2026-09-11, 21:29
Medlem
EgoistNs avatar
Sugigt deluxe. 56 lax plus kl 15:33. Nu 856kr.

Jag börjar tackla av.
Citera
2026-09-14, 10:15
Medlem
Rött, rött, rött. Börjar bli trött. Nu står vi dessutom inför en spännande och rörig regeringsperiod, där det är tokjämnt mellan blocken. Och regeringsbildandet är inte självklart. Vart ska C hoppa in? Vem vill bli polare med losern L? V gör ett skrällval och kommer inte att vara knähund åt S längre. osv ...

Jag kan inte slentrianmässigt "spegla" mina aktier i förutsägbar svensk politk längre.

Även min höst kommer att bli rörig.

Det går åt h-e under överskådlig tid. Tack för mig.
Citera
2026-09-14, 11:41
Medlem
Bra o dåligt på en gång efter valet baissebörs- metallaktierna går skit men andra har lyft bra.

1. Banker - ska folk köpa bostäder i sverige men inte finland Nordea backade swedbank seb o shb ökade

2. Ska folket bajsa o ha mer mens - essity ökade

3. Ska folk äta mer o kanske dyrare - axfood ökade bra

Aktienalytikern: Häxan på 37 kr

Han satsar rätt AMD o NVIDIA påverkas inte av valet här
Citera
2026-09-14, 15:25
Medlem
Libertarismuss avatar
Börsen på -0,8%. Inte så farligt trots allt. Om de rödgröna (exkl. C) hade fått egen majoritet hade vi sett ett tapp på 2-3% idag. C räddar ekonomin.
Citera
2026-09-14, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Börsen på -0,8%. Inte så farligt trots allt. Om de rödgröna (exkl. C) hade fått egen majoritet hade vi sett ett tapp på 2-3% idag. C räddar ekonomin.

Intressant teori. Man röstar inte på V och MP pga partiernas ekonomiska kompetens. Förutsatt att C kommer överens med S och två partier som har svårt att räkna, kan C vara en ekonomisk-teoretisk tillgång ja, men betänk att C-ledaren suttit i 10 månader. Det är ingenting! Hon ska med ringa erfarenhet kasta sig in i blocköverskridande samarbete ... lycka till.

On topic är det blodrött på min panel. Vilket jag förstår. Alla mina nuvarande fina uppgångar är raderade. Jag klappar dock mig själv på axeln, för att jag sejfade undan blå aktier. Det gjorde jag nyligen.

Så det går bra också, sett i backspegeln ...
Citera
2026-09-15, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Bra o dåligt på en gång efter valet baissebörs- metallaktierna går skit men andra har lyft bra.

1. Banker - ska folk köpa bostäder i sverige men inte finland Nordea backade swedbank seb o shb ökade

2. Ska folket bajsa o ha mer mens - essity ökade

3. Ska folk äta mer o kanske dyrare - axfood ökade bra

Aktienalytikern: Häxan på 37 kr

Han satsar rätt AMD o NVIDIA påverkas inte av valet här

10000 upp på Axfood, men sen var det de andra som drog ner, framför allt Munters, så det stannade lägre. Trist att allt som andas AI ska upp eller ner på olika AI-nyheter. Börjar bara bli för mycket. Munters levererar väl annat än bara till AI, de har funnits länge med mera. Tycker nog att Avanza ska göra om sina kategorier lite bättre, uppdatera dem till dagens verklighet.
Citera
2026-09-15, 09:44
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
10000 upp på Axfood, men sen var det de andra som drog ner, framför allt Munters, så det stannade lägre. Trist att allt som andas AI ska upp eller ner på olika AI-nyheter. Börjar bara bli för mycket. Munters levererar väl annat än bara till AI, de har funnits länge med mera. Tycker nog att Avanza ska göra om sina kategorier lite bättre, uppdatera dem till dagens verklighet.

Mina Beowulf Mining är upp 7,59%, det är ingen AI där inte.
AI är det många som säger är övervärderat utom de som tjänar på att säga att så inte är fallet.
Citera
2026-09-15, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Mina Beowulf Mining är upp 7,59%, det är ingen AI där inte.
AI är det många som säger är övervärderat utom de som tjänar på att säga att så inte är fallet.

Exakt så är det. Tyvärr drabbas hela ekosystemet, som Munters som levererat ventilation. Kan ju vara bra till annat än datacenter också, men de dras med ner. Ericsson förstås också. Det är ju IT, men all IT som 5G är ju inte AI.
Citera
2026-09-16, 17:37
Medlem
100% räntefonder innan stängning, vi får nog riktig dåliga nyheter snart!
Citera
2026-09-16, 18:01
Medlem
USA höjer räntan 0,25 det är bara första räntehöjnigen enligt dom flesta bedömmare!
Citera
2026-09-16, 21:04
Medlem
Några aktier upp och mitt röda får fortsätter att rasa, tappat 86,79% av värdet sen jag skaffade aktien. Misstänker att en konkurs är på väg och lär väl ha förlorat 100% innan året är slut.

Swedbank och Investor sviker mig däremot inte.
Citera
2026-09-16, 22:41
Medlem
EgoistNs avatar
Slutade inte så illa som det skulle kunnat ha gjort…

Som den dipköpare jag är fyllde jag på i Agnico, Hood, Paas, LunR, Crk, Lumi och Coin..

Bets i guld, silver och Bitcoin skulle kunna falla väl ut framgent.

Om jag tillåts gissa fritt vill säga..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in