2006-04-28, 16:49
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeopleShit
Varför kan man inte hitta tramadolhydroklorid i pisset?
-för att man inte letar efter det !

Varför letar man inte efter det, om det nu är så många som missbrukar det?
-för att man inte kan leta efter det!

Varför hittar man inte sätt att leta efter det?Det borde väl gå?Om inte, varför?

Tramadol kan hittas på analys lätt, tro mig. Det gäller bara för dem att veta ungefär vad de vill söka efter. Varför man inte söker efter det är för att missbruket inte har varit så kännt och uppmärksammat (ännu). Har kontaktat HL Scandinavia angående frågan så....

http://www.hlscandinavia.se/ där finns förövrigt svar på de flesta frågor. Gränsvärden etc
Citera
2006-04-28, 17:11
Medlem
Nemesis1s avatar
Det finns många varianter av urinprov, men cannabis, amfetamin, kokain, bensodiazepiner och opiater (morfin och sånt som konverteras till morfin i kroppen) brukar synas i de flesta... Ecstasy syns också, men vet inte om de söker enskilt efter MDMA eller om det ger utslag som tjack (MDMA är en amfetamin)...

Vid speciella misstankar kan de kolla efter annat, t.ex. buprenorfin (Subutex), GHB, steroider och alkohol...
Citera
2006-04-29, 04:21
Medlem
Tranes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trane
Vad syns, Syns inte i ett urinprov.

Då jag börjar tröttna på alla minitrådar om vad som syns och inte syns i urinprov så gör jag en enda jättetråd där alla kan få berätta om egna erfarenheter eller skicka Requests i hopp om att nån vet.

Regler lyder:
1. Inget överdrivet OT
2. Sök gärna i tråden innan du postar din fråga.
3. Posta nu inget skit, och dom uppenbara drogerna kan man ju strunta i att nämna.

Uppmaningar:
Detta är inga måsten utan tips.
1. Leverera Timmar efter intag och om det syntes eller inte syntes i provet ( för timmar gör ju då skillnad )

2. För allas trivsel så kan ni ju förklara varför ni fick ta provet, gör en lite roligare mer informativ läsning

3. Rubriker, Under-Rubriker i fet stil ökar läsförståelsen och gör det även lite skönare att läsa era posts.

Förklara gärna liknande en tripprapport ( inte ett måste!); När ni intar ( på ett ungefär ), Timmar efter ni åker fasst, när ni utför provet och om det visade positivt eller negativt.

LETS BEGIN

På besvarandes begäran måste man även nämna vilket/vilka prov man blev testad för och om den visade negativt/ Positivt
Citera
2006-04-29, 20:50
Medlem
rudegirls avatar
Hittade den här länken om de använder teststickor. Intressant är det iaf...

http://www.anl.se/img/pdf_filer/abc-multi5-1.pdf
Citera
2006-04-30, 13:07
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
edit: när jag tänker efter.. är man inte stekt oavsett vilken olaglig substans man har tagit om dom skickar provet på analys?

Både ja & nej - Beroendes på om det är blod eller urinprov. Oftast skickas prover vidare för analys om stickan gett utslag på något ( MDMA syns om amfetamin, och provet skickas för att verifiera )

Summan utav kardemumman är att de verktyg som står till buds för vetenskapen är sjukt nogranna, så dom kan spåra det mesta du satt i dig och pinkat ut upp till en vecka efter med hyffsad nogrannhet och beroende på preparat.
Citera
2006-04-30, 14:02
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Gaskromotografen är din värsta fiende..
Men Nemesis samanfattade ganska bra vad de letar efter på standardstickor, och det är ju desa man brukar kunna smita från.
Citera
2006-04-30, 15:33
Medlem
grimms avatar
Alltså det känns som att det vimlar av snutar här.. Nu vill de inte veta vad som syns i piss, så de kan förbättra sina äcklia posstester... Endast för att förbättra dem! Jaså, du har tagit metydlfenidat... VARFÖR!!! VARFÖR EDU SÅNDAN KNARKARE... Nu blir det soc direkt, eller så.

Lite inte på Trane.
Citera
2006-04-30, 19:55
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Tramadol kan hittas på analys lätt, tro mig. Det gäller bara för dem att veta ungefär vad de vill söka efter. Varför man inte söker efter det är för att missbruket inte har varit så kännt och uppmärksammat (ännu).

En icke-obetydlig anledning är att tramadol inte är narkotikaklassat, och därför ofta är meningslöst att söka efter.
Citera
2006-04-30, 20:17
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
En icke-obetydlig anledning är att tramadol inte är narkotikaklassat, och därför ofta är meningslöst att söka efter.

Läste du mitt inlägg baklänges, eller var vill du komma? Jag sa just att de inte söker efter det pga att (miss)bruk inte varit speciellt stort eller kännt. Läkemedelsverket lär klassa det inom IV när de får upp ögonen lite...detta sker ju inte på 5 min heller så vi lär få vänta tills 2010 skulle jag gissa...

Att inte drogtesterna är gjorda för att detektera det är även en orsak (vissa medel som är betydligt starkare syns inte heller). Finns dock analysen som man ser allt man vill på, detta förutsätter ju dock (i de flesta fall), att man varit positiv på en screening.
Citera
2006-04-30, 21:00
Medlem
Tack för svaret GaiN, att jag inte tänkte på det.
Citera
2006-04-30, 21:10
Medlem
Tranes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimm
Lite inte på Trane.

Alla har rätt att ta droger, även om det är olagligt. Alla har rätt att förstöra sitt liv, jag underlättar bara åt FB och alla andras läsande genom att bygga en stortråd, Själv har jag bara tatt Tramadol som stark drog.

rätt gött faktiskt, men jag knarkar bara när jag måste
Citera
2006-04-30, 22:55
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Läste du mitt inlägg baklänges, eller var vill du komma?

Att frånvaron av narkotikaklassning är ett viktigt skäl till varför ingen letar efter tramadol. Vad jag kunde se så hade ingen nämnt i tråden att tramadol inte är narkotika, samtidigt som jag har märkt att många tror att det är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in