2021-04-07, 07:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och Joe pratar om fylla igen gapen, trumpen prata om en MUR som inte skulle gå klättra över och vara ogenomtränglig och vara på hela gränsen.
Det som det blev var ett staket på 4,8km som blåste ned delar av det när det blåste lite ute, och som en plasmabrännare bränner sig igenom som det vore smör i solsken.
Vart är muren undrar jag.
Och där börjar hårklyverierna. ”Bidens mur är minsann ingen mur, wuäää!”
Citera
2021-04-07, 09:02
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenanBarberaren

Murar fungerar inte i den mån dom överhuvudtaget existerar vid den södra gränsen och om dom existerar så är det ingen mur fast den fungerar och löser problemet. Att diskutera med vänsterblivna är en omöjlighet. Ingen är hemma och butiken är stängd.
Citera
2021-04-07, 10:13
Avslutad
Citat:
Stämmer bra det, men låtsas politik inte tar tid den lurar sig själv, men förstår populister inte bryr sig om slutresultatet.

Det räcker och legalisera ett par av de största drogerna, så kommer problemet lösa sig sakna men säkert de närmaste 30 åren.

Och Joe pratar om fylla igen gapen, trumpen prata om en MUR som inte skulle gå klättra över och vara ogenomtränglig och vara på hela gränsen.
Det som det blev var ett staket på 4,8km som blåste ned delar av det när det blåste lite ute, och som en plasmabrännare bränner sig igenom som det vore smör i solsken.
Vart är muren undrar jag.
Varför berättar du detta för mig? Kontakta din polare Joe och förklara att du har lösningen, han är nämligen upptagen med att bygga murar som inte är murar.

Med tanke på hur vilsen han är verkar det som att de redan legaliserat de tyngsta drogerna. Han fixar inte ens en vanlig trappa utan att dratta på nyllet.
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Murar fungerar inte i den mån dom överhuvudtaget existerar vid den södra gränsen och om dom existerar så är det ingen mur fast den fungerar och löser problemet. Att diskutera med vänsterblivna är en omöjlighet. Ingen är hemma och butiken är stängd.
Så sant. Det är ren lyteskomik att se dessa enhörningar ägna hela sin tillvaro till att ”diskutera” politik. De vill inte förstå, de har valt ett lag och vill bara vinna käbbel.
Senast redigerad av KenanBarberaren 2021-04-07 kl. 10:16.
Citera
2021-04-07, 10:48
Medlem
Jag läste på Fria Tider att Biden kanske kommer att bygga färdigt muren. Det skulle i så fall vara ett väldigt smart drag av globalisterna. Invandringen kan fortsätta trots att de har muren, och samtidigt kommer vissa centrister att gå över till Biden.

Att stoppa massinvandringen till USA var en av Trumps viktigaste frågor. Utan den frågan hade han inte fått i närheten av lika många röster. Globalisterna vet detta, och kommer kanske göra som Moderaterna i Sverige. Rikta kritik mot invandringen, men inte göra något för att stoppa den.
Citera
2021-04-07, 11:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Intressant man skapar narrativ som inte existerar.

Har svårt och se att man inte ska bygga det som är politiska beslut på och allokerade pengar på.
Det var ju därför man mestadels bygde3 på Obamas politiska beslut.

Har inte ens lagt en tanke på om vad det blir för Biden mur eller staket.
Dock vet jag att trumpen skulle bygga en ogenomtränglig mur, som ingen kunde komma över, och det blev ett staket som blåste ned delar av och av lite vind.

Börja bli mer och mer lägga orden i mun märker jag, och det berättar ni har det jobbigt.
Och ja, Boden kommer lösa detta, men tid vill ni inte ge, för det vet ni kommer sluta på fel ställe.
Citera
2021-04-07, 12:42
Avslutad
Citat:
Intressant man skapar narrativ som inte existerar.

Har svårt och se att man inte ska bygga det som är politiska beslut på och allokerade pengar på.
Det var ju därför man mestadels bygde3 på Obamas politiska beslut.

Har inte ens lagt en tanke på om vad det blir för Biden mur eller staket.
Dock vet jag att trumpen skulle bygga en ogenomtränglig mur, som ingen kunde komma över, och det blev ett staket som blåste ned delar av och av lite vind.

Börja bli mer och mer lägga orden i mun märker jag, och det berättar ni har det jobbigt.
Och ja, Boden kommer lösa detta, men tid vill ni inte ge, för det vet ni kommer sluta på fel ställe.
Det är ingen som lägger ord i din mun, du orsakar din olycka helt på egen hand. Ju mer rep man rullar ut, desto fler varv knyter du det runt den egna nacken. Acceptera problemet istället för att konstant spinna på nytt offernarrativ varje gång du får svar.

Om du känner dig missförstådd, öva på den egna kommunikationen för du framstår inte som politiskt sakkunnig. Du framstår enbart som en tondöv mupp som läst om Trumps mur i Aftonbladet och nu försöker ha en åsikt om saken.

Förlåt, menade Bidens mur. Den där som han snodde av Trump. Den där som ”inte fungerade” men nu ändå verkar göra det.
Citera
2021-04-07, 14:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det är ingen som lägger ord i din mun, du orsakar din olycka helt på egen hand. Ju mer rep man rullar ut, desto fler varv knyter du det runt den egna nacken. Acceptera problemet istället för att konstant spinna på nytt offernarrativ varje gång du får svar.

Om du känner dig missförstådd, öva på den egna kommunikationen för du framstår inte som politiskt sakkunnig. Du framstår enbart som en tondöv mupp som läst om Trumps mur i Aftonbladet och nu försöker ha en åsikt om saken.

