Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-03-16, 14:18
  #25
Medlem
Så fick Stockrobber lite gratis reklam i SVT ca 16.16 in i programmet: https://www.svtplay.se/video/e7dPMNR...964&id=e7dPMNR

Annars kan man hänga med en eftermiddag med Stockrobber: https://youtube.com/shorts/n6kAMCpUM...8rVGDyIYoG3ZDz
Citera
2024-03-17, 21:34
  #26
Medlem
MohinderHerbs avatar
Det är bullshit att det inte går att tjäna pengar på daytrading och swing trading långsiktigt. Tror det där bottnar i lite härlig svensk avundsjuka. Samma som folk slänger ut sig att det inte går att slå index långsiktigt.

Men det är dock enbart nån enstaka procent ska man ha med sig. Går att jämföra med att bli t.ex pokerproffs, fotbollsproffs och världsartist, dvs inte så troligt för gemene man. Det är också, likt poker, otroligt påfrestande psykiskt och triggar grottmänniskohjärnan som vi har än idag.

Ni som funderar på att köpa sån här smörja, lägg dem pengarna på börsen istället och köp/låna böcker, kolla youtube, googla och lyssna på poddar istället. Ni kommer bara falla för grupptryck och köpa/sälja utefter vad någon annan säger istället för att göra er egen analys.

En bra start är att lära sig supply/demand, candlesticks, upp/ner-trend och konsolidering, price action, volym. Bara och googla så har ni gratis info.

Ett sista tips är att hålla er undan sånt här beteende. Övertro på dig själv förlorar du pengar på i längden. Ödmjukhet tjänar du pengar på.
Citat:
Ursprungligen postat av tommen1
Man köper alltid på botten och säljer på toppen, enklare kan det inte bli..
Skämt åsido..
Man följer alltid huvudindexet om det är uppåt eller nedåt i första hand.
Därefter kollar man om bolaget går med vinst enligt historiken.
Därefter kollar man graferna 1-3månader tillbaka och agerar på det!
Ni får tycka och tro vad fan ni vill, men jag har inte en endaste gång sedan 2022 gått back en endaste dag!
Det behövs inte en massa böcker och kurser för att begripa när man ska handla.
Däremot ska NYBÖRJARE få ett himla bra tips nu..
Eftersom vi på nytt börjar närma oss toppen, så värdera ut om det VERKLIGEN är värt att köpa nu eller om man ska avvakta ett större fall.
JAG tänker inte köpa någon större post förrän det fallit i mitten februari, tidigast..
__________________
Senast redigerad av MohinderHerb 2024-03-17 kl. 21:58.
Citera
2024-04-11, 14:05
  #27
Medlem
Jag har nyss testat Stockrobbers VIP abonnemang för 149kr/månad samt exklusiv för 295kr/månad.

Obs! Tecknar du mot slutet av månaden debiteras du för en hel månad iaf (bakåt i tiden). Tecknade sista veckan i mars men fick betala för hela mars. Så ska du teckna gör det den 1:a.

I exklusiv får man ta del av fokusportföljen, han har satt in 10.000kr i en portfölj med bred exponering som han ibland ändrar på.

VIP: Dagliga inlägg och tekniska analyser. 149kr/månad.

Exklusiv: Tillgång till discordgruppen och hans fokusportfölj. 295kr/månad.

Fördelar: Han är aktiv, man får mycket information. Man kan få ett kortfattat tips om sin egen portfölj (i exklusive). Typ: ”Jag skulle ha sålt den och den och köpt mer den och den”. Sunt förnuft om man kan lite om börsen.

Nackdelar: I exklusiv lockad man till hans fokusportfölj, som inte är nån aha upplevelse. Den har bred exponering och lite trendig till vad som är aktuellt nu. Man kan lätt göra egen portfölj utifrån informationen som finns tillgänglig på Avanza ex. Eller med hjälp av sin bankman, som faktiskt är certifierad (swedsec licens).

Man får också tillgång till konstanta signaler om man vill ”spela” betta på omx eller Nasdaq. Det är att satsa en summa pengar på vad man tror börsen är på väg just nu, upp eller ner. Man använder certifikat som finns på Avanza och chansar helt enkelt. Certifikaten har olika hävstång så exempelvis går det upp 5% kan man få 50% på sina pengar. Likadant åt andra hållet. Komplicerade produkter där dom flesta förlorar pengar på kort tid. Och det går fort, certifikaten kan slås ut och vips är alla pengar borta. Frågar man om hjälp till hur man ska kunna lära sig så får man bara länkar till ig.com.

Slutsats: Kan man inget om börsen kan VIP vara värt att testa en månad. Kan man redan lite om hur finansmarknaden fungerar och kan läsa själv på Avanza exempelvis så är det absolut inte värt 295kr/månad. Du får samma råd av din bankman om du bokar ett möte helt gratis.

Vad jag vet är inte Stockrobber certifierad och kan troligtvis vara i en gråzon när han ger råd. Ge råd får man bara göra om man är en certifierad rådgivare (som jag själv var för några år sedan).
Han spamar på instagram om att du ska skippa en utelunch och istället investera, samtidigt visar skärmdumpar där folk lägger ut sina extrema vinster. Man lockas in men får inte se hela bilden, med hela bilden menar jag att de som gjort 50.000kr på en dag visar inte hur dom ligger till totalt. Samma med kompisen som spelat och vunnit 10.000kr på ett bet, hen säger inte hur mycket hen förlorat i det stora hela.

Avslutningsvis tycker jag inte att det är värt pengarna alls, är du ny och vill testa att investera så ta hjälp av din bankman och köp 6-10 fonder. Är du kunnig så kan du hitta samma info själv.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback