2020-12-10, 11:43
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Nu är jag dåligt insatt i dessas karantäns regler men behövde Lucas Chanavat sitta i Karantän efter Ruka när han sedan tävla i Norge veckan efter? eller var det andra regler då?

Nä, jag vet inte. Men har uppfattat att det är 14 dagars karantän som gäller.
Citera
2020-12-10, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nä, jag vet inte. Men har uppfattat att det är 14 dagars karantän som gäller.

då verkar han sluppit det.. men Norska skidlaget hade så klart inte behövt det mest en bortförklaring
Citera
2020-12-10, 13:44
Medlem
Citat:
Såg nu att Ingela Andersson tävlade i Norgescupen förförra helgen och blev tvåa i sprinten med 1 bom, 0.4 sekunder efter Juni Arnekeliv som sköt fullt. Borde väl tävla i Östersund nästa helg men hon riskerar väl att få sitta i karantän och hon åker utomlands och sedan åker tillbaka till Norge.

Får man inte träna i karantän?

Det är hursomhelst 3½ vecka mellan Östersund och första IBU Cup. 2½ vecka till världscup, där hon dock inte känns aktuell.
Citera
2020-12-10, 14:37
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Får man inte träna i karantän?

Det är hursomhelst 3½ vecka mellan Östersund och första IBU Cup. 2½ vecka till världscup, där hon dock inte känns aktuell.

Jag tyckte jag läste det i samband med det norska avhoppet från världscupen att man inte får träna i karantän och det var ett skäl till att avstå världscupen. Men om det är så vet jag inte.
Citera
2020-12-11, 09:42
Medlem
Citat:
Jag tyckte jag läste det i samband med det norska avhoppet från världscupen att man inte får träna i karantän och det var ett skäl till att avstå världscupen. Men om det är så vet jag inte.

Det borde väl gälla träning med de andra i landslaget för smittrisk? Träna på egen hand kan man rimligtvis inte förbjuda någon, som inte ens har symptom.
Citera
2020-12-11, 13:40
Medlem
Nån som vet hur tillgången på skjutvallar ser ut i det större Stockholmsområdet? Storvreta IK (utanför Uppsala) planerar en 4m bred 3,3km asfalterad rullskidbana, samt en längdcrossbana(cykel på sommaren) och ny skjutvall för skidskytte. Låter för mig som ett rejält lyft i våra trakter.
Citera
2020-12-11, 13:46
Medlem
Citat:
Nån som vet hur tillgången på skjutvallar ser ut i det större Stockholmsområdet? Storvreta IK (utanför Uppsala) planerar en 4m bred 3,3km asfalterad rullskidbana, samt en längdcrossbana(cykel på sommaren) och ny skjutvall för skidskytte. Låter för mig som ett rejält lyft i våra trakter.

Vet faktiskt inte men aldrig hört om det. Problemet med de logiska platserna (iaf i norrort) i Täby/Arninge där det finns konstsnöspår är att de ligger på golfbanor vilket gör det helt inaktuellt med skyttevall för året-runt-träning.
Citera
2020-12-11, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Vet faktiskt inte men aldrig hört om det. Problemet med de logiska platserna (iaf i norrort) i Täby/Arninge där det finns konstsnöspår är att de ligger på golfbanor vilket gör det helt inaktuellt med skyttevall för året-runt-träning.

Ja jag har haft känslan att man behövt flytta på sig för att kunna bedriva träning ordentligt. Här snackar man om att landslaget kan komma för läger, så jag antar att det inte är någon halvmesyr. Det går loss på över sju miljoner(egen och extern finansiering).
Citera
2020-12-11, 14:03
Medlem
Citat:
Ja jag har haft känslan att man behövt flytta på sig för att kunna bedriva träning ordentligt. Här snackar man om att landslaget kan komma för läger, så jag antar att det inte är någon halvmesyr. Det går loss på över sju miljoner(egen och extern finansiering).

Nu vet jag inte vad Storvreta är för område men snackar vi om landslagsnivå blir det ju rätt begränsat i stockholmstrakterna oavsett sett till ren topografi. Och det är väl också därför i princip samtliga elitsatsande skidåkare från mestadels Sundbyberg byter klubbar. Staka för vasaloppet kan man göra men ordentliga backintervaller? Vad med området som var tänkt för ett OS i stockholm? Där verkade det finnas ovanligt tuff terräng för att vara sthlm.
Citera
2020-12-11, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Nu vet jag inte vad Storvreta är för område men snackar vi om landslagsnivå blir det ju rätt begränsat i stockholmstrakterna oavsett sett till ren topografi. Och det är väl också därför i princip samtliga elitsatsande skidåkare från mestadels Sundbyberg byter klubbar. Staka för vasaloppet kan man göra men ordentliga backintervaller? Vad med området som var tänkt för ett OS i stockholm? Där verkade det finnas ovanligt tuff terräng för att vara sthlm.

Finns banprofil på nuvarande banor här: https://idrottonline.se/StorvretaIK-Skidor/globalassets/storvreta-ik---skidor/dokument/banprofiler-1.pdf

Men dom har svårt med snötillgången vintertid. Jag tycker att den relativt långa asfalterade banan samt skjutvallen för träning sommartid är grejen. På vintern behöver man ändå resa för att tävla.
Citera
2020-12-11, 14:23
Medlem
Citat:
Finns banprofil på nuvarande banor här: https://idrottonline.se/StorvretaIK-Skidor/globalassets/storvreta-ik---skidor/dokument/banprofiler-1.pdf

Men dom har svårt med snötillgången vintertid. Jag tycker att den relativt långa asfalterade banan samt skjutvallen för träning sommartid är grejen. På vintern behöver man ändå resa för att tävla.

Absolut, och alla satsningar är välkommet.
Citera
2020-12-11, 22:25
Medlem
Thax21s avatar
Jag har ett problem i biathlonresults.com, behver hjälp av någon annan nörd här.

Kan inte se mer än de 19 första i tex "total course time", alltså det går inte att scrolla ner från första sidan. När man tittar på en mellantid eller sluttid (finish) finns det pilar bredvid åkarantalet där man kan trycka upp eller ner och på så sätt bläddra bland deltagarna - men dessa pilar finns inte när man kollar olika analys-tider som just "total course time". Antar att alla som är bekanta med live-funktionen förstår vad jag menar.

Är det så för er andra? Har varit så för mig sedan starten av årets världscup (ej tidigare säsonger), och jag har provat både olika webbläsare och enheter. Missar jag något uppenbart här så att jag får skämmas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in