Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-12, 13:10
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Det var babbar som gjorde det.
Källan är 100% säker

Vilken källa då? Fram med den.
Citera
2020-07-12, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vilken källa då? Fram med den.

Namn gör ingen skillnad men min familj känner en av de utsattas familj.

En svart och 2 polacker/ryssar
Citera
2020-07-12, 14:01
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Namn gör ingen skillnad men min familj känner en av de utsattas familj.

En svart och 2 polacker/ryssar

Tack! Det var det andra inlägget i denna tråd som kom med något konkret.
Citera
2020-07-12, 14:02
Medlem
Barry-The-Phantoms avatar
Locket på som vanligt i massmedia.

Någon som vet hur de skadade mår?
Citera
2020-07-12, 14:18
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barry-The-Phantom
Locket på som vanligt i massmedia.

Någon som vet hur de skadade mår?
Expressen, Aftonbladet, SVT, och Sveriges Radio har alla rapporterat om det.

Enligt polisen skadades två personer lindrigt och en person allvarligt, dock inte livshotande.
Citera
2020-07-12, 16:09
Bannlyst
Jag skrev från början att det var babbar men det togs bort av mod. Motivet är det klassiska, någon känner sig kränkt över att inte fått komma in, och hämnas genom att bete sig som en babbe i vanlig ordning.

Bjuder man Johan så måste man även bjuda in Abdo, annars kränks hedern och svennen måste straffas.
Citera
2020-07-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CFArasksMamma
Jag skrev från början att det var babbar men det togs bort av mod. Motivet är det klassiska, någon känner sig kränkt över att inte fått komma in, och hämnas genom att bete sig som en babbe i vanlig ordning.

Bjuder man Johan så måste man även bjuda in Abdo, annars kränks hedern och svennen måste straffas.

Stämmer inte.
Motivet var rolexklockan.
Så antingen har killen flashat i sociala medier och de vet vem han är eller så har någon sagt att han har den klockan och att han skulle vara på den festen.
Citera
2020-07-12, 17:49
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Men det var fan vilka tramsiga nonsenssvar om att ”det är förmodligen babbar” och snack om ”G-ringen”. Fram med källor ist! VILKA utförde dådet och VAR.

Vilka? Haha 😆 inte ens polisen vet ju vilka det är...då kan man ju inte kräva svar från oss som varken har resurser, kunskap, ledtrådar, betalt etc för att jobba med brott.

Men jag tycker knivattentat känns som en "huge giveaway " om vilken sort vi har att göra med, eller hur?
Senast redigerad av Feministerna 2020-07-12 kl. 17:52.
Citera
2020-07-12, 17:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Vilka? Haha 😆 inte ens polisen vet ju vilka det är...då kan man ju inte kräva svar från oss som varken har resurser, kunskap, ledtrådar, betalt etc för att jobba med brott.

Det är ju inte omöjligt att någon på festen vet vilka de var. Om de inte vågar berätta för snuten kan de ju outa dem här.
Citera
2020-07-12, 18:19
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Det är ju inte omöjligt att någon på festen vet vilka de var. Om de inte vågar berätta för snuten kan de ju outa dem här.

Jo iofs, det har du rätt i.

Men jag gissar på att dom som drabbats vill nog hämnas mer än att "outa". För sveriges straff är väl för lindrigt för att kännas som en hämnd.
Citera
2020-07-12, 18:34
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Jo iofs, det har du rätt i.

Men jag gissar på att dom som drabbats vill nog hämnas mer än att "outa". För sveriges straff är väl för lindrigt för att kännas som en hämnd.

Hämnas? Om det handlar om några medelklass-kids som haft fest och blir rånade och knivade av några tok-galningar kanske det är en dum idé att ”hämnas” (även om de kanske gärna vill).

Nu spekulerar jag bara. Det kanske var några tok-galningar som hade fest och blev rånade av några medelklass-kids. Vad vet jag.
Citera
2020-07-12, 18:57
Medlem
ulliperssons avatar
Inga namn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in