Citat:
Jag har under hela mitt liv plågats av ständiga blodsockerfall trots att jag äter konstant. Jag måste få i mig någonting varje timme för att få bort symtomen. Dom symtom jag får vid lågt blodsocker är hunger, darrningar, blekhet, svettningar, skakighet, svindel.
Har tidigare tagit tester för diabetes och läkare har då påstått att jag inte har diabetes. Jag vet inte vad jag ska tro. Man har ju inte sådana här problem utan anledning.
Vad kan ligga bakom mina problem?
Enligt en person jag känner som sett mina provsvar så ligger jag nära för-diabetes.
Därtill har jag lite sämre kolesterolvärde trots att jag är smal.
Jag äter Concerta för ADHD och jag tycker att den lindrar symtomen, men jag har fortfarande betydande problem. Utan Concertan så hade det varit ännu värre.
Vore tacksam att få höra några tänkbara teorier.
Har tidigare tagit tester för diabetes och läkare har då påstått att jag inte har diabetes. Jag vet inte vad jag ska tro. Man har ju inte sådana här problem utan anledning.
Vad kan ligga bakom mina problem?
Enligt en person jag känner som sett mina provsvar så ligger jag nära för-diabetes.
Därtill har jag lite sämre kolesterolvärde trots att jag är smal.
Jag äter Concerta för ADHD och jag tycker att den lindrar symtomen, men jag har fortfarande betydande problem. Utan Concertan så hade det varit ännu värre.
Vore tacksam att få höra några tänkbara teorier.
Det jag säger är endast sånt jag själv läst och tolkat utifrån hur det såg ut för mig, så ta det med en nypa salt och inte fakta.
Jag tycker att det är värt att kolla upp ditt kortisol, gärna salivkortisol 2-4 tillfällen på ett dygn. Kortisolet ska ju följa dygnsrytmen, och gör det inte det, eller att det är för lågt, så kan man få liknande symtom.
Jag hade såna symtom som du nämner innan jag fick korrekt dos med sköldkörtelhormoner, och mina kortisolnivåer låg betydligt lägre än referensvärdena.
Efter att jag fått med mig läkare på annat läkemedel och annan dosering för sköldkörteln (hypotyreos) så upphörde mina problem med dessa symtom. Jag upplevde dessa symtom oftast nattetid, skakade såpass att jag knappt kunde ta mig ur sängen och gå till toaletten, hackade oftast tänder av köld också.