2023-03-24, 18:42
Medlem
Kan säga att jag bränt mig rejält hos Sebastian.
Över 500 000kr som gått i rök. Mestadels i Qlife.
Men majoriteten av alla hans case ligger 80-90% back. Han har haft tusentals och tusentals medlemmar där under dessa två år som han drivit Teamberg. Jag är riktigt sugen på att samla ihop ett gäng och åka hem till honom och knacka på.
Citera
2023-03-31, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robba900
Men majoriteten av alla hans case ligger 80-90% back. Han har haft tusentals och tusentals medlemmar där under dessa två år som han drivit Teamberg. Jag är riktigt sugen på att samla ihop ett gäng och åka hem till honom och knacka på.

Riktigt riktigt tråkigt att höra. Är gruppen fortfarande aktiv eller är den stängd? Om den är stängd, vet du isåfall vad som hände? Kom verkligheten ifatt honom?

Hade varit intressant att veta hur mycket pengar han gjort på att köpa på sig aktier för att sedan pumpa upp. Att han fortfarande kan kolla sig i spegeln är ett under, och barn har han också. Vilken förebild. Fy.
Citera
2023-03-31, 10:37
Medlem
KJosefs avatar
Citat:

Gör inte det. Han är en jubelidiot och det han gör är omoraliskt men alla är ansvariga för sina egna investeringar och sin egen riskspridning. Om jag ger dig ett aktietips då förväntar jag mig att du placerar max 0.5% av din portfölj i den aktien. Om du får frispel och dunkar in en halv miljon då får du skylla dig själv. Jag tar noll ansvar.

Det finns ingen aktie eller sektor du ska ha alla dina pengar i. Det är för riskabelt och det är den riktiga läxan här.
Citera
2023-03-31, 15:45
Medlem
Föreslår att ni skapar en ny tråd för herr Berg, han verkar förtjäna en.
Citera
2023-04-01, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Gör inte det. Han är en jubelidiot och det han gör är omoraliskt men alla är ansvariga för sina egna investeringar och sin egen riskspridning. Om jag ger dig ett aktietips då förväntar jag mig att du placerar max 0.5% av din portfölj i den aktien. Om du får frispel och dunkar in en halv miljon då får du skylla dig själv. Jag tar noll ansvar.

Det finns ingen aktie eller sektor du ska ha alla dina pengar i. Det är för riskabelt och det är den riktiga läxan här.

Nej, man ska inte gå all in i en aktie. Det gjorde jag inte heller. Hade över 10 aktier i portföljen som Sebastian rekommenderade. Men samtliga har backat 80-90%.
Citera
2023-04-01, 20:26
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Nej, man ska inte gå all in i en aktie. Det gjorde jag inte heller. Hade över 10 aktier i portföljen som Sebastian rekommenderade. Men samtliga har backat 80-90%.

10 aktier är också alldeles för lite, speciellt med tanke på att det förmodligen var förhoppningsbolag alltihop. Det är astråkigt att du förlorat pengar men det jag vill säga är att du bör använda detta till att verkligen studera riskhantering så att detta inte händer igen.

Jag är inte ute efter att håna dig utan jag vill bara kommunicera att riskhantering är det absolut viktigaste som finns.
Citera
2023-04-01, 20:30
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:

Du köpte 10 trisslotter och fick förväntad avkastning.

Eller om jag ska vara generös så köpte du en trisslott, en bingolott, en dubbeltriss och så vidare. Eventuellt att 10 olika lotter borde inbringa bättre avkastning än vad du har åstadkommit.
Citera
2023-04-02, 00:03
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Beklagar. Men KJosef har rätt.

Egentligen finns det två rimliga alternativ att gå vidare från den här trista historian.
1. Låt bli börsen helt annat än fondsparande som du tittar till högst någon gång per år och inte försöker tajma.

2. Se det som en svindyr läropeng och sätt dig in i vad som är en långsiktigt framgångsrik strategi på börsen. Det finns tillvägagångssätt som fungerar över tid men det är väldigt långt ifrån det gjort hittills.
Citera
2023-04-09, 13:46
Medlem
-Gustavssons avatar
Hur går det för Calvin Fvand aka Parnobis?
Citera
2023-04-11, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gustavsson
Hur går det för Calvin Fvand aka Parnobis?

Källor säger att han har haft svårt att locka elever till kurserna efter att hans bluff synades.
Citera
2023-04-11, 16:24
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tipp.Topp
Källor säger att han har haft svårt att locka elever till kurserna efter att hans bluff synades.

Bluff? Har missat detta helt vill du berätta?
Citera
2023-04-11, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gustavsson
Bluff? Har missat detta helt vill du berätta?

Det kom ut bevis på att hans utbildning är plagierad från en kurs han själv gick. Kursen gick han bara något eller ett par år innan han översatte kursen från engelska till svenska och sen sålde för dyra pengar.

https://instagram.com/calvin_fvand_truth?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Här kan du läsa mer.

Avslöjandet resulterade i att många elever lämnade hans forum och reklamerade utbildningen. Oklart hur det gick sen mer än att han hade svårt att dra in folk till utbildningen. Du kan även läsa recensioner på Reco om du googlar "Parnobis".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in