äldre kusiner gifta sig med barn osv.
De har lyckats få hela feministrörelsen att backa på deras förtryckande livsstil med spökklädda och medeltida sjalbeklädnad av kvinnor.

Att begära att en hel befolkning bara ska lägga sig flata och acceptera att vårt land blir impregnerat av denna sekterism och medeltida livsstil, det kan bara en tillknöcklad vänsterhjärna eller en av dem, tycka är ok?

Jag gissar att du tillhör dem som tycker att allt är i sin ordning med den militanta islamism vi tagit hit?

Edit: Du tycker det inte är lite förmätet att mala på om din demokrati i inlägg efter inlägg, när folk upplever att hela deras eget lands demokrati är satt ur spel med både den militanta islamism som kommit in i landet, samt en hel drös muslimer vars mål är att införa sharia här?
Senast redigerad av dialektiker 2020-10-04 kl. 12:15.
Citera
2020-10-04, 12:24
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Klassisk demokrati: Sättet de flesta västerländska demokratier fungerade ca. 1960, då alla kunder rösta oavsett inkomst, förmögenhet, ras, religion, och kön samtidigt som det fanns lagar mot hädelse.

Irland har lagar mot blasfemi sedan 2009, är Irland mindre demokratisk än Sverige?

De flesta länder har wtf-lagar som inte är speciellt demokratiska. Irland som har blasfemi-lag är en wtf. Man får helt enkelt se det som att ett land med få wtf-lagar har en sund lagstiftning.

Lite som övrig kod: https://www.reddit.com/r/ProgrammerHumor/comments/1f9df7/the_only_valid_measurement_of_code_quality/
Citera
2020-10-04, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Hörrudu lingonfett som i inlägg efter inlägg pratar om demokrati osv.

Har du något annat förslag på hur vi ska markera att vi inte uppskattar att vår demokrati i landet är satt ur spel,
på grund av att politiker har tagit hit militant islamism (ja, faktisk ganska många bland muslimerna), kvinnoförtryck av rang, muslimer som pissar på svensk demokrati genom att köra sina egna lagar och regler med hedersbrott, könsstympa barn, låta äldre kusiner gifta sig med barn osv.
De har lyckats få hela feministrörelsen att backa på deras förtryckande livsstil med spökklädda och medeltida sjalbeklädnad av kvinnor.

Att begära att en hel befolkning bara ska lägga sig flata och acceptera att vårt land blir impregnerat av denna sekterism och medeltida livsstil, det kan bara en tillknöcklad vänsterhjärna eller en av dem, tycka är ok?

Jag gissar att du tillhör dem som tycker att allt är i sin ordning med den militanta islamism vi tagit hit?

Edit: Du tycker det inte är lite förmätet att mala på om din demokrati i inlägg efter inlägg, när folk upplever att hela deras eget lands demokrati är satt ur spel med både den militanta islamism som kommit in i landet, samt en hel drös muslimer vars mål är att införa sharia här?
Jag lider också med landets sönderfall. Men botmedlet mot "militant islamism" är inte börja bränne böcker som fascisterna gjorde, nej. Botmedlet är att återuppbygga nationen utifrån sina kristna grunder.

Så länder den Gudlös fejkliberal demokrati är rådande paradigmen kommer militant islamism få anhängare då de presenterar sig som en alternativ mot dekadensen.
Citera
2020-10-04, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
De flesta länder har wtf-lagar som inte är speciellt demokratiska. Irland som har blasfemi-lag är en wtf. Man får helt enkelt se det som att ett land med få wtf-lagar har en sund lagstiftning.

Lite som övrig kod: https://www.reddit.com/r/ProgrammerHumor/comments/1f9df7/the_only_valid_measurement_of_code_quality/
Vad är "wtf-lagar"?

Och nej, jag vistas inte Reddit.
Citera
2020-10-04, 21:05
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Jag lider också med landets sönderfall. Men botmedlet mot "militant islamism" är inte börja bränne böcker som fascisterna gjorde, nej. Botmedlet är att återuppbygga nationen utifrån sina kristna grunder.

