Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Jag har inte ätit på nästan ett dygn, så min tankeförmåga är lite nedsatt - men jag tycker ändå att det verkar som att du enbart pratar goja. Ja, dvs slumpmässiga ord utan inbördes ordning upprapade, för vem fan är så korkad att kalla en TVkanal för en demokrati? För din retoriska fråga verkar gå ut på just det - att de är demokratier.
Usch...
Edit: se där, Evolute hann före mig. Då hade jag rätt med andra ord.

Ni verkar båda två inte förstå mig. Kanske det beror på näringsbrist?
Jag har INTE kallat en TV-kanal en demokrati. En demokrati är något man lever i. Däremot är svenska tidnignar och många TV-program demokrat
iska på så sätt att de
inte censurerar saker och ting på grund av åsikt etc. Tidningar skriver om det mesta som händer...de tar inte bort saker personer sagt för att det är
"fel" åsikt. Om en tidning inte vore demokratiskt lagd hade den direkt försvunnit av diverse olika orsaker.
Tror ni att man bara kan starta en tidning och trycka och ha sig bäst man känner? En tidning
måste enligt lag gå efter demokratins hörnstenar. T.ex.
yttrandefrihet och tryckfrihet en tidning som censurerade hade hamnat i klistret. Sen vad som är censur och inte är en annan fråga. Och om en tidning skriver falskheter är de skyldiga enligt lag att i nästkommande nummer korrigera falskheten.
Förstår ni nu mina små vänner?