2020-08-24, 16:20
Medlem
LouisCyphres avatar
Tänkte köpa nått kilo KNO3 o tyvärr har ju svenska pyroshop.org gått i graven...

Hittar några ställen i EU, o PyroGarage i Polen verkar helt ok;
https://www.pyrogarage.pl/

Jag behöver lite metallpulver också, men vilket ska man satsa på? Magnesium eller aluminium? Eller magnalium (Mg/Al-50/50)? Det är till nyår, då jag tänkte göra lite pyroteknik. Möjligen lite barium- o strontiumnitrat också, då jag precis upptäckte att priserna var i zloty o inte i euro som jag trodde först...

Eller har ni förslag på bättre ställen att shoppa ifrån?
Citera
2020-08-27, 06:45
Medlem
GalFisks avatar
Jag köpte därifrån för typ 15 år sen, då var de bra iaf, och eftersom de fortfarande håller igång är det ett bra tecken på att de är seriösa.
Ska du panga, köp Al. Göra färger? MgAl. Mg används för särskilt klara färger, men måste skyddas mot korrosion på olika vis.
Citera
2020-08-27, 17:01
Medlem
LouisCyphres avatar
Tack!

Jo, de verkar helt ok, la en order idag via mail, fick svar inom 2 timmar, o nu är det betalt, så grejerna skickas väl inom kort hoppas jag. Det blev;

-1 kg 63 µm magnalium
-5 kg kaliumnitrat
-0,5 kg bariumnitrat
-0,5 kg strontiumnitrat
-0,5 kg järnoxid

383 PLN inlusive frakt (PLN = zloty, 1 PLN = ca 2,50 kr)

Hade velat beställa en rulle stubintråd o några elektriska tändare också, men det måste skickat separat, o frakten var rätt dyr. Elektriska tändare kan jag bygga själv, o stubinanordningar kan jag ta från smällare. Är endast tänkt att ha vid nyår eller vid festligheter. Järnoxiden för att jag tänkte testa termit.
Citera
2020-08-27, 17:06
Bannlyst
ja vad kan gå fel liksom ?, skit i stubin , billigare att tända direkt på

du hinner springa liksom

grov titan om du vill ha fina effekter som lyser
Citera
2020-08-27, 17:10
Medlem
LouisCyphres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorpionking
ja vad kan gå fel liksom ?, skit i stubin , billigare att tända direkt på

du hinner springa liksom

grov titan om du vill ha fina effekter som lyser
Jag menar att enkla elektriska tändare, fjärr- eller trådstyrda, är enkla att bygga själv. Hann köpa en burk fosfor innan pyroshop.org lades ned, o den är bra om man vill ha nått lättantändligt.

Ska kolla in titan nästa gång.
Citera
2020-08-27, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LouisCyphre
Jag menar att enkla elektriska tändare, fjärr- eller trådstyrda, är enkla att bygga själv. Hann köpa en burk fosfor innan pyroshop.org lades ned, o den är bra om man vill ha nått lättantändligt.

Ska kolla in titan nästa gång.

jo men det första du borde se till att ha är just riktig stubin , innan du börjar fixa och trixa

att vara snål kan stå dej jävligt dyrt en vacker natt

tänk om nu !!!
Citera
2020-08-27, 17:19
Medlem
LouisCyphres avatar
Ok, jo, du har rätt.
Hinner göra en beställning på stubin innan nyår i.a.f.
Citera
2020-08-27, 17:22
Medlem
Beställde därifrån i Julas. Snabb leverans och bra kommunikation. Bra ställe. Bra paketerat. Om tullen skulle öppna paketet kommer du garanterat märka det. Mycket väl inplastat och försluten i en inre bag.

Alla kemikalier i dubbla Zippåsar. Fick med ett band man ha som nyckelknippa som det står pyrogarage också. Fin.

Allting håller högsta klass så beställ därifrån, mycket bra ställe.
Citera
2020-08-27, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ok, jo, du har rätt.
Hinner göra en beställning på stubin innan nyår i.a.f.

bra köp några olika på rulle så har du , och behöver inte snåla på det

handlar om livet liksom
Citera
2020-09-03, 17:59
Medlem
LouisCyphres avatar
Fick hem idag!

Väl förpackat o verkar hålla hög kvalitet, snabb o vänlig service! Rekommenderas nu när pyroshop.org har stängt ner. Lite dyr frakt, men det får man väl räkna med i.o.m. att det är från utlandet o kanske går som ADR eller liknande.
Citera
2020-09-30, 15:58
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Fick hem idag!

Väl förpackat o verkar hålla hög kvalitet, snabb o vänlig service! Rekommenderas nu när pyroshop.org har stängt ner. Lite dyr frakt, men det får man väl räkna med i.o.m. att det är från utlandet o kanske går som ADR eller liknande.

Ska det bara bli färgat BLP? Det blir ju inga stjärnor med det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in