2020-07-23, 23:13
Medlem
gullfias avatar
Vad kan det vara som pågår?
Jag har absolut inget med darknet eller liknande att göra (efter att ha läst andra tråder).
Växlingen skulle ske omedelbart, skriver dem på sin sida - ett svenskt företag.
Jag swishar 6200 kronor. Jag får sen ett SMS som ber mig bekräfta ordern, vilket jag gör.
Fortfarande inget.
Jag mailar Support som har öppet till 24 och frågar vad som pågår. Inget svar!
Det här känns skumt på något sätt. Någon annan berättade här på FB att BTCX hade "frusit" hans pengar pga att han misstänktes för handel på Darknet (eller hans wallet, snarare). Jag har aldrig varit inne på Darknet ens en gång.
Men tänkte de lura mig på 6200 kronor så ska de få ångra det!
Har aldrig tidigare varit med om någon hederlig BTC säljare som inte omedelbart överför, när han fått betalningen.

Vad pågår här? Ska BTCX polisa mig på något sätt? Är det Jante lagen som slår in? Du ska inte tro att du bara får bränna 6000 spänn på Bitcoin, vi ska minsann kolla upp dig!
Andra som haft dåliga erfarenheter med BTCX?
Senast redigerad av gullfia 2020-07-23 kl. 23:30.
Citera
2020-07-23, 23:36
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Vad kan det vara som pågår?
Jag har absolut inget med darknet eller liknande att göra (efter att ha läst andra tråder).
Växlingen skulle ske omedelbart, skriver dem på sin sida - ett svenskt företag.
Jag swishar 6200 kronor. Jag får sen ett SMS som ber mig bekräfta ordern, vilket jag gör.
Fortfarande inget.
Jag mailar Support som har öppet till 24 och frågar vad som pågår. Inget svar!
Det här känns skumt på något sätt. Någon annan berättade här på FB att BTCX hade "frusit" hans pengar pga att han misstänktes för handel på Darknet (eller hans wallet, snarare). Jag har aldrig varit inne på Darknet ens en gång.
Men tänkte de lura mig på 6200 kronor så ska de få ångra det!
Har aldrig tidigare varit med om någon hederlig BTC säljare som inte omedelbart överför, när han fått betalningen.

Vad pågår här? Ska BTCX polisa mig på något sätt? Är det Jante lagen som slår in? Du ska inte tro att du bara får bränna 6000 spänn på Bitcoin, vi ska minsann kolla upp dig!
Andra som haft dåliga erfarenheter med BTCX?

Jag tycker synd om dig. Hoppas du får pengarna. Jag har aldrig varit med om något liknande, har iofs bara köpt bitcoins via revolut och där är det instant(men man kan inte överföra bitcoinsen till andra, bara tradea mellan olika valutor, duger om man inte ska handla på darknet)
Citera
2020-07-23, 23:44
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Jag tycker synd om dig. Hoppas du får pengarna. Jag har aldrig varit med om något liknande, har iofs bara köpt bitcoins via revolut och där är det instant(men man kan inte överföra bitcoinsen till andra, bara tradea mellan olika valutor, duger om man inte ska handla på darknet)
Tack för svaret. Jag har aldrig förstått hur det funkar med Revolut och BTC.
Såvitt jag förstår så kan man inte flytta ut sina BTC från Revolutkontot, så jag ser inte meningen med att ha BTC där, annat än möjligen som valutaspekulation? Kan du inte förklara hur man använder Revolut med BTC?

Jag har inte mina BTC för affärer på Darknet, utan som investering eftersom jag räknar med att de kommer gå upp i värde, plus det känns som en trygghet att ha.
Senast redigerad av gullfia 2020-07-23 kl. 23:47.
Citera
2020-07-23, 23:50
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Tack för svaret. Jag har aldrig förstått hur det funkar med Revolut och BTC.
Såvitt jag förstår så kan man inte flytta ut sina BTC från Revolutkontot, så jag ser inte meningen med att ha BTC där, annat än möjligen som valutaspekulation? Kan du inte förklara hur man använder Revolut med BTC?

Jag har inte mina BTC för affärer på Darknet, utan som investering eftersom jag räknar med att de kommer gå upp i värde, plus det känns som en trygghet att ha.

Ja det är precis som du säger man kan inte ta ut dem, men de duger ju för dina ändamål ändå, vilket är samma som mina. Jag köper lågt och säljer när de ligger högt helt enkelt. Det är inga konstigheter alls att köpa där, man gör det direkt i appen och det är instant, som att växla vilken valuta som helst, inga mellanhänder.
Citera
2020-07-24, 00:29
Medlem
RaccoonWithBrooms avatar
Köp bitcoin via Localbitcoins, dom smidigaste betalmetoderna som folk uppskattar där nu är Swish/Revolut överföring. Använt mig utav dom i över 5 år nu, aldrig någonsin haft problem. Går nästan instant, MAX 30 minuter sen har du bitcoinsen.

Men för att besvara din fråga, BTCX är luriga. Köpte bitcoins därifrån en gång, någon månad senare skulle jag köpa lite till. Får till svars att mitt konto har frysts utan någon möjlighet till öppning då jag TYDLIGEN skickat till en dark-net adress. Har aldrig ens gjort någon överföring över till dark-net haha.
Senast redigerad av RaccoonWithBroom 2020-07-24 kl. 00:32.
Citera
2020-07-24, 01:25
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaccoonWithBroom
Köp bitcoin via Localbitcoins, dom smidigaste betalmetoderna som folk uppskattar där nu är Swish/Revolut överföring. Använt mig utav dom i över 5 år nu, aldrig någonsin haft problem. Går nästan instant, MAX 30 minuter sen har du bitcoinsen.

Men för att besvara din fråga, BTCX är luriga. Köpte bitcoins därifrån en gång, någon månad senare skulle jag köpa lite till. Får till svars att mitt konto har frysts utan någon möjlighet till öppning då jag TYDLIGEN skickat till en dark-net adress. Har aldrig ens gjort någon överföring över till dark-net haha.

Tack för svaret. Men även om du HADE köpt något olagligt - hur är det deras angelägenhet och vad har de för rätt att "frysa" ditt konto?

Om de tycker att någon verkar skum och inte vill göra affärer med den - okej, neka personen och skicka tillbaka pengarna! Men att döma av kommentarerna här på FB så verkar det som att de har fått för sig att de är någon slags polis som ska straffa folk som de TROR sysslar me olagligheter.

Tog de dina bitcoin, eller pengar? Hur mycket förlorade du?
Citera
2020-07-24, 23:45
Medlem
gullfias avatar
Problemet var att jag inte är folkbokförd i Sverige.
Då är man tydligen skum, enligt dem.

Efter jag skickat 3 email och skällt på dem, så swishade de tillbaka mina pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in