2020-06-23, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det går det nog att göra, men om man talar om väljare så är dessa C-lantbrukare nog bara någon enstaka %. De på landsbygden har gått till SD.

Så är det. C är idag, och sedan flera val tillbaka, ett storstadsparti för en utbildad och trendkänslig medelklass.
Citera
2020-06-23, 00:33
Medlem
okok1s avatar
Pengarna är väl slut? Går väl inte ens vara en naiv vurmare längre när nästan alla kommuner går back.
Citera
2020-06-23, 00:37
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Så är det. C är idag, och sedan flera val tillbaka, ett storstadsparti för en utbildad och trendkänslig medelklass.

Jag tror också deras väljare är väldigt flyktiga. C kan gå till 3 % i ett val om dessa urbana välutbildade svenska kvinnor bestämmer sig för att MP är bättre. Eller L.
Citera
2020-06-23, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det går det nog att göra, men om man talar om väljare så är dessa C-lantbrukare nog bara någon enstaka %. De på landsbygden har gått till SD.

Du har säkert helt rätt i att de är få, men samtidigt ett starkt partipolitiskt arv med betydande intern lobby, kan jag tänka mig. Hur som helst lär den rural grupperingen stå bakom en mer konservativ hållning i denna fråga.
Citera
2020-06-23, 00:48
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indianhej
Lögnerna från alla falska människor går inte dölja längre. Det är ingen framgång med okontrollerad invandring. Ett parti som bara för ett par år sedan svek alliansen och rad av sina hjärtefrågor har nu vänt och vill nu helt plötsligt ha stramare invandring.

Jag tror de ser förfallet komma. De vill inte sitta med i den destruktiva regeringen mer. Men Centerpartiet är inget att lita på. De vänder alltid kappan efter vind. Bara för ett par år sedan pratade partiet om 40 miljoner invandrare och att man inte fick prata siffror för det var rasistiskt. Då har väl Annie Lööf blivit rasist nu då.

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-c-oppnar-for-stramare-migrationspolitik/
Litar ni på C?

Lita på C?
Finns inte en chans i helvetet längre.
Populisternas högborg är C.
Må ”Alliansen” aldrig mer ta i C ens med en tre meter långt tång igen.
C tillhör ideologiskt och för evigt S, MP och V i mina ögon.
Förrädare förlåter man aldrig!
Citera
2020-06-23, 00:58
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackmove
Du har säkert helt rätt i att de är få, men samtidigt ett starkt partipolitiskt arv med betydande intern lobby, kan jag tänka mig. Hur som helst lär den rural grupperingen stå bakom en mer konservativ hållning i denna fråga.

Den "rurala grupperingen" saknar inflytande inom rikspolitiken. De försvann från scenen när Staffan Danielsson, den siste socialliberalen i centerns riksdagsgrupp, lämnade riksdagen 2018. Dagens center är ett urbant nyliberalt parti.
Citera
2020-06-23, 01:14
Medlem
Centern kommer inte att strama åt migrationen. Möjligen låta dagens regler fortsätta och släppa sina egna galna krav och idéer.

Men Annie Lööf ger sig aldrig.
Citera
2020-06-23, 01:54
Medlem
MrsVanity1s avatar
Nu är det ju inte 1a April
Kom igen för fan !
Citera
2020-06-23, 01:59
Medlem
CyberIngmars avatar
Om det finns möjlighet vill C gå in i regering med M igen för att hålla ute SD. Msm fortsätter mobba tuffe Uffe så han i slutändan återgår till C vid valet 22. Massinvandringen fortsätter med C i maktens centrum.

Citat:
Ursprungligen postat av expressen
Centerpartiets migrationspolitiske talesperson Jonny Cato säger i en skriftlig kommentar till Expressen att det sprids ”rykten om Centerpartiet som inte alls stämmer”.

”Vi förhandlar inte med SD om migrationspolitiken. Vi kommer inte överge rätten för föräldrar och barn att återförenas. Däremot vill vi hitta en bred överenskommelse om en långsiktigt hållbar migrationspolitik mellan sansade partier”, skriver han.

När arbetet i migrationskommittén inleddes förra året flaggade partiledaren Annie Lööf för att C är kompromissvilliga och att man vill få med M.

– Framförallt vill vi ha breda och blocköverskridande uppgörelser nu. Vi vill ha en migrationslagstiftning som ligger i linje med övriga EU-länders. Vi tycker att den ska anpassas mer till andra EU-länder, både vad det gäller försörjningskrav och anhöriginvandring, sa hon till Expressen då.

Tack vare C har vi gymnasielagen. Glöm aldrig sveket. Ett tak på 40 miljoner invandrare till 2030.
Senast redigerad av CyberIngmar 2020-06-23 kl. 02:04.
Citera
2020-06-23, 02:33
Medlem
Pluppiplupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Alltså jag känner tusentals personer och jag vet en som röstar på C.. Vem är det egentligen som röstar på C? Är det den typiske bonden eller barn till lantbrukare? Eller är det invandrarkvinnor? Hipsternörd som bor på Södern och jobbar med reklam eller programmering? Vem i helvete röstar på C, ett parti som ständigt byter ståndpunkter? Nån i tråden som är väldigt insatt i väljarströmmar och som vågar sig på att spekulera hur detta eventuellt kan påverka partiet i opinionsmätningar.. Man har ju "hattat" lite väl mycket fram och tillbaka, och ingen, inte ens partiets topp kan ju veta vad en röst på Centern innebär.. För mig känns det mer logiskt att rösta på extremvänster eller extremhögern... Snart är väl Centern för kärnkraft och återöppnandet av rasbiologiska institutet lagom till hundraårs jubileet 2021.. Inget förvånar längre.. Rösta på C, och köp grisen(Annie Lööf) i säcken typ....

Vilka som röstar på Centerpartiet?

Jag vet inte, kanske Twitterlobbyn...

Människor som helst vill slippa tänka själva och följa med strömmen...

Lättlurade kvinnor och kåtbockar till män...
Citera
2020-06-23, 05:07
Medlem
arbetets avatar
Nej, det går inte att lita på C i dessa frågor.

Någonting är dock på gång är jag övertygad om. Med Annie Lööf borta dansar (brun)råttorna på bordet.

Allvarligt talat har det funnits en del röksignaler nu med Anders W. Jonsson vid rodret.

Men M + KD ska akta sig väldigt noga med att gå på några inviter.
Citera
2020-06-23, 06:23
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Centern kommer inte att strama åt migrationen. Möjligen låta dagens regler fortsätta och släppa sina egna galna krav och idéer.

Men Annie Lööf ger sig aldrig.

Vi behöver inte strama åt migrationen egentligen, inom västvärlden skulle vi kunna ha en väldigt öppen migrationspokitik.

Dock är det dags att inse att människor från olika delar av världen inte kan leva tillsammans på ett harmoniskt sätt och därför är det dags att sluta med att påtvinga människor det.

Människor med afrikansk ursprung samt människor med sitt ursprung i mellanöstern, för att ta några exempel, vill uppenbarligen inte vara bland vita människor.

Visst, man vill leva i vita människors samhällen med vita människors prylar, pengar och sociala system and what not men man vill helst göra det utan vita människor.

Det absolut bästa vore att se till att fixa mellanöstern och afrika så att människor kan ta hand om varandra i egna välfärdsstater där istället så skulle vi slippa allt lidande i västvärlden som egentligen är helt onödigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in