Citat:
Ursprungligen postat av
henriko
Jag bor i område som ändrat sig extremt de senaste åren. Nu driver det omkring flockar med män på nätterna och gappratar. De busvisslar och ropar på varanda istället för att gå 50 meter och mötas först. De kör omkring med sina Opel och BWM, med slirande fläktremmar och dubbdäck som krasar, även så här års. Igår började 15 personer spela fotboll utanför klockan 01:00, på gatan. Framåt 03:00 stod en helt klart psyksjuk skäggig och skrek i en mobiltelefon, som om han inte begrep konceptet med radioteknik. De går ut och in i deras butiker, hela nätterna. (Ingen aning vad som säljs så dags.) Ibland löser de ut butikslarmet.
De beter sig typ som om de var fulla, mitt i veckan, året runt.
Ständigt dessa underliga anekdoter och unika utsatthet hos svenskar som bara råkar bo i ett område med många muslimer.
Dina synpunkter liknar det svenska "vuxna" samhällets syn på raggarkulturen när den var aktuell i samhällsdebatten och du vet ju liksom jag att raggarna tog över landet och gjorde det till ett redneck-land ständigt på fyllan där män vinglar omkring och brölar "visa pattarna!" till alla kvinnor...
Det blev folk av raggarna, vilket förstås kommer ske med dessa nuvarande ungdomar också. Det handlar om personlig mognad, men om man stirrar sig blind på ungdomskultur och låter klockan stanna (mentalt) så kanske man bara ser det nuvarande läget och får för sig att det är permanent.
Kulturyttringar kommer och går, men den islam som förmedlas av imamerna består och den är inte jämförbar med sånt ungdomar och unga vuxna håller på med.