2020-06-18, 06:10
Medlem
När jag ser bilder från Afrika och Jemen till exempel på svältande barn är deras föräldrar nästan alltid i normal vikt medans barnet är spinkigt.

Om något borde det vara tvärtom eftersom barn har lägre metabolism.

Vad beror detta på?
Citera
2020-06-18, 07:03
Medlem
borrizs avatar
Har du möjligen sovit på biologilektionerna?
Är du medveten om att barn växer?
Citera
2020-06-18, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realnigga
När jag ser bilder från Afrika och Jemen till exempel på svältande barn är deras föräldrar nästan alltid i normal vikt medans barnet är spinkigt.

Om något borde det vara tvärtom eftersom barn har lägre metabolism.

Vad beror detta på?

Varför just barn drabbas kan jac inte uttala mig om, men det finns enorma hangare med mat från europa och västvärlden i afrika, men fartyg som ska distribuera den attackeras av al shabab och liknande rörelser som anser att det är bättre att folken svälter än att de får hjälp utav kristna eller ateister.
Citera
2020-06-18, 07:33
Medlem
Det finns inga fattiga länder. Det är en myt.
Länder som Etiopien består till 80% av superbördiga jordar om jag inte är felinformerad.
Föräldrarna äter naturligtvis upp all mat själva istället för att dela med sig till barnen.
Det finns mat o pengar inom länderna. Men krigsherrar o annat roffar åt sig.
Citera
2020-06-18, 09:26
Medlem
Dimpens avatar
Även vuxna drabbas när det är matbrist men det du ser på TV är ju för att du skall tycka "synd om" och skänka pengar och då är det så klart barnen man visar upp. Tror inte insamlingarna skulle få in lika mycket annars.
Citera
2020-06-18, 10:45
Avstängd
makduis avatar
Kanske tänker föräldern att maten skulle ta slut för de själva om de matar mer;(

Tror faktiskt att de inte har koll föräldrarna eller så är barn kanske inte så hungriga, är ju varmt som tusan där.
Citera
2020-06-18, 10:47
Medlem
Bulkninjas avatar
Ha i bearbetning att de bilder du ser är givetvis den värsta bilden som den fotografen kunde prestera på hela sitt besök.
Citera
2020-06-18, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Har du möjligen sovit på biologilektionerna?
Är du medveten om att barn växer?
Barn har högre metabolism per kg jämfört med vuxna men en fullvuxen person har totalt sett högre metabolism.
Citera
2020-06-18, 13:09
Medlem
holmiums avatar
Det är ju reklambyråer som skall maxa inbetalningarna till sk "välgörenhets-" och "hjälporganisationer".
Givetvis stagear man bilder som skall få korkade människor att betala så mycket som möjligt till dessa vinstdrivande "filantropiska" organisationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in