2020-08-19, 03:51
  #37
Medlem
Hoppas hennes förhållande dumpar henne oavsett vad som har hänt. Förmodligen levde hon gott som par men det var spännande att bli uppvaktad. Kvinnor är otrogna svin och ser sig själv som helt oförmögna att göra något fel.
Citera
2020-08-19, 21:35
  #38
Medlem
Ingen som vet vem GM är?
Citera
2020-08-19, 21:52
  #39
Bannlyst
Subba.
Hon förtjänade det hon fick och hoppas hennes man sparkar ut henne och inte tar i henne ens med tång igen.
Citera
2020-08-20, 09:24
  #40
Medlem
spoilers avatar
"Polisen grep mannen men efter att de släppt honom på fri fot så flydde han landet. Efter att ha varit internationellt efterlyst sedan brottet begicks så greps han i Tyskland tidigare i år och fördes sedermera till Sverige där han nu väntar åtal."

https://www.landskronadirekt.com/2020/08/18/37-arig-man-atalas-for-valdtakt/
Citera
2020-08-20, 10:12
  #41
Medlem
borgir82s avatar
Stämningsansökan:

https://docdro.id/wpbmVhu
Citera
2020-08-20, 12:28
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Polisen grep mannen men efter att de släppt honom på fri fot så flydde han landet. Efter att ha varit internationellt efterlyst sedan brottet begicks så greps han i Tyskland tidigare i år och fördes sedermera till Sverige där han nu väntar åtal."

https://www.landskronadirekt.com/2020/08/18/37-arig-man-atalas-for-valdtakt/

Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Stämningsansökan:

https://docdro.id/wpbmVhu

En arab. Varför är jag inte förvånad?

För övrigt: Många osäkra, kvinnohatande pojkar i denna tråd, som vill lägga skulden på brottsoffret. Visst kan man tycka att BO var naiv som gick med på att träffa GM. Men det spelar ingen roll. Blev hon våldtagen så blev hon våldtagen, och det är i så fall GM som bär skulden till detta.
Citera
2020-08-20, 12:43
  #43
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
En arab. Varför är jag inte förvånad?

För övrigt: Många osäkra, kvinnohatande pojkar i denna tråd, som vill lägga skulden på brottsoffret. Visst kan man tycka att BO var naiv som gick med på att träffa GM. Men det spelar ingen roll. Blev hon våldtagen så blev hon våldtagen, och det är i så fall GM som bär skulden till detta.

Så du hade varit helt ok med att din partner går hem till alla som flörtar med honnom/henne och äter middag på tu man hand?
Säger du ja till det så är du inte normal.

Kvinnan har definitivt gjort fel här. Våldtäkten är förståss mer fel, men den gör inte henne oskyldig på något sätt. Det var otrohet bara att gå dit.

Hon kan ju definitivt inte ha varit ärlig mot sin man om vart hon skulle. "Jag ska bara hem till han som raggar på mig och äta lite mat och dricka lite vin. Nej, det kommer inte vara några andra där, han har gjort middagen bara gör mig"....
Citera
2020-08-20, 13:15
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Så du hade varit helt ok med att din partner går hem till alla som flörtar med honnom/henne och äter middag på tu man hand?
Säger du ja till det så är du inte normal.

Kvinnan har definitivt gjort fel här. Våldtäkten är förståss mer fel, men den gör inte henne oskyldig på något sätt. Det var otrohet bara att gå dit.

Hon kan ju definitivt inte ha varit ärlig mot sin man om vart hon skulle. "Jag ska bara hem till han som raggar på mig och äta lite mat och dricka lite vin. Nej, det kommer inte vara några andra där, han har gjort middagen bara gör mig"....

Din argumentation är så usel att jag inte ens vet var jag ska börja bemöta dig. Men okej, jag ska göra ett försök.

1. Kvinnan var inte otrogen. Hon agerade naivt, absolut. Och kanske tyckte hon på något vis att det var spännande/lockande att träffa en man som flirtat och visat intresse för henne. Det kan i så fall tyckas vara oärligt och oschysst gentemot hennes kille, men det är fortfarande inte otrohet.

Och om man nu ska ha synpunkter på vad folk gör i privata relationer, så måste man ju känna till fakta. Varken du, jag eller någon annan som skriver i denna tråd vet förstås ett dugg om vilken typ av relation BO hade med sin kille. Kanske hade de något slags öppen relation, där de kommit överens om att det var okej att träffa andra. Kanske var förhållandet på väg att ta slut, och BO var öppen för att ev. träffa en ny partner. Kanske hade BO:s kille varit otrogen mot henne, så att hon på något vis ville ge igen. Det finns många tänkbara scenarion som man måste ta hänsyn till för att kunna bedöma BO:s beteende.

2. Även om kvinnan varit otrogen, så är otrohet inget brott enligt svensk lag. Det vi kallar otrohet innebär att den ena parten i en relation bryter mot en känslomässigt baserad överenskommelse med den andra parten i relationen. Man kan tycka att otrohet är omoraliskt och oärligt. Men det är inget brott i juridisk mening.

Våldtäkt är däremot ett brott. Både ur mitt personliga perspektiv och ur samhällets/rättsväsendets perspektiv är det därmed orimligt att på något sätt jämställa otrohet med våldtäkt och komma med resonemang av typen "om en kvinna är otrogen förtjänar hon att bli våldtagen".

Det du gör är alltså att blanda ihop äpplen och päron.

