2021-04-26, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krebs
Jag ser nu att det står att ”de flesta” är deltidsanställda.
Ja, låter väl rimligt att 2-3 stycken kanske är anställda året om för lite testverksamhet och annat som Norge har möjlighet att bedriva.
Citera
2021-04-26, 19:43
Medlem
ackefoleys avatar
https://www.svt.se/sport/langdskidor/tyska-langd-larmet-orkar-inte-mer

Tyskarna har alltså 20 mille i budget. Mitt förslag är att ge allt till Moch och se hur bra han kan bli.
Citera
2021-04-26, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ackefoley
https://www.svt.se/sport/langdskidor/tyska-langd-larmet-orkar-inte-mer

Tyskarna har alltså 20 mille i budget. Mitt förslag är att ge allt till Moch och se hur bra han kan bli.
Ser ut som en rewrite av VG-artikeln som länkades i något inlägg ovan och som var lite mer utförlig. (För övrigt fel i SVTs rewrite: För Sverige skriver VG att budgeten är 45 miljoner för alla landslagen, inte bara A-landslaget som SVT skriver.)

Givet att siffrorna stämmer så ser det väl inte ut som det är Tyskland som borde vara det landslaget som klagar mest på ekonomin. Men de får kanske inse att de för tillfället ändå inte har 17 åkare med kapacitet nog för att tillhöra A-landslaget och anpassa storleken lite efter budgeten. Bränna allt på bara Moch är kanske lite väl drastiskt dock
Citera
2021-04-27, 13:50
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Ser ut som en rewrite av VG-artikeln som länkades i något inlägg ovan och som var lite mer utförlig. (För övrigt fel i SVTs rewrite: För Sverige skriver VG att budgeten är 45 miljoner för alla landslagen, inte bara A-landslaget som SVT skriver.)

Givet att siffrorna stämmer så ser det väl inte ut som det är Tyskland som borde vara det landslaget som klagar mest på ekonomin. Men de får kanske inse att de för tillfället ändå inte har 17 åkare med kapacitet nog för att tillhöra A-landslaget och anpassa storleken lite efter budgeten. Bränna allt på bara Moch är kanske lite väl drastiskt dock
Ouppmärksamt av mig. Skyller på att vintersäsongen mentalt är över . Vet faktiskt inte vrf jag gjorde det där inlägget.
Citera
2021-04-27, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenhedwig
Kan vallaren bli Viktor Thorn kanske
Sätter en slant på att det blir
Larry P!
Ett tips från coachen.......😜😎
Citera
2021-04-27, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Sätter en slant på att det blir
Larry P!
Ett tips från coachen.......😜😎
Det tror inte jag. Det är i alla fall totalstopp för föräldrar att valla åt egna barn på JVM, EYOF osv.
Citera
2021-04-28, 00:03
Moderator
Hjv9s avatar
SVT: "Norge kan ge upp skidklassikern"

Jo, säkert.
Citera
2021-04-28, 10:13
Moderator
Hjv9s avatar
Hanna Falk klar för Lager 157 i Ski Classics nästa säsong.
Citera
2021-04-28, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Hanna Falk klar för Lager 157 i Ski Classics nästa säsong.
Känner mig ytterst, ytterst tveksam till att det här kan bli bra. Om man har problem med ryggkotorna är väl 100 % stakning det absolut sista man ska göra. Se på Anton K med sina diskbråck. Rena turen att ryggen höll.

Hoppas dock jag blir motbevisad!
Citera
2021-04-28, 21:41
Medlem
katws avatar
Calle H bryter med Mattias Reck och kommer bara att ha Mattias Nilsson som tränare framöver.
Citera
2021-04-29, 10:34
Medlem
FNLSs avatar
Falu ansöker om VM 2027
Citera
2021-04-29, 12:59
Medlem
Alkibiadess avatar
Landslagstrupperna för flera av skidförbundets grenar presenteras på måndag kl 13.00 i Viaplay.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in