Citat:
Ursprungligen postat av
lingonfett
Jag lider också med landets sönderfall. Men botmedlet mot "militant islamism" är inte börja bränne böcker som fascisterna gjorde, nej. Botmedlet är att återuppbygga nationen utifrån sina kristna grunder.
Så länder den Gudlös fejkliberal demokrati är rådande paradigmen kommer militant islamism få anhängare då de presenterar sig som en alternativ mot dekadensen.
Du uttrycker dig starkt. Är du högborgerligt kristen?
Men förvisso håller jag med dig. Man spottar på vår egen kristendom och kultur.
De kristna har verkligen trängts ut och marginaliserats det sista årtiondena. DN Debatt tog upp att kristna mobbas och trakasseras i skolan
https://www.dn.se/debatt/den-sekulara-normen-i-skolan-marginaliserar-kristna-elever/
Men vet du vad. Det här har gått så oerhört snabbt på sistone, detta att man inte ens märker av kristna i Sverige längre, så jag tror inte bara på att det handlar om dekadens.
Jag tror faktiskt att dessa människor trängts ut av de nya religiösa "fina" människorna som breder ut sig i vårt land.
Och vi kuvar oss såpass, så om några politiker vill att vi bevarar kristna högtider, så blir de hånade av vänsterpack, samtidigt som dessa politiker blir beskyllda för att de kör högerextremistiska budskap. Alla som vill värna om kristna traditioner blir beskyllda för att vara högerextremistiska.
Det handlar inte om någon dekadens. Det handlar om att samma politiker som vill beskydda Islam hånar vår egen kristendom.
Jag vill också bevara mer av vår kristna rörelse, traditioner och till och med frikyrkor, med sådant som vi såg som sekteristiskt förr. Varför?
Jag hör inte ett dyft av dem längre.
För ca 20 år sen kom Jehovas vittnen förbi och knackade på, och det var rätt roligt att avvisa dem.
Det fanns kristna som ville frälsa oss på här och där på gator och torg. De kom och knackade på.
Jag tror helt enkelt dessa människor inte ens vågar visa sig längre. För de riskerar ju knacka på hos militanta muslimer.
Ok. Jag är inget fan av kristna frikyrkor och typ sekter, men de är ju en sunnanfläkt i jämförelse med de våldsbenägna muslimerna.
Vi håller på att utplåna vårt kristna arv och traditioner, och skyll inte bara på dekadens.