Förlåt, menade Bidens mur. Den där som han snodde av Trump. Den där som ”inte fungerade” men nu ändå verkar göra det.
Nope, det är bara du som inte förstår vad jag sagt innan, och sen tror att du kan ändra det som det passar ditt narrativ och genom lägga orden i mun.
Men förstår det ska glömmas av fakta nu, en populist gör alltid det.
Citera
2021-04-07, 18:32
Avslutad
Citat:
Nope, det är bara du som inte förstår vad jag sagt innan, och sen tror att du kan ändra det som det passar ditt narrativ och genom lägga orden i mun.
Men förstår det ska glömmas av fakta nu, en populist gör alltid det.
Du skriver som en illegal invandrare, så jag förstår tyvärr inte vad du försöker säga hur jag än anstränger mig. Det kan väl ändå inte vara mitt problem? Jag antar dock att du någon gång tänker komma fram till en poäng med ditt malande, jag väntar tålmodigt vidare. En vacker dag lyckas du kanske förklara varför Mur-Biden inte är en hycklare. Vilket år som helst nu.
Citera
2021-04-10, 14:03
Medlem
Lawlines avatar
Detta skär i hjärtat för Joke Biden fans. Att ignorera murbygget eller fortsätta. Fortsätta att bygga muren skapar hat, att inte bygga muren skapar hat. Men han har själv satt sig i denna situation. Men återigen var är Harris? Hon fick ansvar över gränsen men man hör inte ett ord från hon. Ett tydligt tecken på att man vill inte ta ansvar.

https://nyheteridag.se/skulle-inte-bygga-en-fot-mer-av-mur-nu-kan-biden-ateruppta-trumps-murbygge-mot-mexiko/

Citat:
Krisen vid gränsen går inte att ignorera. Det som hänt är den värsta situationen på 20 år. Det är en direkt konsekvens av att Biden har lättat restriktionerna från Donald Trumps tid och att han har haft en annan retorik och varit mycket mer välkomnande. Det har inträffat en katastrof som han inte trodde skulle ske och då har han två val egentligen: antingen så kan han ignorera det och låtsas som att ingenting händer, men det politiska trycket är nu för stort för att det ska gå att göra. Eller så kan han försöka göra något åt saken och det är då den här idén om att bygga muren igen har kommit upp, säger Berggren.
Citera
2021-04-10, 15:26
Medlem
Sir Dwains avatar
Det är nog en överdrift att påstå att Biden har ändrat sig angående muren. Den officiella hållningen är fortfarande att man inte ska bygga en enda fot mer mur.

Men det Jen Psaki sa att pengar som tidigare godkänts av kongressen för "some components of the wall" och pågående "limited construction" kommer att få fortsätta.

Det är oklart vad det här exakt är. Men jag kan tänka mig att det vore besvärligt att bryta existerande kontrakt med byggföretag, Biden är väl kanske en sån som respekterar avtal regeringen gör, vad vet jag.
Citera
2021-04-10, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det är nog en överdrift att påstå att Biden har ändrat sig angående muren. Den officiella hållningen är fortfarande att man inte ska bygga en enda fot mer mur.

Men det Jen Psaki sa att pengar som tidigare godkänts av kongressen för "some components of the wall" och pågående "limited construction" kommer att få fortsätta.

Det är oklart vad det här exakt är. Men jag kan tänka mig att det vore besvärligt att bryta existerande kontrakt med byggföretag,

Inte en fot skulle byggas på muren sa Biden tidigare. Hur mycket du än vill att det inte ska vara sant så måste du nu erkänna att Biden är ett enormt misslyckande. Han återgår till Trumps politik, eftersom det fungerade. Det är patetiskt att se er försöka vända och vrida på detta till att det inte är ett murbygge.

Citat:
Biden är väl kanske en sån som respekterar avtal regeringen gör, vad vet jag.

Ja, vad fan vet du? Biden kanske inte skulle sagt att han inte skulle bygga en enda fot till på muren om han respekterade avtal, eller hur?

Det är helt sanslöst kul att se er famla i mörkret nu när ni inser hur lurade ni blivit.
Citera
2021-04-10, 16:05
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam

Inte en fot skulle byggas på muren sa Biden tidigare. Hur mycket du än vill att det inte ska vara sant så måste du nu erkänna att Biden är ett enormt misslyckande. Han återgår till Trumps politik, eftersom det fungerade. Det är patetiskt att se er försöka vända och vrida på detta till att det inte är ett murbygge.

Ja, vad fan vet du? Biden kanske inte skulle sagt att han inte skulle bygga en enda fot till på muren om han respekterade avtal, eller hur?

Det är helt sanslöst kul att se er famla i mörkret nu när ni inser hur lurade ni blivit.

Men vi vet ju inte vad det är som han låter bygga? Om det rör sig om att reparera eller förstärka något som finns där så bygger han ju inget nytt.

Jag kan absolut tänka mig att han bygger nytt dock, och att det då handlar om kontrakt som hade varit besvärliga att bryta.

Jag vet inte vad du tror att jag har för åsikt här, jag har aldrig varit en fan av Biden, finns det ens någon som är det? Men det är odiskutabelt att han är bättre än den föregående nollan, och det skulle jag säga gäller även om han bygger ny mur. Det skulle inte ens vara överraskande, om du tittar på gamla tal han har hållit så är hans xenofobi svår att skilja från Trumps. Han verkar ha utvecklats en del på senare år (eller snarare - han verkar ha uppfattar hur vinden har vänt), men förr lät han, på vissa områden, ungefär lika illa som Donald (om än med ett mer intelligent språk).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in