2020-07-24, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Om de vill spela teater som en hobby är upp till dem. Ingen ska tala om för mig om jag ska fota som en hobby eller inte, det bestämmer jag.

Alltså..du tycker man ska lägga ner verksamheten med dom välutbildade professionella artisterna, musikerna, övriga teaterarbetarna, på t.ex Dramaten, Stadsteatern, Operan, Konserthuset...och tvinga dom att jobba helt gratis som amatörer med sin kultur på kvällarna, medans dom på dagarna jobbar inom, typ hemtjänsten, ("där enligt många sågspånshuvudens åsikter precis vem som helst kan jobba"). Jag förväntar mig förstås inget bättre av en sån som du, som fällt kommentaren "Gardell kan väl sälja sex som han gjorde innan", så jävla lågt! Undrar vad det är du brukar fotografera förresten, är du kanske en sån tvivelaktig figur som borrar titthål på offentliga toaletter och monterar kameror? Fotografering som hobby!? Jo, jag tackar jag! Isch!!
Citera
2020-07-24, 19:19
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Alltså..du tycker man ska lägga ner verksamheten med dom välutbildade professionella artisterna, musikerna, övriga teaterarbetarna, på t.ex Dramaten, Stadsteatern, Operan, Konserthuset...och tvinga dom att jobba helt gratis som amatörer med sin kultur på kvällarna, medans dom på dagarna jobbar inom, typ hemtjänsten, ("där enligt många sågspånshuvudens åsikter precis vem som helst kan jobba"). Jag förväntar mig förstås inget bättre av en sån som du, som fällt kommentaren "Gardell kan väl sälja sex som han gjorde innan", så jävla lågt! Undrar vad det är du brukar fotografera förresten, är du kanske en sån tvivelaktig figur som borrar titthål på offentliga toaletter och monterar kameror? Fotografering som hobby!? Jo, jag tackar jag! Isch!!

Om inte folk vill betala den ersättning som det kräver borde de förstås skaffa ett riktigt jobb och ägna sig åt detta som en hobby istället. Jag har foto som hobby och fotar gratis.
Citera
2020-07-24, 19:35
Medlem
Citat:
Om inte folk vill betala den ersättning som det kräver borde de förstås skaffa ett riktigt jobb och ägna sig åt detta som en hobby istället. Jag har foto som hobby och fotar gratis.

Alltså, återgång till 17-1800-talet, när bara överklassen hade råd..och ditt hobbyfotande!! ...jag undrar jag!!...🤔
Citera
2020-07-24, 19:43
Medlem
EastAreaPapists avatar
Citat:
Alltså, återgång till 17-1800-talet, när bara överklassen hade råd..och ditt hobbyfotande!! ...jag undrar jag!!...🤔
Fast arbetarklassen har ju fått det lite bättre sen 1700-talet. Vill man hellre se en pjäs än att åka på semester till Thailand kan de flesta göra den prioriteringen. Det är oklart varför det allmänna ska finansiera något av det.
Citera
2020-07-24, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastAreaPapist
Fast arbetarklassen har ju fått det lite bättre sen 1700-talet. Vill man hellre se en pjäs än att åka på semester till Thailand kan de flesta göra den prioriteringen. Det är oklart varför det allmänna ska finansiera något av det.

Många barn och tonåringar är intresserade av klassisk balett t.ex..ska dom betala 5000 kr biljetten för 1 föreställning? Som sagt, dom som inte har intresset själva för dom klassiska konsterna, dom förstår ju inte det här!
Citera
2020-07-24, 20:42
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Många barn och tonåringar är intresserade av klassisk balett

Nej
Citera
2020-07-24, 21:07
Medlem
Citat:
Nej

Tja, det beror på vad du jämför med, fotboll? Men grundskolorna med balettinriktning har ju inte brist på ansökningar direkt! Dans är populärt!
Citera
2020-07-24, 21:13
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Tja, det beror på vad du jämför med, fotboll? Men grundskolorna med balettinriktning har ju inte brist på ansökningar direkt! Dans är populärt!

