2006-04-27, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo
Och Källström då? Franskt mittenlag som knappast skulle spöa Dunkers IF borta.

Står mellan Brasilien, Tyskland, Holland och Italien.
Franskt mittenlag? Rennes ligger för tillfället fyra i den franska ligan och har 2 poäng upp till champions league kval.
Citera
2006-04-27, 15:02
Medlem
Visst har england ett bra lag, men tror aldrig att det kommer att räcka. De har itne spelat tillräckligt bra de senaste åren med många kval som de precis har gått vidare från, england ser jag verkligen inte so men kandidat till guldet. Holland har ett bra lag men har endå inte visat framfötterna i ett mästerskap på länge. Har för ofta haft ett bra lag men ändå svikit förväntningarna.

Snacket om anders svensson och kim källström. Tycker inte att kim har utmärkt sig tillräckligt för att spela från start, men det har dock inte svensson heller men lever som tidigare nämt på gamla meriter. Varför är svenska landslaget alltid så fega? Varför inte satsa på en ung talang så som Dusan Djuric? Bra med boll och har ett spelsinne av guld.
Citera
2006-04-27, 15:14
Medlem
Bastardos avatar
Italien. Får de tillbaka Totti i tid och Luca Toni spelar bra så har degosarna en stor chans att tråka sig igenom hela vägen till till guld och alla kommer att tala om fotbollens kris eftersom de spelar så förbannat defensivt. Alla utom Strömberg och Nordahl som kommer att spruta i brallan av upphetsning.

Ukraina blir VM:s överraskning och tar brons.

England åker ut i gruppspelet och alla engelsmän blir, som vanligt, chockade över att de inte är bäst i världen och Svennis kommer att hånas i all evighet. Om ni lyssnar noga åt sydväst så kan ni höra knivarna slipas just nu.

Sverige vinner inte en match.
Citera
2006-04-27, 15:51
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bungie
England.

Mittfält och ett försvar i världsklass, sen Rooney på topp.
Första guldet sedan 66?

Jepps, England ska jag spela en rejäl slant på, och det som blir över lirar jag på Holland.

Det vore väldigt kul att slippa se Brasilien i ännu en final. Grymt lag, visst, men usch så tjatigt.
Citera
2006-04-27, 16:23
Medlem
Fula Gubbens avatar
Allt annat än Brasilien är en knall.

- F.G
Citera
2006-04-27, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Jepps, England ska jag spela en rejäl slant på, och det som blir över lirar jag på Holland.

Det vore väldigt kul att slippa se Brasilien i ännu en final. Grymt lag, visst, men usch så tjatigt.

Tycker att du redan nu kan ställa in dig på att aldrig se dem pengarna igen. Du kunde lika gärna slängt dem i sjön.

Däremot tror jag att Frankrike kan bli giftiga. De har både ett bra försvarsspel och ett bra anfallsspel och många av deras stjärnor gör förmodligen sina sista vm innan generationsbyte och de är nog sugna på att återuppleva vm -98.

Mina tre finallag: Brasilien, Tyskland och Frankrike
Citera
2006-04-27, 17:54
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bojje_
Tycker att du redan nu kan ställa in dig på att aldrig se dem pengarna igen. Du kunde lika gärna slängt dem i sjön.

Jag tror (hoppas) inte det. Nej, teflonpannan lyckas till slut och blir helgonförklarad.

Den som lever får se.

Hur som helst tror jag vi får se det bästa VM-slutspelet på år och dar.
Citera
2006-04-27, 17:59
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Allt annat än Brasilien är en knall.

- F.G

Jo, egentligen är det så, men jag har börjat fundera mer och mer på Tyskland. Hemmalagen gör alltid bra ifrån sig och Tyskland är ett bra lag. De var i final i förra VM och de kommer inte att vara sämre nu. De har ett stabilt lag och växer Ballack fram som en ordentlig världsspelare blir de absolut farliga. Brasilien är favoriter, med Tyskland som första utmanare. De möts i finalen.

England hyllar alltid sig själva. Kvartsfinal är en maxprestation.
Citera
2006-04-27, 18:09
Medlem
callons avatar
Brasilien, Tyskland, Holland och Frankrike tror jag kommer göra upp om det.

Både Sverige och England kommer floppa totalt.
Citera
2006-04-27, 18:24
Medlem
YoggiBears avatar
Brasilien till final iaf, sen står det nog mellan Tyskland, Argentina och England.

OT: Verkar som många fortfarande tror att Zlatan och Larsson är något att ha
Citera
2006-04-27, 18:45
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jo, egentligen är det så, men jag har börjat fundera mer och mer på Tyskland. Hemmalagen gör alltid bra ifrån sig och Tyskland är ett bra lag. De var i final i förra VM och de kommer inte att vara sämre nu. De har ett stabilt lag och växer Ballack fram som en ordentlig världsspelare blir de absolut farliga. Brasilien är favoriter, med Tyskland som första utmanare. De möts i finalen.

England hyllar alltid sig själva. Kvartsfinal är en maxprestation.

Instämmer; så har mitt tips sett ut senaste året. Brasilien-Tyskland i final; övriga semifinallag finns kanske i gruppen Argentina, Italien, Spanien och Holland. Har tidigare trott på Tjeckien, men deras fina generation tycks vara på nedgång.

Englands chanser är ungefär lika stora som Sveriges; kvartsfinal är mycket bra. Har aldrig förstått detta hypande av Englands landslag, särskilt utanför de brittiska öarna.

Italien har rejält med revansch att utkräva efter '02 och '04, och har egentligen inte fått till det på många år i stora sammanhang. Dags nu? Spanjorerna har rejält med kapacitet, och eventuella problem sitter (som vanligt) i spanjackernas eget huvud. Gamla hjälten Stoichkov sa en gång att han inte var överraskad av Spaniens problem i stora turneringar, eftersom "spanska lag alltid underskattar sina motståndare".

EDIT: Frankrike är fortfarande inte klara med sin generationsväxling enligt min åsikt, och riskerar ännu en flopp-turnering.

Finns det något afrikanskt lag med ordentlig kapacitet, tro?

- F.G
Citera
2006-04-27, 18:57
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

Finns det något afrikanskt lag med ordentlig kapacitet, tro?

- F.G

Angola och Togo kan vi räkna bort, Ghana likaså.

Det laget med kapacitet är Elfenbenskusten. Det som talar mot är att de har kommit i en svår grupp med Argentina, Holland och Serbien/Montenegro. Klarar de första hindret är det inte omöjligt att det bär till en semifinal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in