Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-10, 18:56
Bannlyst
Jag har bannade konton, och jag minns att jag hade väldigt många ämnen som jag prenumererade på.

Är det inte bra om man kan se vad till exempel användare prenumererar på?

Är detta dåligt?

Går det att fortfarande att få reda på vilka ämnen det var som man prenumererade på om man frågar?
Om man kan bevisa att man äger kontot genom att uppge lösen, eller att kontot tillfälligt låses upp och sen stängs igen efter 1 timma.

Tycker nästan man borde kunna ladda ner viss data när man loggar in på sitt bannade konto.

Det hade varit bra.
Citera
2020-09-10, 19:09
Bannlyst
Det går om man gör så här https://i.imgur.com/6KUHjPI.png
Citera
2020-09-10, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerige
Jag har bannade konton, och jag minns att jag hade väldigt många ämnen som jag prenumererade på.

Är det inte bra om man kan se vad till exempel användare prenumererar på?

Är detta dåligt?

Går det att fortfarande att få reda på vilka ämnen det var som man prenumererade på om man frågar?
Om man kan bevisa att man äger kontot genom att uppge lösen, eller att kontot tillfälligt låses upp och sen stängs igen efter 1 timma.

Tycker nästan man borde kunna ladda ner viss data när man loggar in på sitt bannade konto.

Det hade varit bra.

Blir du avstängd så försvinner dina prenumerationer. Så att hitta prenumerationer från bannade konton lär vara omöjligt.
Citera
2020-09-10, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TrixNe
Det går om man gör så här https://i.imgur.com/6KUHjPI.png
Du kan ha hur många konton du vill, du får inte logga in med andra konton när ditt ena konto är bannat.

Läs om. Läs rätt 💩
Citera
2020-09-10, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heebu
Blir du avstängd så försvinner dina prenumerationer. Så att hitta prenumerationer från bannade konton lär vara omöjligt.
Hur vet du att dom försvinner? När jag blev avstängd i en vecka kunde jag se mina prenumerationer när jag kom tillbaka.
Citera
2020-09-10, 22:14
Moderator
Neksnors avatar
En inställning som låter användare välja att deras prenumerationsinställningar ska vara synliga för alla vore inte fel, men jag ser inget behov av det.
Att sådana inställningar automatiskt ska vara synliga för alla tycker jag är en riktigt usel idé.
Citera
2020-09-10, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
En inställning som låter användare välja att deras prenumerationsinställningar ska vara synliga för alla vore inte fel, men jag ser inget behov av det.
Att sådana inställningar automatiskt ska vara synliga för alla tycker jag är en riktigt usel idé.
Jag håller faktiskt med dig. Det kanske kan vara lite irriterande för vissa att andra ska se vad dom prenumererar på.

Jag tycker din idé förövrigt är bra.

Men jag kan också tycka så här, att man borde kunna få hem viss data, när man loggar in på sitt permanent avstängda konto. Vitsen är ju att man inte ska kunna skriva från kontot.
Citera
2020-09-10, 22:26
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Jag håller faktiskt med dig. Det kanske kan vara lite irriterande för vissa att andra ska se vad dom prenumererar på.

Men jag kan också tycka så här, att man borde kunna få hem viss data, när man loggar in på sitt permanent avstängda konto. Vitsen är ju att man inte ska kunna skriva från kontot.
Jag ser inget behov av att utveckla tjänster för bannlysta användare.
Citera
2020-09-10, 23:18
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:

Vitsen är att när man är permanent avstängd (bannlyst) med ett konto så är man inte välkommen på FB med något konto.

Dessutom är förslaget att kunna se andra användares prenumerationer en extremt dålig idé IMO. Det finns olika anledningar till att användare följer vissa trådar till exempel om de själva är personligt berörda på ett eller annat sätt (exempelvis trådar i ABoK). Att erbjuda en funktion så att användare kan kartlägga övriga konton utifrån deras intressen (dvs prenumerationer) rimmar mycket illa med att forumet värnar om användarnas anonymitet så långt det bara går.

För övrigt så har jag för mig att samtliga prenumerationer försvinner då ett konto blir avstängt. Eftersom det aldrig drabbat mig personligen så vet jag inte om det stämmer även om jag är ganska säker på att så är fallet. Därför lär ditt intresse att kunna se dina egna bannlysta kontons prenumerationer inte vara värt något i vilket fall som helst.
Citera
2020-09-11, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Vitsen är att när man är permanent avstängd (bannlyst) med ett konto så är man inte välkommen på FB med något konto.
Det står inget om det. Och om det gjorde. Hur många tror du det är som följer den regeln? Majoriteten av alla människor som sitter här hatar er som är moderatorer och hur modereringen i allmänhet sköts.

Detta blev ändå till slut Sveriges största forum, så därför folk skiter i att skapa nytt. TOR finns ju ändå om man vill begå brott eller syssla med andra enkla Dizzy steezy saker.

Detta är ju ändå stället där man kan ställa alla sina dumma frågor, och i allmänhet fråga om enkla recept och metoder på matlagning. Men folk som blir permanent avstängda skiter i om dom inte får komma tillbaka. Ni kommer aldrig inte kunna kontrollera sånt om ni inte ber Skatteverket om Index och börjar köra med personnummers inloggning, till och med i de fallen skulle detta kunna missbrukas om du fattar vad jag menar.

Folk kommer inte hit för att dom gillar er.

Citat:
Dessutom är förslaget att kunna se andra användares prenumerationer en extremt dålig idé IMO. Det finns olika anledningar till att användare följer vissa trådar till exempel om de själva är personligt berörda på ett eller annat sätt (exempelvis trådar i ABoK). Att erbjuda en funktion så att användare kan kartlägga övriga konton utifrån deras intressen (dvs prenumerationer) rimmar mycket illa med att forumet värnar om användarnas anonymitet så långt det bara går.
100 procent sant. Mitt förslag var sjukt dåligt, jag tänkte precis på samma sak. Men ville ändå bara fråga. Skit samma, jag kan enkelt hitta dom ändå om jag bara lägger ner 10-15 minuter.

Tänkte om det händer igen...

Citat:
För övrigt så har jag för mig att samtliga prenumerationer försvinner då ett konto blir avstängt. Eftersom det aldrig drabbat mig personligen så vet jag inte om det stämmer även om jag är ganska säker på att så är fallet. Därför lär ditt intresse att kunna se dina egna bannlysta kontons prenumerationer inte vara värt något i vilket fall som helst.
Jag vet inte, kanske, men jag har för mig att när jag kommit tillbaka efter en veckas avstängning så har jag kunnat se alla. Eller menar du permanent avstängning här?
Senast redigerad av Negerige 2020-09-11 kl. 01:16.
Citera
2020-09-11, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag ser inget behov av att utveckla tjänster för bannlysta användare
Inte jag heller.

Men jag tänker bara på mig själv.
Citera
2020-09-11, 03:41
Medlem
tempeZZts avatar
[quote=Negerige|72886399]Det står inget om det.[quote]

Det står hur tydligt som helst i regel 1.07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in