2021-04-15, 00:47
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Omsättningen idag var enorm och fått mycket uppmärksamhet så skulle inte förvåna mig om det är blått imorgon också.

Ja jäklar vilket tryck det har varit idag. Jag har varit med sen början men köpt och sålt vid omgångar men det den aktie som jag har tjänat mest pengar på enligt Avanza. Jag trodde aldrig att kursen skulle dubbla vid lanseringsbesked eftersom man har väntat på det så länge nu så trodde det redan var hyfsat "inprisat".

Bara att gilla läget, stort grattis åter igen! Hoppas morgondagens kurs håller i fortsatt uppgång.
Citera
2021-04-15, 18:06
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ligger ganska tungt i tech så det gick lite segt idag. Nån procent back. Men jag har fyllt på en del i sättningen och använder mig även av superlånet (dock bara 90 k) den här gången, så att när börsen drar uppåt - vilket jag har bestämt att den ska göra nån gång i april - så har jag en fin hävstång och även en god uppsida. Nu hoppas jag bara att Israel håller sig borta från Irans oljepråmar och att kineserna har sina virusar (sic!) under kontroll.

Nytt i min portfölj sen en tid är BHG och Arjo.
Det går bra nu. Blir nästan lite åksjuk.
Citera
2021-04-15, 19:32
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Bara att gilla läget, stort grattis åter igen! Hoppas morgondagens kurs håller i fortsatt uppgång.
Tack så mycket! Gick bra idag, sålde halva innehavet på eftermiddagen på +12% och sen en stund senare låg den +/-0. Mycket nöjd med den här aktien! Nu kommer jag nog avvakta på att den ska dippa en bit för att jag ska köpa in mig igen, men har en summa kvar fortfarande.
Citera
2021-04-15, 19:37
Medlem
Allt jag rör blir till skit Hur fan är det möjligt att 3 olika bolag, i 3 olika sektorer dippar 10% på 1 dag? Glad att jag inte behöver pengarna, men för i helvete vad är det som sker..
Citera
2021-04-15, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Allt jag rör blir till skit Hur fan är det möjligt att 3 olika bolag, i 3 olika sektorer dippar 10% på 1 dag? Glad att jag inte behöver pengarna, men för i helvete vad är det som sker..

Vad har du för bolag?
Citera
2021-04-15, 20:05
Medlem
sinewaves avatar
Efter två dagar på svagt minus pga innehavet i Platina med hög häv kommer idag vändningen. Det blir enriktigt bra dag, portföljen tar ny ATH.

Bäst idag går den längre positionen i guld, den större positionen i Platina samt den större positionen i Nasdaq.

-

15 april - dagens avslut/köp,

MINI L Platina
Köp: 11-12 april, 08:2x-17:4x (6x positioner)
Sälj: 10:3x
Vinst: +4.10%

Platina har under lång tid varit 100% björnhärjat. Alla uppgångar har mött ursinniga björnrallyn och en 'stoploss'-jakt med skoningslösa nedgångar följt av skoningslösa uppgångar; gärna innan marknaderna öppnar.

Positionen går från -30% till -10% till idag äntligen på plus. Når inte TP-target om 5%, men säljer av. Med 5x högre positionsstorlek än normalt blir det på tok för mycket gambling att sitta kvar. Bra vinst blir det iom den större positionsstorleken.

-

MINI L Platina #2
Köp: 12 april (2x positioner)
Sälj: -
Vinst: +7.58% (ej realiserad)

Den längre positionen följer med hela vägen upp, ej aktuellt att sälja då det är just en längre position med lägre hävstång (ca 3x, den andre låg på ca 12-15x).

-

MINI L NIO
Köp: 14 april, 16:3x (2x positioner)
Sälj: 16:0x
Vinst: -11.12%

Går fint hela dagen, sen öppning varpå hela bolaget på en enda halvtimme skall raderas ut. Når SL.

-

TURBO L Nordea
Köp: 12:0x (1x position)
Sälj: 16:2x
Vinst: -2.38%

Går upp men sedan ingenstans och till slut ned, når SL och kastas i sopnedkastet.

-

MINI L AMD
Köp: 11:4x (1x position)
Sälj: 15:3x
Vinst: +11.73%

Nedgång initialt, letar buy-setup nära support och kliver in. Når TP-target, tar vinst.

-

TURBO L Volvo
Köp: 13:2x
Sälj: 16:4x
Vinst: +5.78%

Går upp fint, tar sig sedan ej. Hoppar av.

-

BULL Nasdaq x20
Köp: Igår
Sälj: 14:4x
Vinst: +3.27%

Dåligt köp, tar liten vinst.

-

T Long DAX Nordnet
Köp: 13:4x (1x position)
Sälj: 16:2x
Vinst: +12.78%

100x hävstång. Boom.
Tysken har varit fast i range hela i en vecka nu, blir något enkelt att utnyttja men för att kunna nå någon typ av vettig vinst krävs en ordentligt tilltagen hävstång.

-

MINI L Guld
Köp: 9 april, 09:4x-14:4x (3x positioner)
Sälj: 16:1x
Vinst: +23.78%

RSI blodröd på 30 min, 1h och 4h. Pris utkräver retrace då pris gått rakt upp i himlen. Tänkt att vara längre position men TP-target ligger kring 20% och med en extrem uppgång ... Tar vinst och inväntar nästa retrace varpå jag kan börja bygga upp en ny position.

