2006-04-25, 10:04
Medlem
flygers avatar
(Med risk för att dra på mig en tillsägelse så startar jag en ny tråd, och ja, jag har sökt (utan framgång) innan jag tryckte på "ny post".)

En gång i tidernas begynnelse när jag var newbie här på flashback så fick jag en tillsägelse av moderator för att jag startade en tråd utan att söka först.

Jag har lärt av mina misstag och sonat mitt brott och undrar nu om den åtgärd fortfarande praktiseras av moderatorskollegiet.
Titt som tätt tycker jag att det dyker upp trådar där ämnet avhandlats bara någon/några veckor tidigare. Överrepresenterade bland den gruppen är trådstartare med postcount <200.

Får användare fortfarande tillsägelser för utebliven sökning innan ny post?
Citera
2006-04-25, 14:31
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyger
Får användare fortfarande tillsägelser för utebliven sökning innan ny post?
Ja, det händer.

// Moderatorn
Citera
2006-04-27, 14:39
Medlem
ett tips till dig och alla andra som är osäkra på om de skall starta en ny tråd: fråga i den HÄR tråden först. Då kan andra skarpingar förhoppningsvis dra sig till minnes var den där svårhittade tråden om fackföreningar ligger
Citera
2006-04-27, 18:59
Medlem
Knudsons avatar
Mycket märklig regel det här . Det finns ju inte direkt någon konsekvens i de tillsägelser som delas ut. Vissa mods ger tillsägelser och andra gör det inte. Kan ni inte börja dela ut tillsägelser till alla användare som går i taket och bara måste påpeka att det redan finns en tråd om det man vill posta. Det kan ofta se ut på detta sättet:

SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖK

Det om nåt främjar väl inte debatten. Frågan är om dessa människor öht trycker på report post? Ställer mig tveksam
Citera
2006-04-27, 19:33
Medlem
Avva66s avatar
Cannabisforumet kan va bedrövligt när det gäller att söka,
särskilt alla dessa odlingstrådar.

Själv fick man på nöten för ett par dar sen för att jag inte Googlat
innan jag postade, jag tycker det ska räcka med att söka på Fb.
Va fan ska vi då annars skriva om, det mesta går ju att få reda på genom
Google.
Citera
2006-04-27, 21:32
Medlem
Fuzzzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Cannabisforumet kan va bedrövligt när det gäller att söka,
särskilt alla dessa odlingstrådar.

Själv fick man på nöten för ett par dar sen för att jag inte Googlat
innan jag postade, jag tycker det ska räcka med att söka på Fb.
Va fan ska vi då annars skriva om, det mesta går ju att få reda på genom
Google.

Forum är trots allt till för diskussioner och frågor som inte är direkt uppenbara. Att fråga när WW2 på ett forum vore rätt idiotiskt enligt min mening. När det gäller tips och trix är det klart alltid bra med forum då man får flera synpunkter och tillvägagångssätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in