2021-05-31, 21:17
Medlem
Även ekonomisajten realtid.se har nu en artikel om Victoria Invest-svindlandet! Inte så mycket nytt kanske men realtid.se har stor läsekrets i näringsliv och bankvärlden.
Citera
2021-06-01, 10:25
Medlem
Nu har man äntligen rotat fram, tack vore Google samt olika andra källor kontaktuppgifter till olika investerare som har blivit lurade enligt de själva.
De själva säger att de är väldigt oroade samt arga över alla dessa artiklar på nätet. De tror att skeppet kommer sjunka. Vissa investerare har själva försökt kontakta ägarna. Tack för adressen till en av ägarna.
Citera
2021-06-01, 13:04
Medlem
kan du länka den realtid artikeln tack?
Citera
2021-06-01, 16:51
Medlem
Finska Horsepoint Oy kopte alla finsk tranade hastar....
Citera
2021-06-01, 17:05
Medlem
Det handlar om Tarus, Slippery Runway, First Heartbeat och Bally T.N. Bara 7 hästar kvar i Sagarifållan per idag. Roselin har gått från 5 hästar till 0. Huhtinens bolag Anniv AB har fortfarande 8 hästar hos Kolgjini till en beräknad månadskostnad på 125.000 exkl.moms. Lågt räknat! Plundringen fortgår!
Kära Ekobrottsmyndighet! Gör något!
Senast redigerad av onalim 2021-06-01 kl. 17:08.
Citera
2021-06-01, 17:17
Medlem
Very Gone Face registerat i Finland till Talli Jaguaari och jag tror at Arc Angel ar inte hellre agd av Sagari, bara fem kvar tror jag..
Citera
2021-06-01, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doomsday-Dan
kan du länka den realtid artikeln tack?
Artikeln finns inte kvar på realtid.se idag och man kan inte söka på sajten utan att bli kund.
Det var mest hopplock med vad man läst i Sydsvenskan och Kvällsposten och på Flashback.
Inget nytt som vi inte redan vet!
Citera
2021-06-01, 23:37
Medlem
Tack vore er. Försökte kontakta ägaren som bor på Limhamn dessvärre kunde inte få tag i respektive. Verkar som adressen uppgiven här inte riktigt stämmer. Så verkar som adress tidigare nämnd var falsk.
Citera
2021-06-03, 06:20
Medlem
Jahapp! Då fick vi se några viktiga inlägg i tråden "modererade"! Och det var ju tråkigt. En utskrift av sid 17 innan detta hände avgår idag med post till EBM i Malmö. Vi är en liten "grupp" som granskar VI, alla med anknytning till travsporten. EBM har nu fått in flera anmälningar från blåsta investerare enligt uppgift och även om VI-ärendet inte i snuvade belopp uppgår till Allras eller Falcon Funds nivå, så kan vi nog påräkna "aktivitet" inom kort. Vår grupp har till alias valt att vända på steken så det blir onalim omvänt Milano. Rätt kul va!
Citera
2021-06-03, 07:21
Medlem
Vi noterade igår att en av huvudmännen gjort några inlägg i vår grupp. Ganska slugt faktiskt. Men valet av alias tyder inte på någon större slughet. Serneke har kanske varit förebild.
Citera
2021-06-03, 11:26
Medlem
PolarFlexuss avatar
Jag slänger ut frågan igen då huvudpersonerna verkar stryka runt i tråden: hur tänkte ni få spinn på detta? Om det är en seriös verksamhet, är det nog en av de slappaste och dummaste jag har sett. Om det är fråga om bedrägeri, samma sak.
Narkomaner som snor cyklar har en skarpare, tydligare och mer framgångsrik strategi än vad fan det nu är ni sysslar med.
Citera
2021-06-03, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolarFlexus
Jag slänger ut frågan igen då huvudpersonerna verkar stryka runt i tråden: hur tänkte ni få spinn på detta? Om det är en seriös verksamhet, är det nog en av de slappaste och dummaste jag har sett. Om det är fråga om bedrägeri, samma sak.
Narkomaner som snor cyklar har en skarpare, tydligare och mer framgångsrik strategi än vad fan det nu är ni sysslar med.
Snyggt bidrag till tråden! Vi ligger på! Tack PolarFlexus!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in