2020-07-03, 08:44
Avstängd
makduis avatar
Vad kan man inta förmår förutom kalorier, CS droger som höjjer kroppstemperaturen?

Hur kommer man åt termoreglering?
Citera
2020-07-03, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Vad kan man inta förmår förutom kalorier, CS droger som höjjer kroppstemperaturen?

Din kroppstemperatur är summan av alla exoterma kemiska reaktioner som sker i kroppen så allt som skapar sådana höjer kroppstemperaturen.

Förstår inte hur du menar med att komma åt termoregleringen? Den fungerar genom att värme flyttas med blod ut till huden där den försvinner genom att perspiration (svett) avdunstar.
Citera
2020-07-03, 08:59
Medlem
Allt du äter som kroppen kan bryta ner värmer alltså upp dig.
Citera
2020-07-03, 08:59
Medlem
DaChiefs avatar
Chili, bastu. Sen finns det en drog som jag inte kommer ihåg namnet på som uppreglerar kroppsvärmen. Folk tar det för att förbränna fett men det är ganska farligt.
Citera
2020-07-03, 09:20
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui

Termoregleringsvajsing kan ha många orsaker och det är svårt att svara på vad som kan funka utan att veta närmare om din hälsa. Den kanske vanligaste (stort frågetecken här) är underfunktion av sköldkörtelhormon.

Jag frös som en idiot i över 12 år. Tålde inte kyla alls. Under femton grader varmt och jag var tvungen att ha underställ och jacka. Det kändes som att skelettet var gjort av is. Jag åt bra, tränade, var i bra kondition osv, men inget jag gjorde fick mig varm. Hade svagt låg kroppstemp, men det kände som att skelettet var gjort av is - jag var iskall inuti och utanpå. Jag kunde ligga under värmefilt på maxeffekt i tre timmar och ändå vara iskall på huden. Helt sjukt. Allt detta försvann när jag rökte cannabis på en fest. 5 bloss och en gås för underhåll ett par veckor senare, inget mer sedan dess och det är typ 8-10 månader sedan.
Citera
2020-07-03, 10:53
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Termoregleringsvajsing kan ha många orsaker och det är svårt att svara på vad som kan funka utan att veta närmare om din hälsa. Den kanske vanligaste (stort frågetecken här) är underfunktion av sköldkörtelhormon.

Jag frös som en idiot i över 12 år. Tålde inte kyla alls. Under femton grader varmt och jag var tvungen att ha underställ och jacka. Det kändes som att skelettet var gjort av is. Jag åt bra, tränade, var i bra kondition osv, men inget jag gjorde fick mig varm. Hade svagt låg kroppstemp, men det kände som att skelettet var gjort av is - jag var iskall inuti och utanpå. Jag kunde ligga under värmefilt på maxeffekt i tre timmar och ändå vara iskall på huden. Helt sjukt. Allt detta försvann när jag rökte cannabis på en fest. 5 bloss och en gås för underhåll ett par veckor senare, inget mer sedan dess och det är typ 8-10 månader sedan.
Wtf det va som fan, inte så konstigt dock kanske då cannabis förbättrar blodflöde.. jag har nog dock inte märkt skillnad.. märker dock stor skillnad på om jag dricker mycket vatten eller ej.. dricker jag mer än 1 dl i timmen på vintern så fryser jag som fan i venerna... känns oftast i venerna
Citera
2020-07-03, 10:54
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Chili, bastu. Sen finns det en drog som jag inte kommer ihåg namnet på som uppreglerar kroppsvärmen. Folk tar det för att förbränna fett men det är ganska farligt.
Chili, inge föra och curry hjälper men det verkar som kroppen vänjer sig och det blir en viss tollerans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in