2009-11-23, 15:45
Medlem
Fina Gubbens avatar
Jag gjorde mig en egen Flashback T-shirt för en tid sedan med hjälp av spreadshirt. Väldigt simpelt & enkelt. Brukar ha den på krogen ibland, tjejmagnet.

Fast skulle helst vilja att Flashback startade en webbshop istället så att man får officiella saker.
Citera
2009-11-23, 15:52
Medlem
Hade gärna köpt en hoodie och massa annat =D
Citera
2009-11-23, 15:53
Medlem
Dolas avatar
Flashback t-tröja hade varit rätt schysst.. katten e ju ett måste att ha med..
Citera
2009-11-23, 16:32
Medlem
-.LyckaVet.-s avatar
Nå, så har Flashback öppnat upp för såna här affärsverksamheter? Det låter intressant, och jag skulle gärna utveckla idéen (som jag ser den), samordna och rikta insatser. Det säger sig självt att Flashback enterprises kunde vara något helt annat; förutom givetvis allt det redan är och allt det vandrar mot.

Jag tänker mig, när jag ser alla idéer på önskade saker med Flashbacks logga/namn, spontant att vi medlemmar borde ordna upp saker. Då krävs givetvis tillstånd från Flashback (och därav min fråga). men... så kom jag att tänka på att Flashback kunde göra det som Flashback gör, d.v.s. sponsra yttrandefrihet genom att först erbjuda medlemmar* ett antal/otal produkter som inte är ifyllda... "Vad menar jag med det? Vad menar jag med det?"

Låt säga att Flashback ordnar fram ex. en mugg. Denna mugg har ett tryck (på sig); det ser ut exakt som ett inlägg på Flashback! Däremot är ingenting nedtecknat (ingen åsikt, inget utrop, ingen tanke, ingenting) utan bara ett "Flashback:"-quote (om det kan förstås). Detta är såklart bara början, och fortsättningen kan nog lätt gissas fram till. Den som beställer (muggen) anger tillsammans med övrig information själva "inlägget".

På det här sättet flyttar Flashback ut på gator, in i kontor och klassrum o.s.v. Det här öppnar förvisso upp för ännu fler affärsmöjligheter (i.a.f. som jag ser det) men det viktigaste är att Flashback tjänar pengar utan att kunna sälja ut. Medlemmarna representerar Flashback. Åsikterna uttrycks genom Flashback, men ingen enskild individ behöver ta ansvar för vad som står på en mugg/penna/t-shirt/(ett )vykort eller vad det månde vara; och ingen kan (åtminstone officiellt) motsätta sig projektet, som vi trots allt lever i en demokrati.

[Kanhända finns det en särskild produkt som mer än någon annan dito är lämpad för detta ändamål, och det bör man såklart tänka på.
Det kan säkert bli attraktivt för andra företag att våga stå bakom en åsikt etc. o.s.v. (det finns möjligheter: det är min stora poäng).]

*Jag tycker inte man borde kunna beställa en Flashback-produkt på annat sätt än genom Flashback.info av (snälla, förhoppningsvis) uppenbara orsaker.

Men nå, är det nån annan som tycker det låter kul/spännande?
Citera
2009-11-23, 16:40
Medlem
Vore lite kul om FB-tröjan hade "Tar du den i tvåan?" som slogan
Citera
2009-11-23, 19:47
Medlem
ExtremtGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Vore lite kul om FB-tröjan hade "Tar du den i tvåan?" som slogan

"30cm, slack" skulle inte vara helt fel det heller.
Citera
2009-11-23, 20:50
Medlem
Tha:Hiphopsters avatar
Jag ser att någon har insett vilken potential denna affärsidé har. Även tänkt till lite när det gäller marknadsföring(förutom all uppmärksamhet media ger oss).
Har du diskuterat det här med någon mod/admin? Tror de skulle vara öppna för ett sånt här förslag.

Ang. koppar som endel har varit intresserade av, inkluderat mig. Så tror jag att denna design skulle vara den lätt överlägsna, tillsammans med flashback loggan så klart. http://tinyurl.com/yhatdac
Citera
2009-11-23, 20:59
Medlem
manskrafts avatar
Jag skulle gärna dricka mitt morgonkaffe i en FBmugg och ha en FBstickers på min laptop.
Kläder klarar jag mig dock utan, känner inget behov av att skrika ut min internetaktivitet på det sättet. Förutom på P&L dårå
Citera
2009-11-23, 21:40
Bannlyst
Jag skulle aldrig neka en FB-tröja. RESPEKT!
Citera
2009-11-24, 19:13
Medlem
maruder88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Räknar med att du ordnar så att det blir självkostnadspris

EDIT: ingen mod eller admin som kan ge oss en uppdatering om huruvida något initiativ som detta är planerat.
En VIP rabatt kan jag nog ordna iaf
Citera
2009-11-24, 19:58
Medlem
Tycker precis som alla andra att det skulle vara rätt nice. Nu skulle jag inte köpa en t-shirt/tröja men en mugg och en mössa (mer användbart än keps) skulle jag definitivt köpa. Möjligen en pin också.
Citera
2009-11-24, 20:23
Medlem
smides avatar
Skulle vart jävligt cleant med en svart mugg med flashback-katten på
Denna bild på svart mugg
https://static.flashback.info/images/misc/fbo6.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto