2020-09-03, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
"Polisen har gjort husrannsakan hemma hos en svensk före detta toppolitiker" skriver Aftonbladet, då får man anta att det rör sig om politikerns bostad om inte någon slant på tangenterna.

Det har du rätt i. Om F.R befunnit sig där titt som tätt så blir det hela högst anmärkningsvärt.
Senast redigerad av Konrad 2020-09-03 kl. 15:54.
Citera
2020-09-03, 15:56
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det har du rätt i. Om F.R funnits där titt som tätt så blir det hela högst anmärkningsvärt.
Händer i de bästa av familjer. Lite ironiskt med tanke på Reinfeldts uttalade antiknarkpatos.

"Knarkarögon mitt i ansiktet." Karma, Fredrik.
Citera
2020-09-03, 15:58
Medlem
don tonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardCarnby
Troligen har denna ”släkting” dömts idag. AB m fl brukar följa dagens domar i bl a tingsrätt.Kan någon kolla dagens domar i Stockholm kan det leda oss närmare svaret.

Det står släkting, om det var en son eller dotter hade det troligen skrivits som familj eller anhörig.

Kan vara denna då han greps i November -19

to 2020-09-03 09:00 - 09:45 Huvudförhandling B 12511-19 narkotikabrott
Citera
2020-09-03, 16:15
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Känns som om sossarna nu kommer dra höga växlar på Lövens tidigare uttalande om vilka som är roten till droghandeln, rika (moderata) ungdomar.
Citera
2020-09-03, 16:21
Medlem
shaktas avatar
Undra ifall släktingen fick straffrabatt för att han/hon/det är FR släkting.

"Fredrik Reinfeldts släkting dömdes för narkotikabrott med dagsböter som påföljd – han fick 120 dagsböter a 150 kronor och ska dessutom betala 800 kronor till brottsofferfonden."

Kokain – 0,6 gram = Ringa

Han/hon/det hade 8.2g

https://lexiqon.se/var-gar-gransen-for-ringa-narkotikabrott/
Senast redigerad av shakta 2020-09-03 kl. 16:25.
Citera
2020-09-03, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Händer i de bästa av familjer. Lite ironiskt med tanke på Reinfeldts uttalade antiknarkpatos.

"Knarkarögon mitt i ansiktet." Karma, Fredrik.

Hur ska man ge sken av att kunna styra ett land om man inte ens kan styra vad som händer i ens egen lägenhet?

Dags att återinföra husbondeansvaret?

"Husbonden ansågs vara juridisk och politisk representant för familj, tjänstehjon och alla andra (inhysingar) som bodde i huset."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Husbonde
Citera
2020-09-03, 16:31
Medlem
De flesta vet att Erik använder kokain precis som Fredrik gör. Tveksamt om det som fanns kvar hemma verkligen var Eriks och inte Fredriks. Vet att Fredrik på en resa till Danmark med några från Muf för ca 10 år sedan tillsammans med Borg somnade fulla med vitt runt näsan. Så Erik är inte ensam om att ha dragit hem knark.
Citera
2020-09-03, 16:32
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Undra ifall släktingen fick straffrabatt för att han/hon/det är FR släkting.

"Fredrik Reinfeldts släkting dömdes för narkotikabrott med dagsböter som påföljd – han fick 120 dagsböter a 150 kronor och ska dessutom betala 800 kronor till brottsofferfonden."

Kokain – 0,6 gram = Ringa

Han/hon/det hade 8.2g

https://lexiqon.se/var-gar-gransen-for-ringa-narkotikabrott/
Var mindre än 8.2g som de först misstänkte, men mer än 0.6 (framgår tidigare i tråden). Vid narkotikabrott av normalgraden ska fängelsestraff utdömas, åtminstone villkorlig om jag inte missminner mig.
Citera
2020-09-03, 16:33
Medlem
Är Sebastian fortfarande Kotro och den yngre Reinfeldts langare?
Citera
2020-09-03, 16:42
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
De flesta vet att Erik använder kokain precis som Fredrik gör. Tveksamt om det som fanns kvar hemma verkligen var Eriks och inte Fredriks. Vet att Fredrik på en resa till Danmark med några från Muf för ca 10 år sedan tillsammans med Borg somnade fulla med vitt runt näsan. Så Erik är inte ensam om att ha dragit hem knark.

Jag arbetar inom ett departement som sakkunnig och jag kan själv dra ett par borrar när det är fest. Ungefär som de flesta andra gör numera.

Det har aldrig förekommit något rykte som skulle göra gällande att Fredrik Reinfeldt använt narkotika. Jag garanterar att jag skulle ha hört det. Finns inget sådant rykte. Däremot är det hyfsat känt att hans son festat på. Jag försvarar inte Fredrik Reinfeldt utan jag anser på goda grunder att han är en landsförrädare. Däremot anser jag att sanningen avseende vad han ställt till med räcker mkt långt. För mig är den det enda som duger.

Stötte på Reinfeldt senast för ett par veckor sen och utifrån min expertis finns det inte en antydan att han skulle använda narkotika eller någonsin gjort det. Finns inte på kartan. Det kan ingen inbilla mig att tro. Däremot skulle han troligen behöva supa och knarka lite för att få ur pinnen som han har uppstucken rakt i arslet.
Senast redigerad av Whitfields 2020-09-03 kl. 16:50.
Citera
2020-09-03, 16:49
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Jag arbetar inom politiken som tjänsteman och sakkunnig. Det har aldrig förekommit något rykte som skulle göra gällande att Fredrik Reinfeldt använt narkotika. Däremot är det hyfsat känt att hans son haft sådan förkärlek. Jag försvarar inte Fredrik Reinfeldt utan jag anser att han är en landsförrädare. Däremot anser jag att man inte behöver fara med osanning. Sanningen räcker mkt långt. För mig är den det enda som duger.

Stötte på Reinfeldt senast för ett par veckor sen och utifrån min expertis finns det inte en antydan att han skulle använda narkotika.

Och hur ser man på nån att denne tar lite knark då och då?

Tror du att ALLA som använder narkotika ser ut som tjack-Ronny som står och skriker könsord på torget i Upplands Väsby? Du är så jävla naiv.
Citera
2020-09-03, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Jag arbetar inom politiken som tjänsteman och sakkunnig. Det har aldrig förekommit något rykte som skulle göra gällande att Fredrik Reinfeldt använt narkotika. Däremot är det hyfsat känt att hans son haft sådan förkärlek. Jag försvarar inte Fredrik Reinfeldt utan jag anser att han är en landsförrädare. Däremot anser jag att man inte behöver fara med osanning. Sanningen räcker mkt långt. För mig är den det enda som duger.

Stötte på Reinfeldt senast för ett par veckor sen och utifrån min expertis finns det inte en antydan att han skulle använda narkotika.

Det må så vara men klarar F.R inte ens av att styra sitt eget hushåll, skilsmässa och nu knarkare, så nog bör ett sådant oskick sprida sig utåt också. Fattas bara annat.

Hur är en sådan man funtad som ovanifrån försöker tuta in i det s.k "sovande folket" att de måste öppna sina hjärtan när hans eget familjeliv verkar att ha varit i kaos? Hur pålititlig är en sådan karl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in