2024-05-04, 08:56
Medlem
Den är riktigt bra. Men om ni woke-sjuka idioter vill förvägra er den så gör det gärna. Den är så pk, pk, pk, pk, pk, pk, pk. Aaaaah! Men dom andra då!
Citera
2024-05-04, 09:33
Medlem
Skrev i en annan tråd om serien. Men av mig får den 3 av 5 kapsyler.

Serien känns överlag lite B jämfört med andra tv-produktioner. Typiskt riktad mot vuxna som gillar Marvel, Anime och att bygga lego på det där viset att allt är platt, barnsligt och färgglatt. De flesta i serien är nyfriserade, nyrakade, sminkade och har vita Hollywoodtänder. Överlag snygga och friska. Inte direkt en desperat post-apokalyptisk strålningsförgiftad värld fylld med mutanter och elände. Vilket gör att det känns som en tv-serie från 90-talet. Lär av Game of Thrones tack.

Ok att slötitta på. Trots rekvisita och kostym som ser ut som nått från närmsta cosplay konvent så finns det ljusglimtar. Som sagt, lite B.

Goggins är kanon och scenerna nere i skyddsrummen nog det bästa, tycker de kunnat fokusera mer på det och byggt upp en tätare mystik kring det. Och att de ändå vågat ha med lite gore mitt i allt är ju kul.

Men att serien likt spelen gått mer mot det publikfriande och färgglada är kanske en smaksak om man gillar. Inte för mig. Men helt ok underhållning i brist på annat.

Woke? Jo visst har produktionen fått godkänt för sin "mångfald". Men det ligger i linje med spelen skulle jag säga.
Senast redigerad av teellur 2024-05-04 kl. 09:39.
Citera
2024-05-04, 11:44
Medlem
Negerdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teellur
Woke? Jo visst har produktionen fått godkänt för sin "mångfald". Men det ligger i linje med spelen skulle jag säga.

Bethesdas spel bör tilläggas. De slaktade hela varumärket med wokeism och censur med Fallot 3 och framåt.

Black Isles Fallout 1 och 2 har orginalandan där du kan bli porrstjärna, knulla maffiabossens fru för att sedan knulla hans dotter, gifta sig och pimpa ut frugan som hora eller varför inte få till en critical hit i skrevet på en unge med en minigun, bara för att man kan.

Den mörka(kolsvarta) humorn är utbytt mot en tramsig, lättsam humor med lite splatterscener.
Citera
2024-05-04, 12:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erytmenus-o
Jag såg hela serien på en kväll igår. Ja, det är massa woke-skit. Men den har lite ljus i sig också, jag blev inte lika arg som jag blivit på andra woke-serier. Den får en 6 av 10. Första avsnitten när broder Nolan regisserade märks ju. Klockren retrofuturism från med miljöer och och så - fett snyggt. Retro tv-apparater med futurism osv. Jag älskar när man i konst blandar vackra melodier med det fula och onda för att att visa på skiten i samhället. Fin musik från 50-talet. Sen blev det för mycket såpa. Men 6 av 10. Sevärd, förutom att blodet kokar när dom håller på med sin kalergi-woke skit. Detta måste Hollywood sluta med.

Utan kalergis och Rotchilds woke-skit hade den fått en 8 av 10.
Woke?
Du kan inte spelat spelen inser man, för varför annars ropa woke där ingen finns för?
Mycket märkligt måste jag säga.
Citat:
Ursprungligen postat av Negerdjur
Bethesdas spel bör tilläggas. De slaktade hela varumärket med wokeism och censur med Fallot 3 och framåt.

Black Isles Fallout 1 och 2 har orginalandan där du kan bli porrstjärna, knulla maffiabossens fru för att sedan knulla hans dotter, gifta sig och pimpa ut frugan som hora eller varför inte få till en critical hit i skrevet på en unge med en minigun, bara för att man kan.

Den mörka(kolsvarta) humorn är utbytt mot en tramsig, lättsam humor med lite splatterscener.
Du menar att de ger spelaren möjlighet att välja?
Citera
2024-05-04, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Vad specifikt är det du tycker är woke?
Jag uppfattar inte serien som alls som woke.

