Några dagar kvar men i år kan väl premiären vara värd en egen eventtråd här på forumet? Borde finnas större intresse den här säsongen med Stinas skidskyttedebut samtidigt som SVT sänder ffg.
Kan starta en på fredag om inte du eller någon annan hinner före. Nu har även NRK beslutat sig för att sända svenska premiären eftersom deras egna blev inställd.
En rejäl mängd internationella starter i Idre, halva startfältet på damsidan och betydligt fler än så på herrsidan. Tjeckien och till viss del Estland och Lettland i spetsen, annars är det många mindre skidskyttenationer.
En som tyvärr inte kommer till start ät Tilda Johansson som åkte väldigt bra i somras. Skriver att hon måste återhämta sig. Antar överträning eller skada under hösten.
Fler bra nyheter för förbundet, ny huvudsponsor som man kallar sitt största partnerskap någonsin.
"Monitor ERP System och Svenska Skidskytteförbundet presenterar nu ett långsiktigt samarbete som ska möjliggöra fortsatta svenska framgångar i skidskyttespåret ända fram till OS 2026.
Samarbetet med Monitor ERP System är det största och mest långsiktiga partnerskapet någonsin för Svenska Skidskytteförbundet och syftar till att stärka Svenskt Skidskyttes möjligheter att leda utvecklingen inom skidskyttevärlden både på elitnivå såväl som inom ungdomsverksamheten. Monitor ERP System blir genom samarbetet en ny huvudpartner till Skidskytteförbundet.
Intresset för att börja med skidskytte är stort över hela Sverige. En av utmaningarna är att tillgodose föreningarnas behov av bland annat ungdomsvapen. Som ett startskott för det här samarbetet har Monitor ERP System därför valt att engagera Skidskyttesverige genom att överlämna ett stort antal luftgevär av typen FX Biathlon från FX Airguns till Skidskytteförbundet."
En rejäl mängd internationella starter i Idre, halva startfältet på damsidan och betydligt fler än så på herrsidan. Tjeckien och till viss del Estland och Lettland i spetsen, annars är det många mindre skidskyttenationer.
Är det bara jag som tycker det är jobbigt att höra Hanna Öberg intervjuas? Hon säger eeeh innan i stort sett varje mening hon säger! Eeeh Gillar så klart Hanna och eeeh detta är inget som jag ligger sömnlös över, men eeeh ju mer man tänker på det eeeh desto mer stör jag mig på att eeeh höra hennes intervjuer eeeh! Eeeh ja ni fattar eeeh....