Citat:
Ursprungligen postat av
Lillstark
Jag känner inte alls igen alla problem med VAG som ni tar upp här, jag har aldrig haft problem med någon kamkedja, DSG-låda, oljefilterhus, parkeringsbroms eller elektronikstrul.
Min Golf mk2 bara går och går och går...
Stämmer, MK2 hade sällan nått problem som gjorde att bilen inte gick framåt, förutom växellådan, Golf är nog den bil jag bytt flest växellådor på förutom Polo.
Men den gick ofta på 3 cylindrar när slangen till bromsservot ruttnat, eller lite stökigt när kablarna till förgasaren vissnat.
Jag blev proffs på Golf när jag höll på, när kunderna ringde och tex sa. Torkarna funkar inte, så sa jag, Nä det har brunnit i spaken. Eller fläkten funkar inte, Nä, det har brunnit i fläkreglaget. Eller, Jag har inget ljus, Nä, det har brunnit i säkringsboxen o.s.v
På Japanarna brann det aldrig nån stans, de hade reläer till alla funktioner och alla kontakter fyllda med kontaktfett.
Skulle kunna göra en sjukt lång lista om Golf MK2 och 3, som ju var samma bil om än lite sminkad.
När Golf 4 kom tänkte man att nu har de gjort rätt, bilen är ju trevlig i sig, men på den första bil vi fick in hade det brunnit i en kopplingsbox som ligger bredvid batteriet.