Behöver jag säga det rent ut. Både huvudpersonerna träffar negrer -det är som som skrivet i Kalergiplanens bok. Förstöra den vita rasen som judiska Rotchilds sponsrade. Hur gör man det bäst tänker dessa ormar, dra in negrer och apor.

Det positiva är att dessa negrer i slutändan blev dom onda i serien som ingen rör med tång. Därför kokar inte mitt blod lika mycket som i andra woke, blm- serier.
Citera
2024-05-04, 16:17
Medlem
drinksareonmes avatar
De skulle slängt in några raiders.
Citera
2024-05-04, 17:23
Medlem
Nochillss avatar
TV-serien lyfter enligt mig aldrig, det är jättelängesedan som jag har känt mig så uttråkad av att titta.
Jag har spelat vissa av spelen men handligen försöker att vara så överfinurlig med sina bisarra drag.

Protagonisten är en stark kvinna som under märkliga omständigheter tas i beskydd av alfa-svartingen.
Cooper Howard är en slags anti-hjälte där hans bakgrund återges i flashbacks för att vi ska känna sympati.
Citera
2024-05-04, 18:13
Medlem
Ess85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
De skulle slängt in några raiders.
Huh?
Dom blir ju attackerade av raiders redan i början av serien
Citera
2024-05-04, 18:39
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ess85
Huh?
Dom blir ju attackerade av raiders redan i början av serien

Jo det är sant men hade velat se dom i sina läderkläder beväpnade med pipe rifles.
Citera
2024-05-05, 12:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erytmenus-o
Behöver jag säga det rent ut. Både huvudpersonerna träffar negrer -det är som som skrivet i Kalergiplanens bok. Förstöra den vita rasen som judiska Rotchilds sponsrade. Hur gör man det bäst tänker dessa ormar, dra in negrer och apor.

Det positiva är att dessa negrer i slutändan blev dom onda i serien som ingen rör med tång. Därför kokar inte mitt blod lika mycket som i andra woke, blm- serier.
Att inte säga vad är woke, och sen berätta det inte var woke för det blev som du ville med "negrerna".
Då berättar du att du ingen woke har, och att du vet om det också.
Citera
2024-05-05, 18:18
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerdjur

Hehe, kanske borde spela om dem, det var ett tag sen. Spelen därefter har jag inte spelat.

Nu har jag inte sett serien men angående wokebögeri och allt vill jag ändå minnas att Fallout 2 var lite semisubtilt multikultipropagerande och "antirasistiskt" på så sätt att samhällena med bara människor var betydligt mer osympatiska än samhällena med människor, mutanter och ghouls. Och de problem som förekom i de sistnämnda samhällena tenderade att vara orsakade av människornas ovilja att acceptera mutanter och ghouls. Men länge sen jag spelade dem så jag kan inget säga med säkerhet, fantastiska spel oavsett.
Citera
2024-05-05, 19:28
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Hade de kollat om senaste Star Wars-trilogin massvis med gånger innan de skrev manus och castade för denna serie? Söt stark brittisk kvinnlig brunett (som av någon anledning är helsyster med en latino trots två vita föräldrar) som huvudkaraktär-check. Svart man som bikaraktär som tillhör ett brödraskap likt Stormtroopers-check. Ta dessutom en skådis som nästan ser exakt likadan ut som han från Star Wars. Hela storyn om att de ska gå från A till B med ett skyddat objekt kändes också väldigt Star Wars.

När Max fick frågan om de skulle ha sex och sa sin roliga kommentar istället tänkte jag "ah vad skönt att de inte blev en uppenbar kärlekshistoria med de två" sen blir det så ändå...

Man kunde gjort det mycket bättre. Hade kunnat lägga mer fokus på valvet innan rövarna kom dit och hoppat woke-smörjan och gjort nåt nytt än att skapa en kärlekshistoria som man ser 999 av 1000 gånger. Känns som serien träffar halvt rätt, ger det ändå en chans till nästa säsong. 6/10 i betyg får säsong 1. Scenen när Stephs vatten går höjer betyget, hade gett 5/10 utan den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in