2020-09-02, 22:16
Medlem
De jag kommer på just nu:
Wirex
Crypto.com
Plutus

Nåt annat?
Citera
2020-09-02, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Wirex
Crypto.com
Plutus

Nåt annat?

Har en vän som använder coinbase kortet.

Mvh
Citera
2020-09-02, 23:15
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Quickbit kommer släppa ett kort närmaste månaderna.
Citera
2020-09-03, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Wirex
Crypto.com
Plutus

Nåt annat?

Swipe $SXP har släppt ett kort som ska vara möjligt att ordna för de som bor i Sverige. Tror de kommer att bli stora och ta över Crypto.com plats i market cap då de själva utfärdar kort, istället för som Crypto.com som använder sig av Wirecard att utfärda betalkorten. Wirecard har ju som ni säkert hört varit med om en skandal så vi kan nog glömma att de kommer utfärda kort till CRO
Citera
2020-09-03, 19:44
Medlem
Bitwala har också ett kort.
Citera
2024-03-22, 15:31
Avstängd
Hur funkar t.ex. crypto.com och deras fysiska kort? Jag beställde precis ett för skojs skull 😅 Man kan väl inte köpa mjölk och bröd om man bara har btc på kortet?
Citera
2024-03-22, 15:53
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Hur funkar t.ex. crypto.com och deras fysiska kort? Jag beställde precis ett för skojs skull 😅 Man kan väl inte köpa mjölk och bröd om man bara har btc på kortet?
Du kan ju köpa mjölk och bröd i Spanien fast du bara har sek på kortet, så varför skulle det inte funka?
Citera
2024-03-22, 16:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Du kan ju köpa mjölk och bröd i Spanien fast du bara har sek på kortet, så varför skulle det inte funka?

Bitcoin är nytt tänker jag. Men du är säker?
Citera
2024-03-22, 16:10
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Bitcoin är nytt tänker jag. Men du är säker?
Har inte koll på de specifika korten, men har utgått ifrån att det funkar så. Att crypto.com står för likviditeten i USD och sedan tar motsvarande mängd krypto av dig när du köper.

I annat fall så får du sälja BTC så du har en stablecoin på kortet.

Frågan är vad som gäller för växlingsavgiften från usd till sek när du köper...?
Citera
2024-03-22, 16:25
Avstängd
[quote=Leaston|87745261]Har inte koll på de specifika korten, men har utgått ifrån att det funkar så. Att crypto.com står för likviditeten i USD och sedan tar motsvarande mängd krypto av dig när du köper.

I annat fall så får du sälja BTC så du har en stablecoin på kortet.

Frågan är vad som gäller för växlingsavgiften från usd till sek när du köper...?[/QUOTE

Ja många frågetecken får läsa på, tack..
Citera
2024-03-24, 06:00
Medlem
Många (alla?) kryptokort är väl inte riktiga kryptokort egentligen, dvs. man har inte kryptovaluta på kortet. Det är kontokort med fiatvaluta. Att fylla på kortet med krypto innebär att kryptovalutan växlas till fiat.
Citera
2024-03-24, 08:21
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyber500
Många (alla?) kryptokort är väl inte riktiga kryptokort egentligen, dvs. man har inte kryptovaluta på kortet. Det är kontokort med fiatvaluta. Att fylla på kortet med krypto innebär att kryptovalutan växlas till fiat.
Ja, självklart är det det gamla uråldriga kortnätverken och banker i bakgrunden.

Men konceptuellt för köparen är det egalt vad som händer när han drar kortet kopplat till ett konto där hen bara har krypto. Och säljaren märker heller ingen skillnad.

Nästa nöt att knäcka är att koppla bort dessa onödiga mellanhänder som tar % på varenda transaktion som görs mellan A och B.
Email är gratis att skicka, varför är det inte lika självklart att en monetär transaktion skall vara gratis?
Senast redigerad av Leaston 2024-03-24 kl. 08:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in