2020-06-20, 18:47
Medlem
MacEbolas avatar
En gepard.

De är inte större än vissa hundar, så utrymmesmässigt vore det lugnt. Ganska kvickt gjort att rasta en sådan också. Man hade troligen sluppit grannkatterna på köpet

Men som någon skrivit, en lo hade definitivt funkat också.
Citera
2020-06-20, 18:49
Medlem
En fullvuxen isbjörnshane hade nog skrämt bort de flesta inbrottstjuvar och rånare.
Citera
2020-06-20, 19:35
Medlem
Lilabanans avatar
Jag har länge varit nyfiken på hur det skulle vara att ha en liten apa boende hemma!
Citera
2020-06-20, 23:23
Medlem
Gontars avatar
Apa och korp. För att de är smarta.
Citera
2020-06-21, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Bortsett från det rent praktiska problemet att ha stora djur i en lägenhet eller att de är vilda och inte går att göra tama till exempel, vilket djur skulle du helst önska att det gick att ha som husdjur om du fick välja bland alla som finns och varför just detta djur?

Jag har hund och är jättenöjd som det är men om jag var tvungen att välja skulle jag gärna ha ett lodjur, de är så ståtliga och jag skulle skaffa det i samband med att jag skaffar en ny hundvalp i så fall för att se om det bättrar på kontakten det går att ha med ett annars så skyggt kattdjur.

Korp. Trevliga fåglar och intelligenta. Fast min undulat skulle nog ligga illa till.
Citera
2020-06-21, 10:52
Medlem
Manvarg vore rätt kul bara för att få höra alla spekulationer om vad det är för något. Häftigt djur som få hört talas om:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Manvarg
Citera
2020-06-21, 13:20
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Nån av de stora utdöda kattdjuren. Grottlejon, en sån som Ayla i Grottbjörnens folk-bokserien hade. Eller någon av de sabeltandade katterna.
Citera
2020-06-21, 17:02
Medlem
orrecrists avatar
Tam tiger lätt, som Mike tyson har (hade?)
Citera
2020-06-21, 17:23
Bannlyst
Jag skulle vilja ha en krokodil och skulle ha den lös på gården, kanske gräva en vallgrav runt huset åt den och om någon kom på fest och var jobbig, så skulle jag knuffa dom i vallgraven.
Citera
2020-06-21, 17:26
Medlem
Någon som haft en iller som husdjur?
Citera
2020-06-21, 17:37
Medlem
Jag har alltid vart fascinerad av vildsvin. Grisar är fina och går ju att ha som husdjur, men vildsvin är på något sätt ännu finare. Det är som en varg jämfört med en hund. Den ståtliga "primalformen" eller vad man skall säga. På tidiga morgnar kan man se vildsvin på vissa ställen, och de har en slag aura av nonchalant coolhet kring sig. De ger no fks i vad någon annan tycker och härjar omkring som de vill. Äter vad de vill, sopor, potatisåker, morotsland, hundmat, överkörd kanin eller vad som helst. De bara glufsar i sig och är feta och lyckliga.
Citera
2020-06-21, 22:54
Medlem
Äppelkäcks avatar
Allra helst skulle jag nog vilja ha en sengångare. Andra val: kattuggla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in