2006-04-24, 18:13
Medlem
tigertompas avatar
Nu i vårbudgeten beslutades att studenternas bidrag skulle höjas med 300kr i månaden, nu har det visas sig att 100kr blir bidrag medan 200kr kommer vara lån.

I lund startade man uppropet och jag undrar vad man kan skriva på den här listan.

Tacksam för hjälp
/tigertompa
Citera
2006-04-24, 19:11
Medlem
Martinsons avatar
Det är väl någonting positivt med att studenterna får mera pengar till sitt förfogande? :/

Räcker inte det får man väl skaffa ett extraknäck, eller helt enkelt sluta plugga och jobba på något lager i resten av livet.
Citera
2006-04-24, 19:17
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinson
Det är väl någonting positivt med att studenterna får mera pengar till sitt förfogande? :/

Räcker inte det får man väl skaffa ett extraknäck, eller helt enkelt sluta plugga och jobba på något lager i resten av livet.
Visst men om man sk jobba vid sidan av(under terminerna) så kan det påverka studieresultaten...beror lite på vilken utbildning man går visserligen...
Citera
2006-04-24, 21:02
Bannlyst
Var kan man skirva på en list för detta? Under min studenttid kastade inte staten pengar på mig och jag fick göra mitt bästa för att klara mig med det lilla jag fick.
Citera
2006-04-24, 21:07
Awaiting Email Confirmation
Tycker det är ett jävla gnäll om studenter och deras bidrag/lån...

Har pluggat det senaste året och tagit fullt lån/bidrag, dvs ca 7000 månaden, och det kan man leva gott på. Man får till å med pengar över.
Hyra: 2500
Mat: 1000
Annat: 1000
Summa: 4500.
Citera
2006-04-24, 22:01
Medlem
alves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prak
Tycker det är ett jävla gnäll om studenter och deras bidrag/lån...

Har pluggat det senaste året och tagit fullt lån/bidrag, dvs ca 7000 månaden, och det kan man leva gott på. Man får till å med pengar över.
Hyra: 2500
Mat: 1000
Annat: 1000
Summa: 4500.

Vissa har fler utgifter, t.ex: tv-avgift, el, bredband, telefon(och mobil), a-kassamedlemskap?(för den dagen man avslutar sin utbildning), diverse återkrav från CSN , diverse avbetalningar(dator krävs ofta för utbildning, möbler osv). Kläder, mat, hygien, allt sånt kostar mer än 1000 kr per månad. Om du behöver ett par nya skor är ju den månaden fuckad. Kollektivtrafik. Och det är inte alla som har en hyra på 2500.

Har man dragit på sig mycket utgifter får man naturligtvis ta det. Inte för att jag betalar allt det där men jag tycker det kan bli kärvt ibland ändå. Tillräckligt för att jag ska förstå de som gnäller.
Citera
2006-04-25, 21:55
Medlem
sfs uppror

halloj här är i alla fall sfs namninsamling för höjt studie medel. vet inte riktigt om det var den du sökte http://hojstudiemedlet.sfs.se/petitionsida/namninsamling/namninsamling.html
Citera
2006-04-28, 06:08
Medlem
alves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ion
halloj här är i alla fall sfs namninsamling för höjt studie medel. vet inte riktigt om det var den du sökte http://hojstudiemedlet.sfs.se/petitionsida/namninsamling/namninsamling.html

Skitbra, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in