2021-03-17, 20:30
Medlem
MrLevaLivets avatar
Sorgens dag med - 2431 kr. Fonder lyser illrött, aktier lyser illrött. Den ende som överlever är Telia med +1,25%. Men havregrynsgröt är gott och nyttigt.
Citera
2021-03-17, 21:15
Medlem
-6% till +2,55%, najs!
GEVOs rapport var ju inget att hänga i julgranen, lär bli en röd morgondag..

Annars helt ok!
Citera
2021-03-17, 21:17
Medlem
Mr Expert...

Den 27 april 2015 var högsta noteringen 1720,02.

Den 15 mars 2021 var högsta noteringen 2188,03.

Vilken ledtråd har du fått och vad är skillnaden i procent där emellan?

Citat:
Ursprungligen postat av Swingexperten
När vi når 98 är det dags att plocka hem vinsterna (OMXS30 ligger då över 2500). Ser fram emot ett nytt ATH i OMXS30 imorgon!
Citera
2021-03-17, 21:37
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Bäst idag: Första positionen i PLUG (Plug Power INC). Snabb exekvering och reaktion ger vinst fort.
Sämst idag: Andra positionen i PLUG, kommer in snett och får sitta och rulla tummarna under lång tid.

-

Äldre position i Byggmax såld. OMX och en nu gammal position i Nasdaq fortsätter dra portföljen uppåt. Bäst idag går positionerna i PLUG, OMX och Nasdaq.

Noterar också att portföljen når ny ATH.

---

17 mars,

BULL DAX x20
Köp: 08:2x (1x position)
Sälj: 09:3x
Vinst: +2.79%

Priset har skapat tydlig bas på 1 min ovan support och medelvärdena börjar samla sig. Tar 1x position och avvaktar. Det tar sig framåt öppning men sen är det dominans från björnarna som dundrar på med korta positioner vid minsta uppgång varpå tjurarna fort kapitulerar.

Drar mig ur på vinst och avvaktar.

-

BULL DAX x20
Köp: 10:2x (1x position)
Sälj: 10:4x
Vinst: +1.21%

Noterar feta röda candles på 1 min och basformation samtidigt som medelvärdena börjar samla sig. Kliver in med väldigt snål SL på -0.02%. Det får ta sig eller så fortsätter jag avvakta.

Det tar sig, sätter TP-target på en 'micro gap' som skapats över +/-0 för dagen och kliver av när denna fylls.

-

MINI L Byggmax
Köp: 15 februari, kl. 14:1x (1x position)
Sälj: 11:3x
Vinst: +62.54%

Bruten trendlinje på 4h efter retrace, EMA10 och 21 har börjat vrida sig upp på 1h mm.
Det tar sig något under ett par veckor efter att par obligatoriska björnrallyn.

Noterar idag skyhög RSI på dagliga (över 77) och 4h. TP-target om 50% är sedan länge överskridet och Byggmax har haft en parabolisk röresle uppåt i hela 8 dagar (!). Lägger benen på ryggen och tar vinst.

-

MINI L Nibe
Köp: 10:0x-16:2x (2x positioner)
Sälj: -
Vinst: -4.29% (ej realiserad)

MACD har kryssat upp på 1d, tar positionen när trenderna vänder på 1 min. Resten av dagen är ett enda långt björnrally. Tar en till position mot slutet av dagen när trenderna på 5 min börjar vända och MACD kryssar upp på 15 min.

-

MINI L Plug (Plug Power Inc)
Köp: 14:3x (1x position)
Sälj: 14:3x
Vinst: +15.28%

Noterar att Bloomberg grinar illa över aktier som gått spikrakt ned vid öppning, det låter väldigt bearish. De nämner GME och Plug Power INC. Dyker in i charten för PLUG, ser att RSI på 30 min och 1h droppar ned under 15 samtidigt som priset är nära en support.

Hittar fort två terminer på Avanza, tar den med högst häv och köper rakt av till första tillgängliga pris och innan MM hinner "försvinna" pga av för hög volla.

Håller i 2 minuter, MM försvinner i 10 sekunder, pris spikrakt upp.
Når TP-target om +15%, säljer av. Veckans bästa trade.

-

BULL DAX x20
Köp: 11:5x (1x position)
Sälj: 14:4x
Vinst: +0.27%

Kliver av för att minska risk. DAX har haft 'sidledes-rally' hela dagen.

-

TURBO L Nasdaq
Köp: 12:4x-13:1x (2x positioner)
Sälj: 14:5x
Vinst: +4.25%

Nasdaq tramsar sig, börjar ta positioner och när det efter dipp går upp till uppenbart motstånd tas vinst. Jag slipper sitta i det 1,5 timmar långa björnrallyt som uppstår efteråt. Fint så.

