2020-12-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Om du är satt att leda en organisation kan du inte delegera kritiska beslut till en konsult. Gör du det måste du ändå själv stå för dem. Tyvärr är det inte helt ovanligt i Sverige...

Så med andra ord gäller det samma sak i finalnd och norge att alla ledare är det? som ledare måste man väl lyssa med dom man anser har kunskap..

Hur många företag/ kommuner tar inte hjälp av konsulter när det giller viktiga frågor?
Citera
2020-12-10, 21:49
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Så med andra ord gäller det samma sak i finalnd och norge att alla ledare är det? som ledare måste man väl lyssa med dom man anser har kunskap..

Hur många företag/ kommuner tar inte hjälp av konsulter när det giller viktiga frågor?
Man kan inte låta konsulter fatta beslut åt en. Att hänvisa till dem är inte bara tecken på dåligt omdöme utan också tecken på dåligt ledarskap. Man ska lyssna på dem givetvis, men inte låta dem bestämma.
Citera
2020-12-10, 21:51
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Fast det är nog inte många ledare som går emot en medicinsk ansvarig i en organisation.
Det skulle väl i så fall vara Donald Trump.
Alla andra regeringar i hela världen utom den svenska har visat ledarskap. I Sverige har vi haft en ynkrygg till statsminister som gömt sig bakom ”expertmyndigheten”.

Varför du blandar in den senile tokstollen Trump förstår jag inte.
Senast redigerad av Surgubben-Jan 2020-12-10 kl. 21:54.
Citera
2020-12-10, 21:58
Medlem
Citat:
Man kan inte låta konsulter fatta beslut åt en. Att hänvisa till dem är inte bara tecken på dåligt omdöme utan också tecken på dåligt ledarskap. Man ska lyssna på dem givetvis, men inte låta dem bestämma.

Så varje gång man lyssnar på en konslut och besultet inte är som du vill så är det dåligt omdöme? hade det vairt bättre om läkaren var anställ av förbundet?
Citera
2020-12-10, 22:19
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Alla andra regeringar i hela världen utom den svenska har visat ledarskap. I Sverige har vi haft en ynkrygg till statsminister som gömt sig bakom ”expertmyndigheten”.

Varför du blandar in den senile tokstollen Trump förstår jag inte.
Så vad du säger är att alla andra regeringar har gått emot sina expertmyndigheter och fattat beslut över deras huvuden?
Citera
2020-12-10, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Varför skulle man tro på Tegnell?

Ja, det kan man verkligen undra. Han har haft fel om i princip allting han har sagt hitills så varför skulle han har rätt nu?

Klart att det blir ett VM.

TdS kan man inte gärna delta i när man avstår från Davos och Dresden. Smittorisken är betydligt större i TdS när man ska förflytta sig mellan tre olika platser med nya hotell och matsalar.

Sen tror jag inte att Norge kommer att tävla i Falun och Ulricehamn. Smittspridningen i Sverige är för stor. Norska skidåkare tar inte risken att bli smittade i Sverige före ett VM.
Citera
2020-12-10, 23:09
Medlem
bcdefgs avatar
Norge och Sverige ville ju att man skulle flytta TdS till en ort. Någon som vet om de lovade att delta i så fall, eller exakt vad sa man?
Citera
2020-12-10, 23:21
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Norge och Sverige ville ju att man skulle flytta TdS till en ort. Någon som vet om de lovade att delta i så fall, eller exakt vad sa man?
Ja det känns ju logiskt finns ju ingen anledning att föreslå det och sen ändå avstå.
Citera
2020-12-10, 23:28
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Så varje gång man lyssnar på en konslut och besultet inte är som du vill så är det dåligt omdöme? hade det vairt bättre om läkaren var anställ av förbundet?
Nej när man delegerar beslutsfattandet till en konsult och hänvisar alla frågor till denne är det dåligt ledarskap. Fåhreaus är ansvarig och det är han som ska ta beslut, och när han fattat beslutet ska han stå för det.

Jag är inte främst kritisk mot beslutet. Jag är kritisk mot att man tagit in en (tidigare bevisat) inkompetent konsult som fattat beslut som han inte kan motivera utan endast svamlar.
Citat:
Så vad du säger är att alla andra regeringar har gått emot sina expertmyndigheter och fattat beslut över deras huvuden?
Inget annat land har haft en regering som låtsats att de inte bestämmer. Sedan har det nödvändigtvis inte kört över sin expertmyndighet.
Citera
2020-12-10, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg

Enligt Ulvang var det ju ren bluff att Norge ens föreslagit det till FIS.
Citera
2020-12-10, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
https://www.youtube.com/watch?v=gALR3SnDEWw

Haha, ungefär så, ja!
Citera
2020-12-11, 01:36
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Tegnell har inget sagt om skidtävlingar men han ger en prognos att smittan kommer att öka efter nyår och eftersom Pliggen sagt som krav att köra TdS och VM är att smittan minskar drastiskt därav mitt inlägg.

Jag syftade på Pliggen. När sa han att det måste ske en drastisk minskning av smittspridning för att Sverige ska delta i VM? Inför touren har han ju sagt det, men VM har jag inte hört ngt om. Du kanske kan länka om det är så att jag missat det nånstans.

Sen vet man heller inte vad som händer efter nyår. VM är dessutom mer än 2 månader bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in