2022-03-25, 09:57
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Klart den är, har du någonsin gått back?

Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Han har inte rapportera någon röd dag i år. Kommentarer överflödiga

Folk som rapporterar 11% upp på en dag när börsen är back är människor som garanterat förlorar pengar på börsen.
Citera
2022-03-25, 10:07
Medlem
KJosefs avatar
Bra aktier:

Trelleborg +21%, Bergs Timber +6%, Diös +3%

Mindre bra aktier:

Några enstaka är ner 1% eller mindre. Inget anmärkningsvärt att rapportera.
Citera
2022-03-25, 10:11
Medlem
KJosefs avatar
Swingis visade någon graf som visade i princip exponentiell utveckling för 2022. Om grafen inte är manipulerad går det säkert så bra som han säger.

Dock är det svårt att tro att man kan göra flera procent om dagen någon längre tid.

Om man gör 1.5% om dagen i två år så får man ihop 5250600% avkastning vilket är ganska mycket.
Citera
2022-03-25, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Swingis visade någon graf som visade i princip exponentiell utveckling för 2022. Om grafen inte är manipulerad går det säkert så bra som han säger.

Dock är det svårt att tro att man kan göra flera procent om dagen någon längre tid.

Om man gör 1.5% om dagen i två år så får man ihop 5250600% avkastning vilket är ganska mycket.
Det kan definitivt hända om man är en cowboy som swingar vilt i både bull -och bear-produkter.
Oftast går det upp och ner och har man lämnat mantrat att jaga topp samt botten knä det bli en riktigt bra utveckling.
Underförstått är såklart att man kan leva med risken.
Citera
2022-03-25, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef

Det var i ett svar till mig när jag påpekade att han måste gjort 100% avkastning under januari. Om jag inte kommer ihåg fel så såg det ut som en graf gjord i excel och saknade all form av kontext.
Citera
2022-03-25, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Ok, kikade på grafen och det skrek Covidfluga med mer nedsida men du tänker långsiktigt alltså. Fast de har ju roddat runt i Indien sedan 2017 utan att grafen fick tuppjuck som vid Covid (och nollränta +stimulanser). Nåväl önskar lycka till!

Dagen är +0,86%. OMX-björnarna tuggar, telekom och div gruv, energi etc upp. Amerikanska björnar ned.

De växer i Indien.

Från noll, det händer inte så mycket i början, även om de växer snabbt.

Ukraina var deras näst största marknad.
Citera
2022-03-25, 13:31
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
De växer i Indien.

Från noll, det händer inte så mycket i början, även om de växer snabbt.

Ukraina var deras näst största marknad.

Ok.

Dagen ligger +0,16%. Sorgebarnet är Nasdaqbjörnarna, fortsätter detta nästa vecka så kommer de att knockas, blir en lärdom rikare och ännu ett par tusenlappar fattigare. Kom igen nu pullback, Im running out of time!

Edit: Nu kom detta, EU är på G att jäklas med tech-jättarna:
https://www.dw.com/en/eu-reaches-agreement-on-rules-to-rein-in-tech-giants/a-61253439

https://www.cnbc.com/2022/03/25/digital-markets-act-eu-targets-big-tech-with-sweeping-new-antitrust-rules.html

Om mina Bears knockas nu äter jag upp mina nya shoes!
Senast redigerad av MrLevaLivet 2022-03-25 kl. 14:04.
Citera
2022-03-25, 17:52
Medlem
Swingexpertens avatar
CFD-portföljen +5,8% idag 🥇 Jämför med OMXS30 som sjönk med -1,3%.
Citera
2022-03-25, 18:32
Medlem
+0,9% till ett trevligt avslut på veckan. WRN rusar som fan, +13% än så länge så vi får se vart det landar när börsen stänger.
Citera
2022-03-25, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teriir
+0,9% till ett trevligt avslut på veckan. WRN rusar som fan, +13% än så länge så vi får se vart det landar när börsen stänger.
+17% nu på western copper and gold utan några större nyheter. Verkar som antingen Rio Tinto köper upp fler aktier eller att det finns en till intressent att köpa upp. Gissar på att denna veckans lugn kommer bli mer av en bumpy ride nästa.
Citera
2022-03-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teriir
Sorry för dubbelpost:
Vågat att våga ligga kort över natten i dessa tider!
Tror SSAB och boliden spelet redan är lite för sent, både Illich och Azovstal har blivit förstörda så de stora långsiktiga störningarna borde vara helt inprisade.

Nu äger jag inte Boliden just nu men är litet sugen om den skulle komma ned igen. SSAB har jag ägt 4 dar denna gång och kan inte klaga på nästan 10% avkastning. Investerar ofta i aktier med starkt momentum med korta investerings horisonter, 1-14 dar.

De korta positioner blev bra till slut men fick inget extra för att ligga över natten. Slutade dagen på 0,5 % plus totalt.
Citera
2022-03-25, 21:49
Medlem
MrLevaLivets avatar
Glimrande dag, olja, gas, Tele2 köttar. T ex EQT upp över 11%, och OMX-björnarna levererar. +1,30%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in