Du kan jämföra med det allra mesta, ungdomar är inte intresserade av detta och det finns massor av saker ungdomar inte har råd med, de får väl vänta med det då eller se det på Youtube.

De som erbjuder pyjamasdans kan säkert pressa priserna också, finns ingen anledning till att det ska kosta 5000 kr som du skrev. De behöver inte ens skapa koreografin eller musiken själva, den finns redan.
Citera
2020-07-24, 21:51
Medlem
OversteSenaps avatar
Citat:
Om jag förstår dig rätt nu vad du tycker, så kan samhället med gott samvete helt strunta i att hjälpa utsatta grupper, typ kulturarbetare, som riskerar att gå i personlig konkurs under Covid19pandemin, därför att samhället struntar att förse sjukvårdspersonal med nödvändig skyddsutrustning?? Vad bekvämt att tänka så! OCH ett bättre alternativ än att se till så att kulturarbetare kan fortsätta i den bransch dom kunnat försörja sig på innan pandemin, är att dom ska tvingas att leva på försörjningsstöd, kanske resten av sina liv, eller tvingas jobba med annat......som vaddå? Jobba inom hemtjänsten allihop eller, rakt av????

Försöker du medvetet missförstå vad jag säger?

Förstår jag dig rätt när du säger att samhället gott kan strunta i alla andra som behöver hjälp tack vare coronakrisen, men däremot kulturarbetare bör enligt dig ha någon undantagsregel och istället få de pengar som många andra går miste om.

Varför ska det vara så menar du, för att de är kulturarbetare?
Varför har inte andra lika rätt till dessa pengar, som förlorar sina jobb/företag osv?
Senast redigerad av OversteSenap 2020-07-24 kl. 21:53.
Citera
2020-07-24, 21:53
Medlem
Citat:
Du kan jämföra med det allra mesta, ungdomar är inte intresserade av detta och det finns massor av saker ungdomar inte har råd med, de får väl vänta med det då eller se det på Youtube.

De som erbjuder pyjamasdans kan säkert pressa priserna också, finns ingen anledning till att det ska kosta 5000 kr som du skrev. De behöver inte ens skapa koreografin eller musiken själva, den finns redan.
Det finns allt en hel del ungdomar och vuxna i alla åldrar som gillar orkestermusik, klassisk balett, musikteater och talteater m.m, att det är värt att bevara! Förresten låter du som några marxister jag råkade på en gång!
Citera
2020-07-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OversteSenap
Försöker du medvetet missförstå vad jag säger?

Förstår jag dig rätt när du säger att samhället gott kan strunta i alla andra som behöver hjälp tack vare coronakrisen, men däremot kulturarbetare bör enligt dig ha någon undantagsregel och istället få de pengar som många andra går miste om.

Varför ska det vara så menar du, för att de är kulturarbetare?
Varför har inte andra lika rätt till dessa pengar, som förlorar sina jobb/företag osv?

Det gäller inte alls just specifikt kulturarbetarna för min del, att det kommit att handla om det i den här tråden är för att det handlar om Gardells artikel, och han skriver ju om dom han känner till och hur dom har drabbats. Hade Gardell varit i hotell- och restaurangbranschen så hade han skrivit om det istället.
Citera
2020-07-24, 22:09
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Det finns allt en hel del ungdomar och vuxna i alla åldrar som gillar orkestermusik, klassisk balett, musikteater och talteater m.m, att det är värt att bevara! Förresten låter du som några marxister jag råkade på en gång!

Väldigt få, det finns betydligt fler som är intresserade av en massa andra saker som är dyrare. Är det svårt för en marxist som dig att förstå att man får anpassa utgifterna efter inkomsterna? Vissa saker får man vänta på tills man har råd, det är inget specifikt för pyjamasdans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in