Så länder den Gudlös fejkliberal demokrati är rådande paradigmen kommer militant islamism få anhängare då de presenterar sig som en alternativ mot dekadensen.

Du uttrycker dig starkt. Är du högborgerligt kristen?

Men förvisso håller jag med dig. Man spottar på vår egen kristendom och kultur.

De kristna har verkligen trängts ut och marginaliserats det sista årtiondena. DN Debatt tog upp att kristna mobbas och trakasseras i skolan https://www.dn.se/debatt/den-sekulara-normen-i-skolan-marginaliserar-kristna-elever/

Men vet du vad. Det här har gått så oerhört snabbt på sistone, detta att man inte ens märker av kristna i Sverige längre, så jag tror inte bara på att det handlar om dekadens.
Jag tror faktiskt att dessa människor trängts ut av de nya religiösa "fina" människorna som breder ut sig i vårt land.

Och vi kuvar oss såpass, så om några politiker vill att vi bevarar kristna högtider, så blir de hånade av vänsterpack, samtidigt som dessa politiker blir beskyllda för att de kör högerextremistiska budskap. Alla som vill värna om kristna traditioner blir beskyllda för att vara högerextremistiska.

Det handlar inte om någon dekadens. Det handlar om att samma politiker som vill beskydda Islam hånar vår egen kristendom.

Jag vill också bevara mer av vår kristna rörelse, traditioner och till och med frikyrkor, med sådant som vi såg som sekteristiskt förr. Varför?

Jag hör inte ett dyft av dem längre.

För ca 20 år sen kom Jehovas vittnen förbi och knackade på, och det var rätt roligt att avvisa dem.
Det fanns kristna som ville frälsa oss på här och där på gator och torg. De kom och knackade på.

Jag tror helt enkelt dessa människor inte ens vågar visa sig längre. För de riskerar ju knacka på hos militanta muslimer.

Ok. Jag är inget fan av kristna frikyrkor och typ sekter, men de är ju en sunnanfläkt i jämförelse med de våldsbenägna muslimerna.

Vi håller på att utplåna vårt kristna arv och traditioner, och skyll inte bara på dekadens.
Senast redigerad av dialektiker 2020-10-04 kl. 21:33.
Citera
2020-10-05, 00:05
Medlem
Säg till när nästa match är så tar jag med en Bibel att sparka på. Då kan vi turas om att sparka och även byta bok med varandra under tiden när vi sparkar loss.
Citera
2020-10-13, 20:03
Medlem
M Nordströms avatar
Här en artikel som visar att polisen gör skillnad mellan kristendom och islam:

Citat:
Poliser nonchalerade spottloska mot kristen predikant: ”Det måste du kunna ta”

https://samnytt.se/poliser-nonchalerade-spottloska-mot-kristen-predikant-det-maste-du-kunna-ta/
Citera
2020-11-26, 20:49
Medlem
Citat:
Du uttrycker dig starkt. Är du högborgerligt kristen?

Vad är att vara "högborgerligt kristen" egentligen? Att bränna böcker kan inte vara starten till något bra. T.o.m. när katoliker har bränt böcker har det varit dåligt, vare sig böckerna var heresier, judiska skrifter eller mayaindianernas samlade visdom.

Citat:
Men förvisso håller jag med dig. Man spottar på vår egen kristendom och kultur.
Bra där, hoppas fler inser detta.

Citat:
De kristna har verkligen trängts ut och marginaliserats det sista årtiondena. DN Debatt tog upp att kristna mobbas och trakasseras i skolan https://www.dn.se/debatt/den-sekulara-normen-i-skolan-marginaliserar-kristna-elever/
Tråkig utveckling. Vi vill inte tvinga på någon vår religion, men vi tvingas på en sekuläriserande agenda av olika aktörer i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in