Hej!
Har haft en besvärlig barndom där jag varit väldigt emotionell men tyvärr varit i ytliga sällskap som innebar mobbing, osäkerhetskänsla m.m, d.v.s utsatt hela livet fram till 18 års ålder. Har gömt mig bakom datorn där jag trivits och känt mig duktig. Suttit i den "virtuella världen" nästan all min tid utanför skola. Nu i vuxen ålder "arbetar" jag hemma framför datorn dagligen, ensamt med knappt några sociala kontakter förutom familj.
Jag blev i vuxen ålder diagnotiserad med Multipel Skleros. Som gett mig massa olika besvär som yrsel, extrem smärta, domningar och ännu mer ångest.
Jag får bromsmedicinen TYSABRI en gång i månaden.
Äter dagligen 2700mg Gabapentin, 25mg Zoloft och nu på senare tid också Palexia Depot 200mg.
Har även glasögon med någon typ av dold skelning.
Problemet är att, sitter jag framför datorn en längre period så blir jag förvirrad.
Blir så förvirrad att jag måste säga till mig själv att "OK, du är en människa, du har händer, titta dig i spegeln". Inte på en jätteallvarlig nivå, men litegrann kan jag faktiskt känna så och samtidigt tycka det är lite tragikomiskt att jag tänker på det viset.
Blir småyr (6/10), snurrig, synen blir "platt" känns konstigt med 3D i verkligheten nästan. Helt sjukt och obehagligt!
Kan börja gråta helt plötsligt och bli sur på vad spydiga läkare/vården/försäkringskassan sagt. Att jag inte slog (ihjäl) elakt folk jag träffat på i yngre dagar. Att jag inte stod på mig.
Jag känner mig värdelös, klarar inte av att arbeta, har inga vänner, får inget bidrag/ersättning (nya sverige). Bor hos föräldrarna.
Vad kan detta bero på? Kan det vara någon biverkning eller håller jag på att hamna i en djup depression?
(OBS! Ingen ser på mig att jag har dessa besvär, men jag tänker på det viset, det är först om de ser mig gråta eller få någon viss typ av panikångest människor förstår mig.)
Tack för tips.
(Glömde säga att jag isolerar mig väldigt mycket nu p.g.a korona, jag kan vara i en sån riskgrupp, för lite data säger dem.)
Senast redigerad av gavur2020 2020-07-03 kl. 14:31.