2020-06-22, 00:32
Medlem
MrsVanity1s avatar
Jag har öppet så länge som det går för att få rotation i luften i huset tilldet blir för varmt.
Blir ju ännu värre tycker jag om luften står still .
Senast redigerad av MrsVanity1 2020-06-22 kl. 00:34.
Citera
2020-06-23, 22:35
Medlem
Vilka idioter har suttit med öppna dörrar och fönster idag då? Vad förväntar ni er ska hända?
Citera
2020-06-23, 22:38
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
Vilka idioter har suttit med öppna dörrar och fönster idag då? Vad förväntar ni er ska hända?

När det är varmare inne än ute sjunker temperaturen!
Citera
2020-06-23, 22:39
Medlem
Tvonds avatar
Haft öppet hela dagen. Har fläktat ute idag så varit rätt skönt korsdrag stabila 23 grader på nedervåningen och 25.6 nu på övervåningen. Ca 21 grader ute nu mycket trevligt.
Citera
2020-06-23, 22:51
Medlem
Citat:
Du, nu ska jag berätta för dig, din fjant, att det är du som är en idiot om du tillhör den intelligensbefriade skara som tror att man kan sänka temperaturen i ett hus genom att öppna upp och släppa in varmare luft!

Det är du som är en idiot som utgår från att de redan har svalt inomhus.

Solstrålar strålar genom fönster och träffar ytor inomhus. Detta värmer upp luften inomhus och gör det varmare inne än ute.

En del villor är smart planerade så de är byggda för maximalt ljusinsläpp på vintern och minimalt på sommaren. Dessa är då svalare inomhus än utomhus på sommaren.

Du bor säkert i en vanlig lägenhet och har fått detta om bakfoten. Detta är ren och skär fysik.

Besvara mitt inlägg med relevant fakta och utan personangrepp som du gör hela tiden i tråden.
Citera
2020-06-23, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
När det är varmare inne än ute sjunker temperaturen!

No shit, Einstein! Men om man ser till att ha öppet och vädra nattetid och stänga igen dagtid så blir det inte varmare inne än ute. Hur svårt ska det vara att fatta? Ska jag ta det igen?
Citera
2020-06-23, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Solstrålar strålar genom fönster och träffar ytor inomhus. Detta värmer upp luften inomhus och gör det varmare inne än ute.

Det är därför det finns något som heter markiser, fönsterluckor och persienner. Vill man ha svalt skall man stoppa solinstrålningen och stänga ute den varma luften, inte släppa in mer av den. Varför har somliga så svårt att förstå simpel fysik?
Citera
2020-06-23, 23:15
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
No shit, Einstein! Men om man ser till att ha öppet och vädra nattetid och stänga igen dagtid så blir det inte varmare inne än ute. Hur svårt ska det vara att fatta? Ska jag ta det igen?

Jag har öppet på natten men det är inte bara då som det blir varmare inne än ute om jag inte håller fönster eller balkongdörr öppet.

Du verkar inte riktigt förstå att det kan bli varmare inne än ute även om man håller stängt, hur kan du ha så svårt att förstå det?
Citera
2020-06-24, 00:00
Medlem
-Livet-s avatar
JAG DROG NER ALLA(2) PERSIENNER OCH DROG FÖR GARDINEN PÅ DEN DÖRREN SOM INTE HAR PERSIEN SÅ JAG ÄR INTE DUM I HUVET ALLTSÅ
Citera
2020-06-24, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jag har öppet på natten men det är inte bara då som det blir varmare inne än ute om jag inte håller fönster eller balkongdörr öppet.

Du verkar inte riktigt förstå att det kan bli varmare inne än ute även om man håller stängt, hur kan du ha så svårt att förstå det?

Vad bor du i för typ av hus? Bor du i ett växthus, husbil eller liknande kan jag förstå ditt resonemang, annars inte.
Citera
2020-06-24, 00:11
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Vad bor du i för typ av hus? Bor du i ett växthus, husbil eller liknande kan jag förstå ditt resonemang, annars inte.

En lägenhet med stora fönster.
Citera
2020-06-24, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Livet-
JAG DROG NER ALLA(2) PERSIENNER OCH DROG FÖR GARDINEN PÅ DEN DÖRREN SOM INTE HAR PERSIEN SÅ JAG ÄR INTE DUM I HUVET ALLTSÅ

Bra där. Här har vi en som har fattat hur man ska köpa. Det är tur att det finns bildade, intelligenta människor som mig som kan utbilda mindre vetande människor hur det ligger till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in