2020-10-05, 14:42
Medlem
Klopp out! Riktift usel manager, varför tränar han fortfarande Liverpool? Våra ägare måste våga sparka honom. Tyvärr lär vi missa top 4 i år.
YNWA
Citera
2020-10-05, 15:25
Avstängd
NotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TankoPerravald
Klopp out! Riktift usel manager, varför tränar han fortfarande Liverpool? Våra ägare måste våga sparka honom. Tyvärr lär vi missa top 4 i år.
YNWA

Liverpool börjar bli mätta/trötta nu efter tre starka säsonger. Lite som city kanske? Två dunder säsonger på rad och förra säsongen blev platt. Kul och se liverpool klara sig utan sina bästa spelare. Och sedan att klopp aldrig ändrar sin elva kommer ta mer skada denna säsong. Vem blir nästa att få covid?
Citera
2020-10-05, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Martial springer aldrig en extra meter, men även de andra anfallarna är till rätt lite hjälp när det inte finns någon koordination i löpningarna. Ibland kan man märklig nog sakna Lingaard även om han är en förskräckligt dålig spelare, men han springer i alla fall för att skapa ytor åt de övriga.
Säger inte att det blir bättre men det tar ju även fyra tillslag på bollen från vardera mittback (alternativt en boll som är så löst slagen att man undrar om den skall stanna innan den når fram) till ytterback tillbaks in till Matic innan bollen kommit över mittlinjen i 90% av anfallen. Så när där redan står tio personer och väntar på en tredjedel av planen så finns det inte direkt jätteytor att springa på.

Men jag håller med dig i att avsaknaden av löpningar är maximal. Intressanta är ju att när man väl gör dem så skapar man ju saker, se t ex straffen igår.

Dock undrar jag hur länge OGS tänker behålla Pogba&Matic för just nu är de bromsklossar deluxe.
Citera
2020-10-05, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Säger inte att det blir bättre men det tar ju även fyra tillslag på bollen från vardera mittback (alternativt en boll som är så löst slagen att man undrar om den skall stanna innan den når fram) till ytterback tillbaks in till Matic innan bollen kommit över mittlinjen i 90% av anfallen. Så när där redan står tio personer och väntar på en tredjedel av planen så finns det inte direkt jätteytor att springa på.

Men jag håller med dig i att avsaknaden av löpningar är maximal. Intressanta är ju att när man väl gör dem så skapar man ju saker, se t ex straffen igår.

Dock undrar jag hur länge OGS tänker behålla Pogba&Matic för just nu är de bromsklossar deluxe.
Är mer en hockeymänniska och där gnälls det ofta på backarna för att inte spela upp pucken tillräckligt snabbt, men det är sällan bara backarnas fel. Finns det en tydlig åkning/löpning så brukar de kunna slå passningarna, men om ingen visar sig har det en tendens att gå väldigt långsamt. Jag tror att bollbehandlingen i backlinje/defensivt mittfält blivit mycket mindre om det fanns tydliga löpningar och fria spelare. (Sedan går det inte att bortse ifrån att Matic/Pogba/Fred/McTominay alla är rätt långsamma passningsspelare som sällan slår passningar via ett tillslag.)
Citera
2020-10-05, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Är mer en hockeymänniska och där gnälls det ofta på backarna för att inte spela upp pucken tillräckligt snabbt, men det är sällan bara backarnas fel. Finns det en tydlig åkning/löpning så brukar de kunna slå passningarna, men om ingen visar sig har det en tendens att gå väldigt långsamt. Jag tror att bollbehandlingen i backlinje/defensivt mittfält blivit mycket mindre om det fanns tydliga löpningar och fria spelare. (Sedan går det inte att bortse ifrån att Matic/Pogba/Fred/McTominay alla är rätt långsamma passningsspelare som sällan slår passningar via ett tillslag.)
Nej klart det ena hänger ihop med det andra. Om det sedan är att uteblivna passningar genererat uteblivna löpningar eller tvärtom blir ju också relevant. Tycker dock att det funnits ganska mycket rörelse tidigt men både Maguire/VNL hellre väljer en enkel passning sinsemellan, till DDG, till mötande Matic eller ytterback.

Att detta händer ser jag inte som ett problem för det går inte enbart att göra max fart fram i varje anfall men det har mer blivit en vana att det skall börja så här i varje anfall och den är oroande.
Citera
2020-10-05, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Nej klart det ena hänger ihop med det andra. Om det sedan är att uteblivna passningar genererat uteblivna löpningar eller tvärtom blir ju också relevant. Tycker dock att det funnits ganska mycket rörelse tidigt men både Maguire/VNL hellre väljer en enkel passning sinsemellan, till DDG, till mötande Matic eller ytterback.

Att detta händer ser jag inte som ett problem för det går inte enbart att göra max fart fram i varje anfall men det har mer blivit en vana att det skall börja så här i varje anfall och den är oroande.
Vettigt inlägg.
Sedan vet vi inte vilka direktiv man får från OGS heller. Det kanske är han som inte vill spela på ett tillslag, utan istället vill vårda bollen. Helt fel tycker jag med tanke på den kontringspotential som finns i form av snabba forwards, men...
Citera
2020-10-05, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TankoPerravald
YNWA
Detta var ett trollinlägg, ursäkta alla, jag är inte ens Liverpool-fan
Citera
2020-10-05, 18:06
Avstängd
NotDeads avatar
Engelsmännen verkar lite smått efterblivna.

Citat:
England trio Tammy Abraham, Ben Chilwell and Jadon Sancho flouted coronavirus guidelines after attending a 'packed' party ahead of international duty.
The footballers have been filmed breaking the rules as they ignored the rule of six with '20 people' attending a birthday party at the Chelsea striker's mansion.
Citera
2020-10-05, 18:31
Avstängd
NotDeads avatar
Som jag tog upp tidigare, ser så jävla illa ut när tränare bara sitter på röven med död blick. Ole är verkligen englands mesigaste person. Klopp stod i alla fall och skrek, men bra ole du ger verkligen en fin bild utav dig själv som en ledare. Ser framför mig hur han försöker komma in i omklädningsrummet medans någon på andra sidan håller för dörren.
Citera
2020-10-05, 19:00
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotDead
Engelsmännen verkar lite smått efterblivna.

De är väl som andra unga. Odödliga narcissister.
Citera
2020-10-05, 20:12
Avstängd
NotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
De är väl som andra unga. Odödliga narcissister.

Så jävla löjligt sagt
Citat:
I will make sure moving forward that I learn from this

- Sancho

Har dom ingen koll på vad andra spelare, och framför allt i deras egna lag sysslar med? Måste man själv göra något korkat för att förstå att det var dumt?
Citera
2020-10-05, 20:54
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Är faktiskt ganska less på att se Klopp slänga bort de inhemska turneringarna pga laguttagningarna, han skiter totalt i de cuperna och oavsett om man möter ett bra premierleague lag så skall han envisar med att spela ett b-lag, nu gjorde de visserligen riktigt bra ifrån sig och förlorade på straffar, men det är så fruktansvärt nonchalant.

Liverpool har ju haft oerhört svårt att prestera i England de sista 30 åren - och då talar jag inte bara om PL. Cuptorkan fortsätter. tror ärligt talat inte att Liverpool vunnit PL om de inte åkt ur Cuperna. Lagets spelstil fungerar uppenbarligen inte i England.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in