2020-12-18, 18:12
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Johanna är väl som bäst nionde åkare just nu (jag räknar bort Dyvik från TdS, hennes rygg lär inte klara en hel tour) så grundfrågan är om man verkligen vill ha med så många som nio åkare.
Frida, Ebba, Linn, Jonna och Maja känns givna. Kalla likaså om hon är ok imorgon och har ok återhämtning (behöver absolut inte vara på topp). Sen är det hårt mellan Moa L och Ribom och först efter det kommer Johanna, med risk för att bli passerad av Moa O och Settlin imorgon. Men ju mer jag funderar, desto mindre tror jag på att det blir nio åkare även om vi skulle få skicka så många. Det enda som kan ändra det nu är om nån skräller imorgon. Men jag tror man funderar mellan sex, sju eller åtta damer.
Ribom har väl större chans i hela touren än Hagström? Hennes tour i Ruka måste väl väga tungt.
Citera
2020-12-18, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Hon gjorde då det inte lättare för sig med dagens resultat. men kan kanske räcka ändå om nog många får egna platser av Linn Maja Jonna o Emma även om Emmas chans är väldigt liten

Tyvärr, idag får hon skylla sig själv - finns inga ursäkter med glid/fästeteorin, Hagström hade behövt komma sämst 2:a idag ifall hon på egna resultat skulle kvalificera sig för TdS...

Vi är många som gillar Johanna skarpt, men, det är nog kört med TdS - bara återbud kan rädda henne...

Magkänslan säger: Frida, Ebba, Linn, Jonna, Maja, Emma och Charlotte - hoppar Charlotte blir det Moa Lundgren som 7:e åkare, och, skulle dom skicka 8:a blir det nog Moa Olsson eller Evelina Settlin...
Citera
2020-12-18, 18:23
Medlem
Neofytens avatar
Johanna behöver nog göra sitt livs bästa distanslopp imorn?
Citera
2020-12-18, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Johanna behöver nog göra sitt livs bästa distanslopp imorn?

Eller hoppas på att ingan av uttmananrna gör någonting riktikgt bra..
Citera
2020-12-18, 18:29
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Ribom har väl större chans i hela touren än Hagström? Hennes tour i Ruka måste väl väga tungt.
Ja, Precis. Emma och Moa L är tydligt före Johanna i Rangordningen även om Emma verkar ur slag just nu.
Citera
2020-12-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Tyvärr, idag får hon skylla sig själv - finns inga ursäkter med glid/fästeteorin, Hagström hade behövt komma sämst 2:a idag ifall hon på egna resultat skulle kvalificera sig för TdS...

Vi är många som gillar Johanna skarpt, men, det är nog kört med TdS - bara återbud kan rädda henne...

Magkänslan säger: Frida, Ebba, Linn, Jonna, Maja, Emma och Charlotte - hoppar Charlotte blir det Moa Lundgren som 7:e åkare, och, skulle dom skicka 8:a blir det nog Moa Olsson eller Evelina Settlin...

Håller med.

Olsson hade varit mitt förstaval om nån faller ifrån eller en plats öppnas eftersom hon så uttalat nämnt touren som sitt stora mål med säsongen. Förutsatt att hon åker lika bra imorgon som i torsdags.

edit: läste lite fort.
Citera
2020-12-18, 18:35
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP

Om inte Moa L gör ett bra lopp imorgon rankar nog jag både Moa O och Settlin före henne. Även i åtanke att hennes resultat i Ruka inte var så värst bra.
Citera
2020-12-18, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Om inte Moa L gör ett bra lopp imorgon rankar nog jag både Moa O och Settlin före henne. Även i åtanke att hennes resultat i Ruka inte var så värst bra.

Lundgren har väl inte förlorat mot dessa i något lopp? Tuffare ingång på säsongen visst, men det är ändå högre kapacitet på henne.
Citera
2020-12-18, 18:52
Medlem
FNLSs avatar
Karlsson och Anderrson samt
Svahn, Sundling och Dahlqvist lär ta fem platser

Kalla, Ribom och Lundgren om plats 6-8, om de klarar en hel tour med alla deras skavanker.

Blir det en nionde plats, vilket jag betvivlar, så finns lite allt möjligt att välja där
Hagström, Olsson och Settlin ligger bäst till. Lite vilken sorts åkare man behöver mest.
Dyvik får nog ingen plats, det är för stor risk att hon måste avbryta med sina skadekänningar.

Poromaa ensam att vara helt säker herre
Men Svensson och Häggström lär också tillkomma.

Halfvarsson, Burman och även Thorn skulle behöva komma igång.
Mer tveksam skadestatus på dessa än damerna ovan, allra mest Thorn.

Finns platser kvar känns Sandström, Grate och Andersson överst på reservlistan
Citera
2020-12-18, 20:04
Medlem
Ska Burman köra imorgon?
Citera
2020-12-18, 20:11
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Karlsson och Anderrson samt
Svahn, Sundling och Dahlqvist lär ta fem platser

Kalla, Ribom och Lundgren om plats 6-8, om de klarar en hel tour med alla deras skavanker.

Blir det en nionde plats, vilket jag betvivlar, så finns lite allt möjligt att välja där
Hagström, Olsson och Settlin ligger bäst till. Lite vilken sorts åkare man behöver mest.
Dyvik får nog ingen plats, det är för stor risk att hon måste avbryta med sina skadekänningar.

Poromaa ensam att vara helt säker herre
Men Svensson och Häggström lär också tillkomma.

Halfvarsson, Burman och även Thorn skulle behöva komma igång.
Mer tveksam skadestatus på dessa än damerna ovan, allra mest Thorn.

Finns platser kvar känns Sandström, Grate och Andersson överst på reservlistan

Tror nog ledningen tar ut minst 4 herrar och sen beror det på hur många damer som blir kvalificerade efter tävlingarna i Dresden förmodligen 7 eller kanske 8 med flyt. Max 12-13 åkare totalt ungefär som till Ruka där det var 8+5.
Citera
2020-12-18, 20:49
Medlem
Svenska tävlingen i morgon, där Kalla gör comeback... Vet någon om det går att se någonstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in