Först presenterar du ett moraliskt resonemang kring kvinnans otrohet. Detta resonemang håller inte, eftersom du inte vet något om hur relationen mellan BO och hennes pojkvän såg ut. Dessutom har du en märklig definition av otrohet, enligt vilken du tycks anse att man är otrogen bara man ens närmar sig en situation som möjligen skulle kunna leda till otrohet ("Det var otrohet bara att gå dit").

Sedan blandar du ihop det moraliska resonemanget med ett juridiskt resonemang, dvs. frågan om våldtäkt. Våldtäkt är ett brott, som tydligt definieras i svensk lag. Det är ur juridisk synpunkt fullständigt ointressant att i en våldtäktsutredning moralisera kring huruvida ett brottsoffer varit otrogen mot sin partner. Om en person tilltvingat sig sexuellt umgänge med en annan person utan den andra personens samtycke, så är det våldtäkt. Resonemang kring otrohet har inte med saken att göra.
Citera
2020-08-20, 13:42
  #45
Medlem
Einzberns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Jo det skiljer förstås men är då en helt ny lögn om en våldtäkt något som räddar ett knackigt förhållande?

Jag har svårt att tro att det skulle vara ett smart val.

Visst förekommer falskanmälningar av ekonomiska motiv, hämndmotiv och kanske någon gång ibland av "hedersskäl" men det här ständiga papegojandet om "hon knullade frivilligt men ångrade sig och gjorde en våldtätktsanmälan" framstår som jävligt ogenomtänkt.

Man kan ju inte onkulla ett redan gjort knull. Har man ångest över knullet så minskar ju inte den av att man gör en falskanmälan. Man vet att man faktiskt gjorde ett val man ångrar.

Du slår in öppna dörrar, jag tror inte heller att det är särskilt vanligt med falska våldtäktsanmälningar för att tjejen ångrat sig eller vill hämnas. Studier som gjorts här i Sverige visar att typiskt för falska anmälningar av våldtäkt är att de avser överfallsvåldtäkter av okända förövare.

Källa: https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/2008/Nr-4-2008-Argang-74/Felaktiga-forestallningar-om-falska-valdtaktsanmalningar-gor-att-de-mest-utsatta-kvinnorna-sviks/
Citera
2020-08-20, 13:42
  #46
Medlem
Einzberns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Din argumentation är så usel att jag inte ens vet var jag ska börja bemöta dig. Men okej, jag ska göra ett försök.

1. Kvinnan var inte otrogen. Hon agerade naivt, absolut. Och kanske tyckte hon på något vis att det var spännande/lockande att träffa en man som flirtat och visat intresse för henne. Det kan i så fall tyckas vara oärligt och oschysst gentemot hennes kille, men det är fortfarande inte otrohet.

Och om man nu ska ha synpunkter på vad folk gör i privata relationer, så måste man ju känna till fakta. Varken du, jag eller någon annan som skriver i denna tråd vet förstås ett dugg om vilken typ av relation BO hade med sin kille. Kanske hade de något slags öppen relation, där de kommit överens om att det var okej att träffa andra. Kanske var förhållandet på väg att ta slut, och BO var öppen för att ev. träffa en ny partner. Kanske hade BO:s kille varit otrogen mot henne, så att hon på något vis ville ge igen. Det finns många tänkbara scenarion som man måste ta hänsyn till för att kunna bedöma BO:s beteende.

2. Även om kvinnan varit otrogen, så är otrohet inget brott enligt svensk lag. Det vi kallar otrohet innebär att den ena parten i en relation bryter mot en känslomässigt baserad överenskommelse med den andra parten i relationen. Man kan tycka att otrohet är omoraliskt och oärligt. Men det är inget brott i juridisk mening.

Våldtäkt är däremot ett brott. Både ur mitt personliga perspektiv och ur samhällets/rättsväsendets perspektiv är det därmed orimligt att på något sätt jämställa otrohet med våldtäkt och komma med resonemang av typen "om en kvinna är otrogen förtjänar hon att bli våldtagen".

Det du gör är alltså att blanda ihop äpplen och päron.

Först presenterar du ett moraliskt resonemang kring kvinnans otrohet. Detta resonemang håller inte, eftersom du inte vet något om hur relationen mellan BO och hennes pojkvän såg ut. Dessutom har du en märklig definition av otrohet, enligt vilken du tycks anse att man är otrogen bara man ens närmar sig en situation som möjligen skulle kunna leda till otrohet ("Det var otrohet bara att gå dit").

Sedan blandar du ihop det moraliska resonemanget med ett juridiskt resonemang, dvs. frågan om våldtäkt. Våldtäkt är ett brott, som tydligt definieras i svensk lag. Det är ur juridisk synpunkt fullständigt ointressant att i en våldtäktsutredning moralisera kring huruvida ett brottsoffer varit otrogen mot sin partner. Om en person tilltvingat sig sexuellt umgänge med en annan person utan den andra personens samtycke, så är det våldtäkt. Resonemang kring otrohet har inte med saken att göra.

Väldigt bra skrivet.
Citera
2020-08-20, 13:47
  #47
Medlem
Varför var hon på middag hos en man, själv när hon har en pojkvän? Låter konstigt garanterat prostituerad
Citera
2020-08-20, 13:53
  #48
Medlem
Einzberns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Varför var hon på middag hos en man, själv när hon har en pojkvän? Låter konstigt garanterat prostituerad

Inte ovanligt att kvinnor har manliga vänner. Vad som kan tyckas anmärkningsvärt är att hon följde med en man hon knappt kände och som hade uttryckt intresse för henne hem, det låter ju inte helt riskfritt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in