Citat:
Ursprungligen postat av
Kickex
Bokstavligen vilket annat svenskt mainstream forum som helst där invandring inte är ett sådant hett subjektivt ämne.
Du menar att man i svenska mainstreamforum har en öppen och fri debatt om invandring där alla argument som är sakliga och vederhäfiga respekteras och bemöts sakligt?
Om någon presenterar en kalkyl som försöker leda i bevis att invandringen är extremt kostsam så bemöts detta enbart med sakliga och resonerande argument där man redovisar till objektiva källor och konstruerar resonemang utan logiska argumentationsfel som t ex misttänkliggörande av meningssmotståndarens motiv eller agenda?
Jag tror vi står så många ljusår från varandra där att vi inte under en livstid kommer kunna närma oss varandra någon meningsfull sträcka.
Om du läser på FlashBack och förmår sortera i bruset kommer du nog upptäcka att det idag finns ganska många skribenter med en hög förmåga till saklig argumentation. Jag skulle nästan säga att FlashBack är intressantare än diskusssionforum i mainstremamedia efersom ingen plockas bort här.
Det är inte en balans så att det är 50-50 i antal inlägg för och emot i en viss fråga men eftersom ingen sorteras bort är möjligheterna till en vettig debatt här större än nästan någon annanstans.
Har man svårt att hantera att man blir emotsagd av majoriteten, inte får några likes eller bara blir förnärmad över att vissa åsikter får framföras överhuvudtaget trivs man nog inte här förstås.
Jag ber att få avsluta med några kloka ord av den vänsterintellektuelle Noam Chomsky:
“The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum....”
Så uppfattar jag i många stycken den "fria" debatten i mainstreamforum idag.