Citat:
Ursprungligen postat av
Ankan-mannen
Det är bra, du som vet, kontakta Agenda och informer om vad de ska diskutera, vad vet vi som har hänt, jag påstår att våldtäkten kan vara att de tog kläderna, andra menar att de fört in en pinne. Det blir bara blaj när man diskuterar något ingen vet riktigt vad.
Du får nog hålla dig här än så länge, här kan vi diskutera det vi tror. Inte i publik TV.
Har du svårt att läsa en enkel text?
Jag anser att det är viktigt att skriva om brottsligheten som är skrämmande. Diskutera orsaker och vad man kan göra på ett seriöst sätt. Hittills har media skyddat brottslingar och klaner, men det börjar sippra ut vettiga åsikter om klaner med folk som tar folks oro på allvar. Det är förvånande att nu diskuteras klaner och invandring mer öppet sedan några veckor tillbaka.
Nu har faktiskt Expressen skrivit om dessa två brottslingar med ett taffligt försök att analysera vad det är för mekanismer som skapar dessa unga sexualsadister.
Det är en bra början eftersom vi inte haft denna slags brottslighet i Sverige förr. Det vore intressant med inlägg i debatten från kriminologer om hur det kunde bli i Sverige som i läroböckerna om andra länder. I stället för att avskräckas tar de lärde in i Sverige likadana problem.
Min slutsats blir att det är inte platsen som skapar brottslingar utan det är faktorer som har med gärningsmannen att göra, där hans personliga egenskaper är vad som avgör livsval.