2020-08-14, 18:32
Medlem
Mortal shell (Release 18 augusti) är ett action-rpg i darksoulsanda. Hittade ingen tråd om detta spel så tänkte slänga ihop en. Var en Beta uppe för någon månad sen men hade själv inte möjlighet att testa då, någon här som testast och har lite insikter om hur spelet är?

Priset vid release kommer ligga på runt $30 så inte direkt ett AAA spel men det är ju nästan ett plus idag då många indiespel är bättre än stora titlar.

Världen och artstylen ser väldigt mörk ut, och enligt de som testat det ska det vara väldigt svårt, lite som att spela dark souls för första gången, men här har du inget muskelminne att förlita dig på så räkna med att dö otaliga gånger innan du kommer framåt.

Spelet släpps till PC på Epic game store, PS4 och Xbox One. (Steamrelease blir 2021)

Trailer: https://youtu.be/Y3O0FwX5DE8
Citera
2020-08-16, 12:23
Medlem
Besticks avatar
Är faktiskt lite taggad på detta. Ska bli intressant att se hur det tas emot, hur betygen blir osv. Behöver något som stillar mitt sug efter Dark Souls.
Citera
2020-08-20, 23:16
Medlem
mogs avatar
Har börjat lira Mortal Shell och gillar det skarpt. Men fa-an det är svårt! Precis som TS skrev så är det som att spela Dark Souls för första gången igen...fast ändå inte. Systemet är bekant, men dör ofta ändå.

Har försökt mig på Gisha och av denne får jag storstryk, som tur är har jag massor av andra vägar att utforska.

Grindade ihop 8000 tar points också och la de på...
Citera
2021-08-18, 17:00
Medlem
Andomarns avatar
Mortal Shell med tillhörande DLC "The Virtuos Cycle"(gratis i några dagar) har anlänt idag till steam.
Har varit sugen på detta ett tag så köpte det direkt då jag gillar souls-like spel.
Citera
2026-08-12, 00:18
Medlem
Vandammess avatar
Provade Mortal Shell 2 demon till ps5 och spelade en kvart...
Mediokert spel...

Trött och generisk kontroll ...
Slött gameplay..
Känns som en halvfärdig mix av Dark Souls och God of war...
Tröttnade efter 20 minuter..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in