2020-06-26, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Länge sedan det var skryt att ha pool, Men jag förstå det kan svida i socialbidragstagarnas ögon att vanligt folk med inkomst kan bygga sig en pool att svalka sig i medans man själv sitter och ugglar i en sliten hyresrätt från 1950 .

Du har faktiskt nästan rätt. Det svider i den klassiska medelklassens ögon (topp 5%) att se arbetarklassen roas av att låna pengar till dessa meningslösa pölar.
Citera
2020-06-26, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
Hemmapool känns väldigt 90-tal. För små för att simma längder i, så det ser bara dumt ut. Men visst, hade inte tackat nej till att svalka mig i dessa dagar.

Märks att du inte är villaägare och översköljs med gratistidningarna som är PROPPFULLA med reklam för dessa töntiga bassänger.
Detta är helt klart trenden 2019-2020 bland arbetarklassen.
Citera
2020-06-27, 00:21
Avslutad
Pool handlar främst om att folk vill ha en dröm, något att göra och bygga illusioner om.
Ungefär samma som altaner. Man sitter där resp. badar i snitt 3 ggr om året. Materialism. Folk vet inget annat. Utan ständigt nya hägringar stannar deras liv. Då mår dom helt plötsligt väldigt dåligt.
Citera
2020-06-27, 00:22
Medlem
Pool i Sverige känns rätt B, det kan jag hålla med om. Typ som att bo i Grums och köra porsche. Har man inte dessa saker i rätt omgivning blir det mest tramsigt.
Citera
2020-06-27, 00:34
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Pool i Sverige känns rätt B, det kan jag hålla med om. Typ som att bo i Grums och köra porsche. Har man inte dessa saker i rätt omgivning blir det mest tramsigt.

Varför då ? Poolen används frekvent från maj till september hos mig både av vuxna och barn . Kostar ju inte många kr idag heller och driva den med alla fina värmepumpar som finns utslaget på fem månader är det ca 4-5k för att få en behaglig temp.
Citera
2020-06-27, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Varför då ? Poolen används frekvent från maj till september hos mig både av vuxna och barn . Kostar ju inte många kr idag heller och driva den med alla fina värmepumpar som finns utslaget på fem månader är det ca 4-5k för att få en behaglig temp.
Ja...maj till september. Den står och samlar damm majoriteten av året helt enkelt. Pool har man i Florida.
Det har inget med kostnad att göra för mig. Jag tycker poolen är i fel geografisk zon.
Citera
2020-06-27, 00:49
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Ja...maj till september. Den står och samlar damm majoriteten av året helt enkelt. Pool har man i Florida.
Det har inget med kostnad att göra för mig. Jag tycker poolen är i fel geografisk zon.
Det blir ju samma problematik som TS hävdade. Pooler är väldigt vanligt i Florida och Kalifornien.
Citera
2020-06-27, 00:57
Medlem
Jag skulle använda den alldeles för sällan för att det skulle kännas värt, tar upp mkt plats, ska rengöras och fyllas tar väl en evighet. Små barn kan man ju ha sådan där plastbassäng till, men är säkert kul för ungar i grundskoleåldern, men man kan ju åka till en badplats också..
Citera
2020-06-27, 01:29
Medlem
idiamindadas avatar
Skejta i. Case closed.
Citera
2020-06-27, 01:55
Medlem
Greenhouse-Defects avatar
Det är säkert trevligt om man använder den

Själv har jag insett att jag inte använder vare sig badkar eller pool tillräckligt ofta för att det ska vara lönt pengarna och mödan att hålla sakerna i skick. Likaså båt tyvärr, fantastiskt trevligt att åka med men jag åker för sällan för att motivera att köpa båt igen. Detta gäller nog för många men samtidigt finns det många som älskar sina pooler och båtar, låt dem göra det .
Citera
2020-06-27, 02:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Jag kan helt ärligt säga att jag inte skulle ta emot en om jag så fick den gratis.
Vad ska jag ha den till?
Tramsig skrytprojekt för osäkra svenskar med mindervärdeskomplex.

Jag tar gärna emot en pool om jag får den gratis! Var anmäler man sig?
Citera
2020-06-27, 02:58
Medlem
Nu bor jag i USA men sak samma.
Här är det vanligt med backyard-BBQ etc och poolpartyn och umgås med grannar på ett mer öppet sätt en i Sverige.

Min pool använder vi från Maj till sen September, tycker vi får mycket nytta av den.

Ungarna älskar den och badar hela somrarna.
Tonårskillen har poolpartyn med sina kompisar (blir mycket tjejer haha).
Jag själv tar gärna en bira eller två i solen och tar ett dopp en stekhet sommardag. Ligger vid poolen och läser/lyssnar på poddar.

Tycker inte det är något speciellt skrytigt i att ha pool, vad är det för jävla jante-tänk?
Kostar väl som en schysst bil och inte så mycket mer?
Igen här blir i alla fall imponerad över att någon har en jävla pool.

Har för mig min pool är 40x30 fot (12 x 6 meter) det räcker gott och väl.

Fråga vilken unge som helst om de skulle vilja ha en egen, riktigt pool. Bara där har du "vitsen" i alla fall i mitt fall..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in