Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-08-15, 08:08
Medlem
Ergolins avatar
Är det förbrända droger och du inte känner igen lukten tänker jag spontant DMT (changa). Är tveksamt dock om det är så regelbundet som det låter

Annars tänker jag rökelse, dessa kan lukta starkt och långväga. De kan lukta allt från kemiskt till frisk vedlukt.
Citera
2020-08-15, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termamentus
Jag hade av ren komik skrivit en arg lapp och placerat i ingången.

"Till Isterbandsligisten.

<valfritt-innehåll-exempelvis-hur-mycket-du-avskyr-doften-av-isterband-och-att-han-ska-veta-hut>"

"Hälsningar Karen"

Tänker också typ rökelse..
Citera
2020-08-15, 09:13
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Brass + meth = salami
Citera
2020-08-15, 10:24
Medlem
jontebulas avatar
ring snuten säg att du tycker det luktar knark i huset så får dom komma och ta en titt.
Citera
2020-08-15, 11:31
Medlem
Svårt att tro att det är något olagligt som luktar så kraftigt och kemiskt bränt, metamfetamin luktar nästan inte alls. Förmodligen rökelse eller vattenpipa
Citera
2020-08-15, 11:35
Medlem
Misantrop1891s avatar
Om det nästan är en lite sötaktig lukt men med kemiska inslag: Metamfetamin
Om det är som vinäger ish typ: Heroin
Annars röker ju vissa Kokain också (blandat med en liten del bakpulver + någon droppe vatten på folie = Crack

Någon av dom tre du misstänker?
Citera
2020-08-15, 15:16
Medlem
Antagligen changa, isåfall har du en bra granne <3
Citera
2020-08-15, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misantrop1891
Om det nästan är en lite sötaktig lukt men med kemiska inslag: Metamfetamin
Om det är som vinäger ish typ: Heroin
Annars röker ju vissa Kokain också (blandat med en liten del bakpulver + någon droppe vatten på folie = Crack

Någon av dom tre du misstänker?

Jag frågade runt och det visade sig vara några som brukar sitta och grilla. Dock är det en bra bit ifrån huset så röken syns inte men lukten av chorizo och tändvätska blåser in i ventilationerna. Jag antar att jag drog snabba slutsatser men det kan ju lätt bli så när man bor i ett område med mycket droger och cannabisbruk. Som jag nämnde tidigare har jag grannar som röker cannabis och det kan stinka rejält.
Citera
2020-08-15, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LIMUR
Som titeln säger har jag börjat lägga märke till en underlig lukt som jag antar kommer från en granne. Jag bor i ett låginkomst lägenhetsområde så det finns en hel del skumma typer i krokarna. Det är en underlig lukt som brukar dyka upp ungefär 1-2 gånger i veckan mellan 21:00-23:00 tiden, nästan varje fredag. Lukten påminner om salami, fast mer kemisk och bränd. Jag börjar tro att en granne sitter och röker knark, vad det nu kan vara vet jag inte. Jag har andra grannar som röker cannabis och jag själv har god erfarenhet av både cannabis och cigarretter men den här lukten är något helt annat. Om de är någon som vet eller har någon aning om vad det rör sig om dela gärna med er!

muslimer och indier stinker eller luktar, så det finns en "naturlig" odör. samma med en idiot som bor i samma trappa som jag. gå via hyresvärden, och se vad han säger. är det akelius så komme rintenting att hända, fransmannen kan fortsätta grilla på balkongen eller skita eller vad dte är den psykesjuke fransmannen sysslar med
Citera
2025-12-22, 13:59
Medlem
Jag lånar den här gamla tråden lite för jag har också känt en konstig röklukt i vår nya lägenhet; det luktar typ som cigariller? Men vem skulle röka cigariller idag? Jag kan ingenting om droger och har mig veterligen aldrig känt hur marijuana luktar men vad kan denna doft vara? Avskyr att ha andras lukter hemma hos oss!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in