-

MINI L NIO
Köp: 17:4x (1x position)
Sälj: 18:0x
Vinst: -2.13%

SL nås. Är på tok för aggressiv, men det måste man vara ibland.
Citera
2021-04-15, 20:09
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08

Du är inte tillräckligt seriös. Det är ingen jävla kasper-teater vi håller på med..
Som arbetarbarn har jag fått lära mig att vända på slantarna och göra något vettigt med dem.
Citera
2021-04-15, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Slaktar index med en femhundring plus. Hatten av för Bayn med +11,38%. Resten kan fara och flyga.
Godis är gott. Jag ligger +75% i in position i Bayn, köpt i februari. Inga som helst tecken på att det skulle vara dags att sälja än - tvärtom!

Generellt känns det lite pirrigt nu med så många plusdagar på raken. Upp ytterligare +1,77% idag för momentumgodispåsen och +1,33% för tillväxtgodispåsen. Hur länge kan detta hålla på innan det kraschlandar?
Citera
2021-04-15, 20:42
Medlem
MrLevaLivets avatar
I skrivande stund back en femhundring. För dyr entry på AegirBio, missade när den dök under 60, fick FOMO när jag loggade in och klev på vid 65,40. Så back direkt alltså. Kommer dock ligga lång, tror på bolaget när försäljning drar igång, så skit samma, men ändå sur start en sådan här dag. Min YOLO KMPH som jag fyllde på igår dyker även idag. Ännu en long HODL.

Positivt dock är att jag klev in i Boliden. Nästa aktie på handlingslistan blir nog Lundin Mining.

Sedan får NÅGON faktiskt börja handla Millicom nu. Det är ett bolag som blivit nedtryckt av att Kinnevik lämnade, Corona och fan och hans moster. De har visat fina siffror trots Corona, betar av lån nu i rasande fart istället för utdelningar, och har bra cashflow. De har dessutom dragit igång betaltjänsten Tigo Money. Samt vaccinationer har dragit igång i Latinamerika. Detta belönar börsen med -4% senaste månaden, och det är oacceptabelt. Man skall inte blanda in känslor i affärer men dagens - 1% för Millicom fick bägaren att rinna över en sådan här trevlig börsdag.

Tack för ordet.
Citera
2021-04-15, 20:48
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Godis är gott. Jag ligger +75% i in position i Bayn, köpt i februari. Inga som helst tecken på att det skulle vara dags att sälja än - tvärtom!

Generellt känns det lite pirrigt nu med så många plusdagar på raken. Upp ytterligare +1,77% idag för momentumgodispåsen och +1,33% för tillväxtgodispåsen. Hur länge kan detta hålla på innan det kraschlandar?

Ja, jag gick ur med ca 700% vinst, men vad gör man, nu är jag inne igen och redan upp 19%. Inte så stort innehav tyvärr inte alls lika stort som i det där extremt frustrerande Millicom. Fortf upp 13% på Millicom, men jag ligger tungt där, har inte varit roligt sedan årsskiftet. Måste ju fan lossna snart. Det haglar rekar över 400, och bolaget gör allt rätt. Men det skall väl jagas raketer, skit och allsköns crypto istället, jäklar vad bitter jag är.
Citera
2021-04-15, 21:51
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Ja, jag gick ur med ca 700% vinst, men vad gör man, nu är jag inne igen och redan upp 19%. Inte så stort innehav tyvärr inte alls lika stort som i det där extremt frustrerande Millicom. Fortf upp 13% på Millicom, men jag ligger tungt där, har inte varit roligt sedan årsskiftet. Måste ju fan lossna snart. Det haglar rekar över 400, och bolaget gör allt rätt. Men det skall väl jagas raketer, skit och allsköns crypto istället, jäklar vad bitter jag är.

Millicom är stabilt, inget bolag man köper för att man tror på någon typ av superuppgång. Lika lite som när man köper ett bolag som tråkiga Telia eller trötta Tele2.
Visst har det gått något trögt, men.... Så kan det vara. Många kurser som kan göra i princip ingenting i flera månader ibland, men.... Så kan det vara.

Det som räknas är konsekvent vinst under lång tid, ej kortsiktig icke-konsekvent vinst på kort tid. 90% retail (vanligt folk) förlorar när de handlar på börsen. Att ha saker som är så tråkiga att man hellre äter kattsand än att äga det är i den kontexten att betrakta som sunt.
Citera
2021-04-15, 21:54
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Millicom är stabilt, inget bolag man köper för att man tror på någon typ av superuppgång. Lika lite som när man köper ett bolag som tråkiga Telia eller trötta Tele2.
Visst har det gått något trögt, men.... Så kan det vara. Många kurser som kan göra i princip ingenting i flera månader ibland, men.... Så kan det vara.

Det som räknas är konsekvent vinst under lång tid, ej kortsiktig icke-konsekvent vinst på kort tid. 90% retail (vanligt folk) förlorar när de handlar på börsen. Att ha saker som är så tråkiga att man hellre äter kattsand än att äga det är i den kontexten att betrakta som sunt.

Tack, behövde höra detta. Slår även extra bra när det kommer från dig, som jag menar har (ref Pewdiepie) Big PP i detta ämne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in