2020-11-02, 17:34
Medlem
Korders avatar
XV var ju riktigt jävla värdelöst, så förväntningarna är lika med noll.
Citera
2022-06-05, 20:38
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Senaste trailern i State of play sänkte intresset än mer. Och då var dom redan låga från innan. Så nästan nere på 0 nu. Verkar ju knappt vara några party battles ens utan man spelar som ensam karaktär i ren hacknslash stil. Miljöerna ser urtrista ut. Väldigt generiskt Western som hämtat ur skit som Game of Thrones. Ingenting av det charmiga fantasymiljöerna om man tänker tillbaka på de gamla spelen likt Cosmo canyon i FFVII eller Lifa tree i FFIX som exempel.
Citera
2022-06-07, 17:39
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Senaste trailern i State of play sänkte intresset än mer. Och då var dom redan låga från innan. Så nästan nere på 0 nu. Verkar ju knappt vara några party battles ens utan man spelar som ensam karaktär i ren hacknslash stil. Miljöerna ser urtrista ut. Väldigt generiskt Western som hämtat ur skit som Game of Thrones. Ingenting av det charmiga fantasymiljöerna om man tänker tillbaka på de gamla spelen likt Cosmo canyon i FFVII eller Lifa tree i FFIX som exempel.
Känner tvärtom. Så skönt att FF går tillbaka till sina fantasy-rötter utan massa scifi inbakat. Serien var ju enbart fantasy mer eller mindre på de gamla 2D-spelen, utom FFXI som hade en del scifi med Kafka och grejer. Tycker även att yurbaserade strider är en gammal reliker från förr så ju fler spel som går från det, desto bättre.

Ett party hade vsrit trevligt, så att striderna hade varit lite som FF7R eller FFXV, men det är inget måste när stridsystemet ser så bra ut. Striderna med eykons kommer bli mäktigt också. Gissar dock att just dem kommer vara turbaserade. Ser inte hyr de skulle få till dem med realtid, där striderna fortfarande ser så episka ut. Gissar fortfarande att det kommer vara nån form av kompanjonskap även om man slåss själv. Gissar med lillprinsen och hon blonda bruttan.

Sen att Yoshida är den enda utom Nomura som faktiskt lyckats få till bra FF-spel gör att jag har stark tilltro till honom. Han och Business Unit är ju de som gjort FFXIV: A Realm Reborn, och tog det ur graven från gamla FFXIV som var skräp.

Det är bara bra i mi mening att serier utvecklas. Annars får vi samma situation som med God pf War: Ascension där serien är mer eller mindre död och har ljummet intresse även bland fans, och där förnyelsen är påtvingad.
Senast redigerad av Nihenna 2022-06-07 kl. 17:46.
Citera
2022-06-07, 18:06
Medlem
Citat:

Jag menar, spelets "Combat Director" har tidigare jobbat med Devil May Cry och Dragon's Dogma, så inte så konstigt att detta knappast känns som gamla Final Fantasy vad gäller gameplay. Jag föredrar moderna stridssystem, men vill ändå ha ett party-system och strategier osv som påminner om det gamla, men detta känns så avlägset gamla Final Fantasy som man kan komma.

Och nej jag kan inte påstå att jag gillar hur spelet ser ut, för realistiskt för Final Fantasy enligt mig.
Citera
2022-06-07, 19:34
Medlem
Ferhs avatar
Ser ju inte särskilt imponerande ut, så kommer nog att skippa det precis som FF13 och FF15. FF-spelen har bara blivit sämre och sämre sen de nådde perfektion vid FF6 och FF7, så känns som de helt enkelt inte längre klarar av att göra bra FF spel. Remaken på FF7 (eller snarare sequelen eftersom det utspelar sej i nån sorts parallell dimension där allt i originalet redan skett i en annan dimension) var ju ok åtminstone, mest pga att det var baserat på originalet, men ändå sämre än originalet på varendaste punkt utom grafiken.

Föredrar jrpgs som är turnbased, DQ11 som ett modernt exempel var till exempel väldigt bra, men har spelat ett flertal action-jrpgs med, som Starocean och Tales spelen. Saken är dock att jag tycker att de spelen har betydligt bättre combat jämfört med de senaste FF-spelen. Ingen garanti för att FF skulle bli så mycket bättre bara för att de gick tillbaka till turnbased dock, för det känns som sagt som att de helt enkelt inte längre klarar av att göra bra FF-spel. (FF14 är hyfsat bra, men det är ett MMO så det räknas inte).
Citera
2022-11-07, 00:00
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
https://kotaku.com/ffxvi-square-enix-naoki-yoshida-ff16-release-date-1849744847

Nästa spel att drabbas av den galna vänstermobben. För mycket vita människor i trailern. Så IGN frågar director Yoshida om detta och han ger ett bra och logiskt svar att spelets område är ett instängd nationellt revir tillskillnad från andra Final Fantasy där man reser över hela världen. Därför ör befolkningen mer homogen. Och då spelet använder sig av Europeisk medeltid setting blir därför befolkningen mestadels vit.

Med aja baja säger rasbesatta USA och vill nu bojkotta spelet.

Spelet är ju bara till 95% klart säger Square så kanske hinner man måla några NPC svarta tills release.
Citera
2023-04-02, 21:27
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
https://kotaku.com/ffxvi-square-enix-naoki-yoshida-ff16-release-date-1849744847

Nästa spel att drabbas av den galna vänstermobben. För mycket vita människor i trailern. Så IGN frågar director Yoshida om detta och han ger ett bra och logiskt svar att spelets område är ett instängd nationellt revir tillskillnad från andra Final Fantasy där man reser över hela världen. Därför ör befolkningen mer homogen. Och då spelet använder sig av Europeisk medeltid setting blir därför befolkningen mestadels vit.

Med aja baja säger rasbesatta USA och vill nu bojkotta spelet.

Spelet är ju bara till 95% klart säger Square så kanske hinner man måla några NPC svarta tills release.
Suck...
Citera
2023-04-02, 21:41
Medlem
johkv637s avatar
Ser inte ut som ett FF jag vill ha.
Citera
2023-04-03, 03:41
Medlem
Som med Hogwarts legacy, säger Woke-vänstern att man inte ska köpa något, då handlar jag 3 ex av spelet.
Citera
2023-04-03, 06:45
Medlem
Nihennas avatar
Det har ju varit ett par previews av spelet redan då de fått spela lite, och så vitt jag sett har de allra flesta varit riktigt positiva.

Nu är det inte långt kvar!
Citera
2023-04-03, 11:49
Medlem
bananjuices avatar
Tycker det ser riktigt jävla bra ut, köpt ny tv bara för att maxa så gott det går på ps5an
Citera
2023-04-04, 10:17
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
Som med Hogwarts legacy, säger Woke-vänstern att man inte ska köpa något, då handlar jag 3 ex av spelet.
Samma här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in