2020-07-14, 18:39
Medlem
IMBILDENs avatar
VW Passat eller Volvo V70. Golf är inte så rolig i baksätet och framförallt är det väl inte något förstahandsval som dragbil. BMW och Mercedes är väl trevliga bilar, men de kostar mer vilket innebär att man får en äldre vagn om den ska rymmas inom budgeten. Eller så har den gått längre. Ålder och mil brukar betyda mer reparationer och det är inte gratis till de bilarna. Har man otur avlöser det ena problemet det andra. Framför allt BMW tycks ha tappat en hel del vad gäller kvalitet. Fullproppat med elektronik som tyvärr krånglar en del.
Citera
2020-07-14, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Letar efter en bil som ska vara bra för 2 vuxna och ett barn. Så tänker mig en kombi för plats med barnvagn och packning. Ingen av oss behöver bilen till att pendla med däremot behöver en person ha den kanske 1-2 gånger i vecka och åka några mil för att kunna jobba på annan ort. Sen kommer det mest vara för att storhandla och resa iväg. Vi har räknat med att köra Max 1500 mil per år.

Jag hade först en budget på 50 och sen 100 och nu är den på 125 tusen så någonstans där ligger den.

Jag har hellre en bil som fungerar än att det är bra acceleration eller toppfart. Däremot skulle jag föredra automatlåda och drag. Vill undvika gas och diesel.

Vilka modeller ska man kolla på och är det några man ska undvika?
Behöver du verkligen en kombi?
Jag klarade två barn med en sedan. Kombin kom först med hunden.
Citera
2020-07-15, 03:11
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Behöver du verkligen en kombi?
Jag klarade två barn med en sedan. Kombin kom först med hunden.

Jag trodde det var obligatoriskt med kombi och barnvagn. Har faktiskt ingen koll men tänker att en sådan tar upp större delen av bagaget. Om man då också ska ha med packning och annat skit. Vet bara när jag och vänner åker iväg och ska cykla ellerpka skidor, då brukar vi fylla en kombi rätt snabbt. Men kanske överdriver. Kanske skulle det räcka med mindre typ Volvo v40
Citera
2020-07-15, 06:09
Medlem
Tycker du Kia Ceed är för liten så finns ju Hyundai I40. Förutom Volvo skulle jag hålla mig borta från europeiska bilar.
Sedanbilar är både ovanliga och svårsålda som begagnade.
Senast redigerad av biomatec 2020-07-15 kl. 06:12.
Citera
2020-07-15, 06:41
Avslutad
Skoda Superb
Citera
2020-07-15, 10:05
Medlem
Toyota avensis är ett säkert kort, i annat fall en Hyundai eller Kia som du kan få i relativt ny årsmodell för 125.000kr
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in