-

Köp: 15:2x-15:3x (2x positioner)
Sälj: 17:4x
Vinst: +3.18%

Nasdaq visar styrka och trummar på starkt upp. RSI på 1h fortfararande under isen för PLUG och noterar viss support nedåt. Fastnar lång tid i den här positionen, det bör gå upp då RSI på 1h dippar under 18 och det är svårt att hitta ett case där så är fallet och det inte efteråt har gått upp.

Dagens sämsta köp trots vinst, hoppar in lite för ivrigt.

-

TURBO L Nasdaq
Köp: 18:0x (1x position)
Sälj: 18:1x
Vinst: +2.11%

Bullish div. noterad på 30 min. Kontrollerar 1 min, ser att grön tagit ut en röd och kliver in.
SL undere pivot low. Når TP och tar vinst när pris börjar få problem att bryta föreg. röd.

-

TURBO L SP500
Köp: 12:2x-12:3x (2x positioner)
Sälj: 19:0x
Vinst: +3.56%

FOMC kommer med besked om oförändrad ränta, denna position har harvat kring -5% hela dagen. Sticker fort iväg till +7% på ca 20 sekunder. Hinner inte ta vinst utan får nöja mig med 3.56%.

-

Köp: 19:0x (2x positioner)
Sälj: 19:0x
Vinst: +3.86%

In fort, ut fort. Efter FOMC om oförändrad ränta sticker allt iväg, men det som går upp fort kommer också ofta ned fort så sätter inte för överdriven TP utan nöjer mig med mindre.

-

TURBO L Nasdaq
Köp: 19:3x (2x positioner)
Sälj: 19:3x
Vinst: +2.13%

Pris nere på support efter FOMC-rallyt. Väntar på att grön tar ut röd i retrace.
TP @ +2%. Når TP, följer upp till det börjar se svagt ut. Tar vinst.

Vad gäller Nibe.. Är det i denna du handlar i? https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/warranter-torg/om-warranten.html/1162895/mini-l-nibe-nordnet-13
Citera
2021-03-17, 21:45
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Vad gäller Nibe.. Är det i denna du handlar i? https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/warranter-torg/om-warranten.html/1162895/mini-l-nibe-nordnet-13

Nej, skulle inte handla Nordnet-produkter på Avanza. Det verkar onödigt.
Använd warranter, sök på NIBE ... (?)
Citera
2021-03-18, 16:52
Medlem
Ser ut att sluta på plus. Tokrusning i Gaming Innovation (+11% i skrivande stund) bara för att deras CEO gett någon presentation och Oscar Properties preff fortsätter sin paraboliska uppgång (+20% hittills idag), NetJobs upp +16% och Arcane Crypto +7%. Utöver det går de större innehaven Sinch och Evolution fint, med 1-2% plus. Att G5 går ned bekymrar inte, för det är bara kursmanipulation för sjuttielfte gången, och den kommer ju att åtehämta så fort blankarna ger upp. Totalt för momentumportföljen +2,5% en dryg halvtimme innan stängning.
Senast redigerad av VarmaDrycker 2021-03-18 kl. 16:56.
Citera
2021-03-18, 17:15
Medlem
bajssprutans avatar
Hejdundrandes! Ur-anus är redo för blastoff.

Topplistan är mina största finaste innehav.
CLF +5% efter wsb-dippen.
MT +4% för att jag älskar aktien.

Och slutligen har jag en äkta sinewave-play på palladium som jag har en tråd om.
MINI L PALLADIUM NORDNET 13 som är upp 30% sedan köp.

Vore jag inte efterbliven och för lat för att orkat googla warrants innan hade jag plockat 300%.
Mother fucker...
Citera
2021-03-18, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ser ut att sluta på plus. Tokrusning i Gaming Innovation (+11% i skrivande stund) bara för att deras CEO gett någon presentation och Oscar Properties preff fortsätter sin paraboliska uppgång (+20% hittills idag), NetJobs upp +16% och Arcane Crypto +7%. Utöver det går de större innehaven Sinch och Evolution fint, med 1-2% plus. Att G5 går ned bekymrar inte, för det är bara kursmanipulation för sjuttielfte gången, och den kommer ju att åtehämta så fort blankarna ger upp. Totalt för momentumportföljen +2,5% en dryg halvtimme innan stängning.
... och de sista minuterna rusar Oscar, Netjobs, Arcane och Gaming ända in i kaklet, vilket trycker upp dagens resultat till den arkimediska nivån +pi%.
Citera
2021-03-18, 18:15
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Nej, skulle inte handla Nordnet-produkter på Avanza. Det verkar onödigt.
Använd warranter, sök på NIBE ... (?)

Vad är warranter?
Citera
2021-03-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Vad är warranter?

Ett bra sätt att bränna pengar på.
Citera
2021-03-18, 18:59
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTass

Vem handlar med warranter och hur mycket kostar dem generellt?
Citera
2021-03-18, 19:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTass
Nu låter du som en sån där som tycker börsen är ett pyramidspel.
Warranter är även ett förträffligt sätt att tjäna pengar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in