2020-07-13, 02:54
Medlem
finns de sidor där man kan köpa bitcoin eller andra virtuella valutor med personnummer som sedan jag kan betala med faktura?

Helst svenska sidor men utomlands funkar med.
Citera
2020-07-13, 11:15
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwin00
finns de sidor där man kan köpa bitcoin eller andra virtuella valutor med personnummer som sedan jag kan betala med faktura?

Helst svenska sidor men utomlands funkar med.

Tror det skulle vara svårt att hitta tjänster som säljer volatila investeringar på kredit. Om du inte kan betala din faktura, ska då denna sida få tillbaka dina Bitcoins som har tappat 50% i värde? Eller ska de då få tillbaka dubbelt?

Med det sagt, så kanske du kan använda ett Klarna-kort för att köpa Bitcoins från Trijo eller liknande kanske? Men det skulle jag själv aldrig ha gjort (om det ens går).
Citera
2020-07-13, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polagom
Tror det skulle vara svårt att hitta tjänster som säljer volatila investeringar på kredit. Om du inte kan betala din faktura, ska då denna sida få tillbaka dina Bitcoins som har tappat 50% i värde? Eller ska de då få tillbaka dubbelt?

Med det sagt, så kanske du kan använda ett Klarna-kort för att köpa Bitcoins från Trijo eller liknande kanske? Men det skulle jag själv aldrig ha gjort (om det ens går).

Jag vet att man kan köpa bitcoins och sånt med presentkort, men finns de sidor som man kan köpa presentkort med faktura då?
Citera
2020-07-14, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwin00
Jag vet att man kan köpa bitcoins och sånt med presentkort, men finns de sidor som man kan köpa presentkort med faktura då?

Köp inte något du inte har råd med.
Citera
2020-07-16, 20:21
Medlem
Går köpa andra saker på faktura som du kan växla mot Bitcoin sen. Har själv gjort det men man förlorade 10% i växlingsavgift
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in