2020-08-02, 10:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Åter igen tvära kast mellan olika uppfattningar.

Nu fattas snart bara att den första WT-kommentaren levereras.

Eller kan vi kanske enas om att WT är den enda grupp vi kan fastslå inte framgpngsdansar!?

Är inte så säker på det.

https://youtu.be/CdEjaJHxmbM
Citera
2020-08-02, 10:16
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Hej Kenneth!

Vad trevligt att du också dök in i tråden.

Högst relevant och intressant fråga som jag dessvärre inte har något konkret svar på.

Vi får sätta vårt hopp till att "dofterna" kan reda ut även detta.

Men min bild, från betraktaren och inte utövarens perspektiv, om jag ska spekulera lite, är att handen rör sig oregelbundet och slumpmässigt utifrån samtliga av dom mönster du räknade upp.

Jag tänker mig att framgångsdansaren är helt avslappnad i handleden och inte styr handens rörelse utan bara låter den rotera fritt som om den var förankrad i en lina.

Det kanske rent av är en bra pedagogisk bild för den oerfarna som precis ska ta sina första stapplande framgångsdanssteg: "Tänk att handen är en boll i en lina som ska hållas roterande runt handleden"

Dock bör det rimligen finnas viss form av kontroll över handen beaktat att den alltid hålls knuten och aldrig dess fingrar tillåts spreta.
Jag vill bestämt hävda att en variant av den knutna handen i cirkelmönster är den spretiga handen i rytmiskt kastande. Dansmönstret är nästan identiskt men istället för att kasta lasso så ser det ut som att man kastar ett godispapper, lite lojt, i takt med musiken. Det är precis samma personer som utför de här rörelserna.
Citera
2020-08-02, 10:18
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Åter igen tvära kast mellan olika uppfattningar.

Nu fattas snart bara att den första WT-kommentaren levereras.

Eller kan vi kanske enas om att WT är den enda grupp vi kan fastslå inte framgpngsdansar!?
De rör sig på samma sätt men framgångsdansar inte eftersom att de saknar utbildning, klass och just, framgång.
Citera
2020-08-02, 12:03
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
De rör sig på samma sätt men framgångsdansar inte eftersom att de saknar utbildning, klass och just, framgång.

Äsch! Framgång måste väl ändå ses som nåt man kan uppleva subjektivt?

En extrem WT jag kände en gång var så sjukt nöjd över att hans gamla chef hade vinkat in honom på en uteservering och frågat om han ville ha en öl, killen nästan grät av lycka över den otroliga generositeten.

En annan WT skulle kanske kunna känna sig framgångsrik om han hade fått tag i en fräsch uppsättning däck till ett bra pris till sin volvo 850.
Citera
2020-08-02, 12:22
Medlem
Den dans jag tänker på utifrån beskrivningen är en dans man ibland ser i amerikanska filmer, tv-serier och humorprogram som SNL. Ofta utförs den i komedisketcher där figurerna ska visa att de 'släpper loss'. Det är inte en dans som utförs av folk som verkligen kan dansa (eller en rollfigur som ska föreställa sig kunna dansa). Jag tvivlar på att någon som kan dansa ens kör det ironiskt. Jag har aldrig sett det IRL, men kanske är det ett sett för de som inte kan dansa att uttrycka: "Jag kan spexa lite när jag släpper loss, jag tar inte mig själv på för stort allvar"? Det är i alla fall den mest optimistiska gissningen jag kan bjuda på.

Edit: Jag har möjligtvis sett svarta amerikaner dansa lite bättre med några liknande enskilda moves, men TS beskrivning låter mer som i ovanstående stycke. Sedan dansar ju kvinnliga magdansöser med ena armen emellanåt upphöjt, men inte riktigt så som TS beskrev.
Senast redigerad av Inte-nog-PK 2020-08-02 kl. 12:39.
Citera
2020-08-02, 12:44
Medlem
Det TS pratar om är sk stekare. Men är den stilen och dansen likadan fortfarande? Jag förstår att den gruppen består men det borde väl komma nya trender med nya generationer av unga festprissar?
Citera
2020-08-02, 13:51
Avslutad
Du är förmodligen homosexuell med tanke på din förmåga att studera mäns danser in i minsta detalj och lägga det på minnet
Citera
2020-08-02, 14:22
Medlem
Trollkarlen17s avatar
Standarddansen när jag är på klubben. Jag kallar den "Fist-pumpen", den görs flera timmar varje helg. Höger hand i takt till musiken, vänster håller som du sa gärna en flask-öl. Blir det en riktigt bra låt sätter man ölen mellan benen och kör dubbelt ovanför huvudet.

30~ år och ser bra ut. Kan av vissa ses om white-trash. Helsvensk och jobbar inom industri.

Yours
Citera
2020-08-02, 14:40
Medlem
Tepexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Låter som vanlig fattig sosse-dans. Du borde inspireras mer av muslimsk dans. Väldigt exotiskt tycker jag. Bifogar lite inspo.

https://youtu.be/sjFiyVdb8DE

Ja tankarna går till Sufism som TS beskriver det hela
Citera
2020-08-02, 14:47
Avslutad
... borde avrättas medelst sabel.
Citera
2020-08-02, 15:08
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Framgångsdansen kräver framgång över hela livets spann, är du ful är du inte framgångsrik. Då är du bara nån gök som råkat ha tillfällig tur. Om jag ser en sån dansa dansen så slår jag antingen ner fanskapet alternativt ber vakterna avyttra bortbytingen.
Ordning på samhällsstegen tack.

Låter vettigt, ska börja spana efter olämpliga stegklättringsförsök.

För övrigt sker dansen, i princip alltid, antingen med enorm stelhet eller i primat-läge efter 17 svepta glas.
Citera
2020-08-02, 15:12
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Äsch! Framgång måste väl ändå ses som nåt man kan uppleva subjektivt?

En extrem WT jag kände en gång var så sjukt nöjd över att hans gamla chef hade vinkat in honom på en uteservering och frågat om han ville ha en öl, killen nästan grät av lycka över den otroliga generositeten.

En annan WT skulle kanske kunna känna sig framgångsrik om han hade fått tag i en fräsch uppsättning däck till ett bra pris till sin volvo 850.
Jag vill mena att framgång är objektivt. Man kan inte bara tycka att man framgångsdansar. Antingen gör man det eller så gör man det inte. Är man WT är det osannolikt att man framgångsdansar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in