2023-10-07, 03:13
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Hur vet du att det blir en ny säsong?

Citat:
Ursprungligen postat av Miller-20
Jag vet inte men antog och de skulle köra en ny säsong.

Det blir en ny säsong. Hittar typiskt nog ingen källa på det just nu, men kvällstidningarna skrev det i samma veva som TV4 gick ut med att de lägger en massa program på is. Att Masked Singer kommer få vara kvar.
Citera
2023-10-24, 11:33
Bannlyst
Detta står på Statist.se

Nu söker vi statister till populära
underhållningsprogrammet Masked Singer! Vi söker både kvinnor och män i åldern 18-40 år i olika längder och storlekar. Arvode utgår och inspelningen kommer att ske på spridda dagar mellan dec 2023 - mars 2024 i Stockholm.
Vi ser gärna att du är "rörlig", kanske har bakgrund som dansare eller akrobat samt van att ta regi. Vid ansökan, var vänlig att bifoga CV, helkroppsbild samt dina mått
Citera
2023-10-24, 11:59
Avslutad
Totalt meningslöst om de inte sänder programmet live, lär ju bli spolierat den här gången med.
Citera
2023-10-24, 12:03
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Totalt meningslöst om de inte sänder programmet live, lär ju bli spolierat den här gången med.
Om Kreosot kan knipa igen nästa säsong, så blir det inga spoilers. Det är han ensam som stått för alla läckor.
Citera
2023-10-24, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Om Kreosot kan knipa igen nästa säsong, så blir det inga spoilers. Det är han ensam som stått för alla läckor.

Du behöver inte läsa spoiler eller också kan du låta bli att läsa i tråden.
Citera
2023-10-24, 13:16
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreosot
Du behöver inte läsa spoiler eller också kan du låta bli att läsa i tråden.
Märkligt argument. Det handlar inte om mig på individ nivå, utan mer om att detta tv-program går ut på att folk ska gissa vem som döljer sig där bakom. Du förstör den upplevelsen för i stort sett alla som tittar på programmet. Tror du TV4 uppskattar att du spoilerar deras miljonproduktion?

1. Samma dag som du läcker deltagarna så skapas det TikToks med din lista. Dessa klipp får sedan upp emot 1 miljon visningar och resulterar i enorm spridning.
2. Därefter skapas det nyhetsartiklar om att listan har läkts.
3. Folk som inte sett TikToksen ser artiklarna, blir nyfikna och söker sig till Flashback-tråden.
4. Folk skriver sedan vilka kändisarna är i Masked Singers kommentarsfält på instagram, tiktok, facebook m.m. Eller så berättar de för vänner och familj vilka som döljer sig bakom maskerna.

Detta resulterar i att alla vet vilka som döljer sig bakom masken, trots att du så duktigt använder spoilerfunktionen.

Sen förstör du även denna tråd, trots att man såklart inte behöver titta under din spoilertagg. Blir ju bara löjligt att försöka luska kring ledtrådarna när svaret redan finns i tråden. Detta märks tydligt då den här tråden var väldigt aktiv under s1 när ingen läcka skedde. Därefter har tråden varit död i resterande säsonger då du läckt deltagarna.
Citera
2023-10-24, 16:58
Bannlyst
Omröstning om jag skall spoila eller inte.....

http://m.voto.se/msfb
Senast redigerad av Kreosot 2023-10-24 kl. 17:00. Anledning: Fel länk
Citera
2023-10-25, 11:13
Medlem
nottoptext69s avatar
Citat:
Detta står på Statist.se

Nu söker vi statister till populära
underhållningsprogrammet Masked Singer! Vi söker både kvinnor och män i åldern 18-40 år i olika längder och storlekar. Arvode utgår och inspelningen kommer att ske på spridda dagar mellan dec 2023 - mars 2024 i Stockholm.
Vi ser gärna att du är "rörlig", kanske har bakgrund som dansare eller akrobat samt van att ta regi. Vid ansökan, var vänlig att bifoga CV, helkroppsbild samt dina mått

SEASON 4 HERE WE COME! 🤩
Citera
2023-10-25, 11:18
Medlem
nottoptext69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Märkligt argument. Det handlar inte om mig på individ nivå, utan mer om att detta tv-program går ut på att folk ska gissa vem som döljer sig där bakom. Du förstör den upplevelsen för i stort sett alla som tittar på programmet. Tror du TV4 uppskattar att du spoilerar deras miljonproduktion?

1. Samma dag som du läcker deltagarna så skapas det TikToks med din lista. Dessa klipp får sedan upp emot 1 miljon visningar och resulterar i enorm spridning.
2. Därefter skapas det nyhetsartiklar om att listan har läkts.
3. Folk som inte sett TikToksen ser artiklarna, blir nyfikna och söker sig till Flashback-tråden.
4. Folk skriver sedan vilka kändisarna är i Masked Singers kommentarsfält på instagram, tiktok, facebook m.m. Eller så berättar de för vänner och familj vilka som döljer sig bakom maskerna.

Detta resulterar i att alla vet vilka som döljer sig bakom masken, trots att du så duktigt använder spoilerfunktionen.

Sen förstör du även denna tråd, trots att man såklart inte behöver titta under din spoilertagg. Blir ju bara löjligt att försöka luska kring ledtrådarna när svaret redan finns i tråden. Detta märks tydligt då den här tråden var väldigt aktiv under s1 när ingen läcka skedde. Därefter har tråden varit död i resterande säsonger då du läckt deltagarna.
🤓👆 du beter dig som magiska boken
Citera
2023-10-25, 21:35
Medlem
picapicans avatar
Citat:

Ja! Annars sänd listan till mig på PM.
Citera
2023-10-25, 22:16
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:

Töntarna här inne kommer givetvis att rösta för att du ska avslöja vilka som döljer sig bakom maskerna...

Ställ dig istället frågan om det känns moraliskt rätt att avslöja allt i förväg. Du har gjort det i två säsonger nu. Du har skapat lite buzz på nätet. Vi vet att du sitter på inside-info. Låt programmet ha sin gång och njut istället av att läsa alla idiotiska förslag om vilka som döljer sig där bakom.

Inga andra program har läckor - På Spåret, Robinson, Alla mot Alla, Paradise. Alla dessa program klarar sig trots vanlig publik & mängder med personal i produktionen. Det är bara du, i hela Sverige, som läcker info... Och för vad? Inte har du blivit rikare eller mer populär.

Du verkar vettig. Jag tror du kommer fatta rätt beslut.
Senast redigerad av peterZiipen 2023-10-25 kl. 22:22.
Citera
2023-10-26, 02:17
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:

Vaddå, menar du när programmen spelats in? För det har de väl inte gjort än? Intressant, då är du med i produktionen den här gången också. Vi tittare gissar vem som gömmer sig bakom masken. Kanske dina kolleger i sin tur borde gissa vem som döljer sig bakom läckan...

Skämt åsido, jag är tudelad. Tycker det är fel att spoila men har svårt låta bli att kolla i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in