Citat:
Ursprungligen postat av
testocyp
Detta har aldrig lyckats bevisa stämma.
Alla kvinnor som epilerar kroppen borde ha skrämts bort av all sin behårighet. Det är en seglevad myt.
Nej, jag har beviset på min handled, den ligger nämligen mot ett bord eller en musmatta större delen av dagen och just vid kontaktytan har jag mer hår som dessutom är grövre.
När jag rakar ansiktet så växer det ut mycket snabbare än om jag trimmar skägget.
Mitt förhållande tyckte det var kul att vaxa ena benet på mig för tre veckor sedan och håren på det benet är bra mycket grövre och mörkare än det andra som jag aldrig klippt/rakat/bränt/epilerat/vaxat i hela mitt liv. På sin höjd har håren fastnat i byxbenen och lossnat på det viset.
Nackdelen med att raka, vaxa eller epilera är att man mycket lättare får inväxta hår, finnar eller andra irritationer i huden.
Jag har ALDRIG träffat en rakad/vaxad/epilerad tjej som inte har minst en inflammerad hårsäck på könsorganet.
Och när jag kör med rakhyvel i ansiktet så är det bara en fråga om tid innan någon form av irritation uppstår där.
Därför trimmar jag endast och kör bara kortaste läget på trimmern för att forma skägget eftersom jag annars ser ut som en grottmänniska eftersom jag har skägg ner över adamsäpplet och upp ovanför kindbenen.
Vad det gäller kuken och pungen så låter jag det vara helt och hållet större delen av året.
Det är bara när jag vill vara lite extra snygg för motparten som jag väljer att klippa ner det lite så att det ligger lite mer rakt istället för krulligt över hela paketet.
Och jag har det så illa att det växer upp för sidan av ballen. Vissa har klagat på att det river dom i vaginan vissa gånger när jag verkligen går in på djupet.
Fast så klagar dom väl lika mycket på att dom har livmoderhalsen i ... halsen.
Men nej, jag tycker verkligen inte man skall "riva" punghår. Det är jättestor risk med infektioner i hårsäckarna i skrevet när man ger sig på dessa.
Ett förhållande (kvinna alltså) fick en cysta på framstjärten som läkare var tvungen att operera bort.
Dom skar ut en klump på 3 cm i längd och 5 mm i diameter. Dessa uppstår alltså när en hårsäck blir speciellt inflammerad och växer inåt och i mångt och mycket beter sig som cancer.
EDIT:
Den enda myten om hår jag har hört som jag vet är felaktig är "om man inte sover med händerna på täcket så får man håriga händer."
Detta är såklart en kristen saga för att förhindra att ungdomar ligger i sängen och runkar hela nätterna.