Citat:
Ursprungligen postat av
MrLevaLivet
Ja, jag gick ur med ca 700% vinst, men vad gör man, nu är jag inne igen och redan upp 19%. Inte så stort innehav tyvärr inte alls lika stort som i det där extremt frustrerande Millicom. Fortf upp 13% på Millicom, men jag ligger tungt där, har inte varit roligt sedan årsskiftet. Måste ju fan lossna snart. Det haglar rekar över 400, och bolaget gör allt rätt. Men det skall väl jagas raketer, skit och allsköns crypto istället, jäklar vad bitter jag är.

Millicom är stabilt, inget bolag man köper för att man tror på någon typ av superuppgång. Lika lite som när man köper ett bolag som tråkiga Telia eller trötta Tele2.
Visst har det gått något trögt, men.... Så kan det vara. Många kurser som kan göra i princip ingenting i flera månader ibland, men.... Så kan det vara.
Det som räknas är konsekvent vinst under lång tid, ej kortsiktig icke-konsekvent vinst på kort tid. 90% retail (vanligt folk) förlorar när de handlar på börsen. Att ha saker som är så tråkiga att man hellre äter kattsand än att äga det är i den kontexten att betrakta som sunt.